Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne S Diesel vs. konkurenti: Přesilová hra

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
Automobilka Porsche představí v Paříži model Cayenne se vznětovým osmiválcem pod kapotou, který se v příštím roce postaví podobně vybaveným konkurentům.

Porsche Cayenne se vznětovým šestiválcem pod kapotou a doplňkovým označením Diesel je určeno především ekonomicky smýšlejícím zájemcům o toto SUV, jimž vyhovuje především nižší spotřeba paliva a s ní spojený delší dojezd vozu na jednu nádrž.

Zákazníci toužící po výkonných verzích tohoto SUV byli odkázaní na zážehové motorizace. S ohledem na současnou evropskou módu výkonných vznětových motorů zamířil i pod kapotu Porsche Cayenne osmiválcový turbodiesel, který již znají majitelé Audi Q7 a Volkswagenu Touareg.

Narozdíl od koncernových sourozenců nabídne Cayenne S Diesel výkon zvýšený z 250 kW na 281 kW a díky tomu je o 1 kW výkonnější než BMW X5 xDrive M50d s šestiválcem přeplňovaným trojicí turbodmychadel. Nový Ranger Rover SDV8 disponuje stejným výkonem jako Audi a Volkswagen.

Titulem nejrychlejšího vznětového SUV současnosti se bude moci pochlubit Porsche Cayenne S Diesel s maximální rychlostí 252 km/h, což je o 2 km/h více než u BMW X5 xDrive M50d nebo u již nenabízeného Audi Q7 V12 TDI. Osmiválce 4,2 TDI rozjedou Audi a Volkswagen shodně na 242 km/h. Nejpomalejší z této skupinky je nakonec nová generace Range Roveru, která jede maximálně 217 km/h.

Porsche a BMW vedle nejvyšší maximální rychlosti nabízejí i nejnižší spotřebu paliva. Mnichovské SUV v kombinovaném cyklu spotřebuje 7,5 l nafty na 100 km a u Porsche je uváděno 8,3 l nafty na 100 km. Třetím nejúspornějším je Range Rover se spotřebou 8,7 l nafty na 100 km. Volkswagen Touareg má spotřebu nafty 9,1 l na 100 km a u Audi je ještě o 0,1 l vyšší.

Porsche Cayenne S Diesel srovnání s konkurenty
ZnačkaPorscheAudiBMWRange RoverVolkswagen
ModelCayenne S DieselQ7 4,2 TDIX5 xDrive M50d4,4 SDV8Touareg 4,2 TDI
Převodovka8A8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]41344134299343674134
Válce/ventily8/48/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]281/-250/4000280/4000-4400250/3500250/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]850/-800/1750-2750740/2000-3000700/1750-3000800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]252242250217242
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,76,45,46,95,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,39,27,58,79,1
Ceny [Kč]2.128.0001.851.3002.092.5002.757.3601.732.900

Zajímavou skutečností je absence SUV značky Mercedes-Benz s výkonným vznětovým motorem. Třícípá hvězda v případě tříd M, GL a G sází u zájemců o extrémní výkony na zážehové motorizace AMG, zatímco turbodiesely představují u této značky pouze volbu rozumu.





Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
26. 9. 2012 14:02
Re: A co jiného, než TDI?
:-) tudíž pro ten samý důvod bude lepší aji do auta ;-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 9. 2012 12:06
Re: A co jiného, než TDI?
Ne do sekačky na trávu je lepší benzínový motor, protože je lehčí než diesel. :-!
Avatar - white label
25. 9. 2012 12:48
Re: Snová je i reálná spotřeba
V nadpisu máš chybu, "snová" je ta spotřeba tabulková, nikoli reálná...
Na takové neměcké dálnici by jsi se (už při trochu větším kalupu) z toho snu rychle probudil.
>:-[] ;-)
Avatar - white label
25. 9. 2012 12:38
Re: Není jiná cesta
Lahodit ti klidně může i zvuk buldozeru, to je tvůj pocit, ale každopádně je kultivovanost aktuální V8 TDI úplně jinde, nehledě na lepší výkonové parametry i přes nižším objemu a menším počtu válců. ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2012 09:35
Re: Snová je i reálná spotřeba
No pokud sportovnost nevyžaduješ, pak by tě pravděpodobně mělo uspokojit i 3.0TDI... to přece není žádná sociální motorizace. I když ok, Porsche je Porsche...