Porsche Pajun se odkládá minimálně do roku 2019

porsche premioveznacky luxusni
porsche premioveznacky luxusni
porsche premioveznacky luxusni
porsche premioveznacky luxusni
18 Fotogalerie
Diskuze (13)
Porsche mění své plány ohledně uvádění nových modelů a odsouvá nástup menšího příbuzného Panamery o několik let.

Poprvé se zmínka o Porsche Pajun (Panamera Junior) objevila v německém magazínu Auto Bild v roce 2011. Podle tehdejších informací mělo dorazit již v roce 2016, ale německá automobilka přehodnotila své plány a model, který se v nabídce Porsche zařadí pod Panameru, má dorazit s minimálně tříletým zpožděním.

Informace o nové interním plánu nazvaném Porsche Product Strategy 2018 zveřejnil britský Car a právě podle nich se budou ve Weissachu před Pajunem věnovat jiným modelům.

Namísto menší Panamery se máme v roce 2016 dočkat nejprve malého a lehkého roadsteru 718 s přeplňovanými plochými čtyřválci před zadní nápravou. Pro následující rok je plánován nástup s interním označením 988 a v roce 2018 má na trh vstoupit třetí generace modelové řady Cayenne, u níž se spekuluje o druhé karosářské verzi namířené proti BMW X6 a Mercedes-Benz M Coupé.

Porsche Pajun má tedy přijít na řadu až po těchto typech a jeho premiéra se tedy uskuteční nejdříve v roce 2019. Prozatím pro tento model i nadále platí, že se má stát konkurencí pro Mercedes-Benz třídy E a CLS, BMW řady 5 a 6 Gran Coupé nebo Maserati Ghibli.

Design Pajunu má vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo z roku 2012 a není prozatím jasné, jestli se bude inspirovat i provedením zadních partií nebo dostane podobně splývavé linie jako současná Panamera.

K pohonu mají sloužit zážehové i vznětové šestiválce s výkony do 368 kW (500 k) a k dispozici má být i hybridní provedení. Samozřejmostí se mají stát verze s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.

Na první pohled se může zdát, že rozšiřování nabídky značky Porsche o čtyřdveřové modely a SUV neodpovídá původním záměrům zakladatele značky, ale skutečnost je trochu jiná. Ferry Porsche měl již od založení značky snahu rozšířit nabídku i o modely, které opustí koncepci s motorem za zadní nápravou.

První vlaštovkou se stal model 914 s motorem před zadní nápravou. V sedmdesátých letech se mělo Porsche s 911 rozloučit úplně, když představilo modelové řady 924 a 928 s koncepcí transaxle, ale nakonec ji v nabídce udržel zájem ze strany zákazníků a to především těch severoamerických.

Rozšíření nabídky o vozy, které nabídnou praktičtější pětidveřové karoserie, se značce podařilo dosáhnout až s příchodem modelů Cayenne a Panamera.

Vstoupit do diskuze (13)