Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman R: Odlehčený vrchol řady

Porsche Cayman
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Porsche Cayman
25 Fotogalerie
Diskuze (80)
Na vrcholu krokodýlího potravního řetězce stojí ode dneška Cayman R.

Porsche si ve svém názvosloví písmeno R tradičně rezervuje pro nejsportovnější modely. Nový Cayman R je o 55 kg lehčí a o 10 koní výkonnější než Cayman S.

Před zadní nápravou nového Porsche pracuje zážehový šestiválec o objemu 3,4 l s výkonem zvýšeným na 243 kW (330 k). Standardně je Cayman R vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,0 s. K dispozici bude i provedení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, s níž kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s.

V případě, že bude Cayman R vybaven příplatkovým paketem Sport-Chrono, lze stlačit čas zrychlení z nuly na sto až na pouhých 4,7 s. Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem u provedení s manuální převodovkou je 282 km/h, s převodovkou PDK pak 280 km/h. Kombinovaná spotřeba v cyklu NEFZ dosahuje u modelu s manuální převodovkou 9,7 l/100 km, s převodovkou PDK klesá na 9,3 l/100 km.

Hlavním cílem vývoje modelu Cayman R bylo snížením hmotnosti zlepšit dynamiku a ovladatelnost vozu. Inženýrům společnosti Porsche se podařilo snížit pohotovostní hmotnost z 1350 kg Caymanu S na 1295 kg, což pro model s manuální převodovkou odpovídá výkonové hmotnosti 3,9 kg/k. S převodovkou PDK činí tento poměr 4,0 kg/k.

Snížení hmotnosti bylo dosaženo především použitím lehkých materiálů a omezením komfortní výbavy. Stejně jako je tomu v případě modelů 911 GT3/GT3 RS a Boxster Spyder, také pro Cayman R lze objednat lithiový akumulátor. Nové vrcholné provedení kupé s motorem uprostřed je navíc osazeno nejlehčími koly, která jsou ve výrobním programu Porsche k dispozici. Kompletní sada kol tak váží méně než 40 kg.

Vedle snížení hmotnosti a pohonné jednotky s vyšším výkonem se může Cayman R pochlubit i upraveným podvozkem a snížením světle výšky o 20 mm ve srovnání s Caymanem S. K poznávacím znamením nové verze dvoumístného kupé bude patřit pevný spoiler na zádi, stříbrně lakovaná kola, černé orámování hlavních světlometů, vnější zpětná zrcátka v černé barvě a pruhy s nápisem PORSCHE na bocích vozu. Ty budou vždy v kontrastní barvě k laku karoserie, a to v černém nebo stříbrném provedení.

Pruhy na bocích Caymanu R patří k tradičním prvkům, které byly nejprve používány na závodních vozech Porsche. Nové kupé má i jejich prostřednictvím odkazovat na model 911 R z roku 1967.

V případě tohoto vozu představovalo písmeno R zkratku německého Rennen (závod). Malá série 19 vozů (některé prameny uvádějí 20 a 4 prototypy) vycházela ze sériového kupé a byla připravena pro nasazení v závodech. K jejich pohonu sloužil plochý šestiválec o objemu 2,0 litru s výkonem 157 kW (210 k) při 8.000 min-1. Řada plastových dílů karoserie a extrémně spartánská výbava zajistily snížení hmotnosti na pouhých 830 kg.

Cena modelu Cayman R byla pro český trh stanovena na 1.799.000,- Kč včetně DPH. Provedení s převodovkou PDK přijde na 1.881.000,- Kč včetně DPH.

Na český trh bude novinka uvedena společností Porsche Inter Auto CZ v únoru 2011.

Vstoupit do diskuze (80)