Extrémní Porsche 911 od TechArtu: Až 800 koní a 25 kusů za 8 milionů
Tuneři z TechArtu vylepšili nejmodernější Porsche 911 Turbo S a představují opravdovou bestii se zdrcující dynamikou. Těchto unikátních úprav GTstreet R Touring se vyrobí jen 25 kusů.
V automobilovém světě můžete vylepšit až nespočet aut, ale dokonce existují i až dokonalé stroje, na nichž vymyslíte rozumný upgrade jen těžko. Jedněmi z takových aut jsou i německá Porsche, a přestože většina tuningových úprav vedle originálů nevypadá moc dobře, občas vznikají i vzácné výjimky. Jednu takovou právě představuje německá tuningová značka TechArt, která se na Porsche specializuje už od nepaměti, takže moc dobře ví, kam sáhnout.
Nejnovější tuningová kreace od TechArtu se oficiálně jmenuje TechArt GTstreet R Touring a vychází z nejmodernějšího Porsche 911 Turbo S. To vyjíždí z továrny Porsche s přeplňovaným plochým šestiválcem se dvěma turbodmychadly a už ve standardní specifikaci má pořádných 478 kW (650 koní), s nimiž zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a vyvine maximální rychlost 330 km/h. V TechArtu však věří, že existují řidiči, jimž to může připadat málo.
Jednou z nejdůležitějších úprav nového GTstreet R Touring tak je výkonnější nastavení šestiválce, které je dostupné ve dvou stupních. Standardem je „powerkit“ TA092/T1.1, s nímž nejvyšší výkon vzroste o 44 kW (60 koní) na výsledných 522 kW (710 koní). A pokud by vám první stupeň nestačil, ten další přináší ještě výraznější nárůst. S paketem TA092/T2.1, nejsilnějším výkonovým dopingem od TechArtu, může vaše 911 Turbo S mít až 589 kW (800 koní), přičemž mu takto dodáte 111 kW (150 koní).
Výsledkem je maximální rychlost 350 km/h za akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy! V TechArtu s nárůstem výkonu současně vylepšili i jízdní vlastnosti, když novinku obuli na lehoučká 20/21“ kovaná kola TechArt Formula IV s centrální maticí a zvětšili přední rozchod o 30 milimetrů. S ještě sportovnějšími pružinami je 911 od TechArtu standardně o 25 milimetrů nižší než výchozí model a se stavitelným podvozkem umožňuje i individuální změnu světlé výšky v rozsahu 5 až 30 milimetrů. Před odřeným předním lízátkem od retardérů vás pak může zachránit elektronický systém pro zvednutí přídě.
Tuneři totiž vyvinuli nový bodykit, který má až 40 nových dílů a umožňuje individualizaci. Základem jsou komponenty z uhlíkových vláken, výrazné výdechy horkého vzduchu na předních blatnících, a dokonce i ikonické křídlo typu „ducktail“, neboli „kachní ocas“. V TechArtu říkají, že nový spoiler je o 60 procent lehčí než ten z továrny, a dokonce silnému motoru pomáhá k lepšímu chlazení efektivnějším odvodem tepla.
A kolik nová tuningová úprava stojí? V Česku se nové Porsche 911 Turbo S prodává se základní cenou od přibližně 6,5 milionu korun a TechArt uvádí, že při přestavbě na GTstreet R Touring vás požádá o dalších 2,5 milionu korun. Novinka však bude velmi exkluzivním zbožím, protože vznikne v omezeném počtu jen 25 kousků.