Porsche Pajun se odkládá minimálně do roku 2019
Poprvé se zmínka o Porsche Pajun (Panamera Junior) objevila v německém magazínu Auto Bild v roce 2011. Podle tehdejších informací mělo dorazit již v roce 2016, ale německá automobilka přehodnotila své plány a model, který se v nabídce Porsche zařadí pod Panameru, má dorazit s minimálně tříletým zpožděním.
Informace o nové interním plánu nazvaném Porsche Product Strategy 2018 zveřejnil britský Car a právě podle nich se budou ve Weissachu před Pajunem věnovat jiným modelům.
Namísto menší Panamery se máme v roce 2016 dočkat nejprve malého a lehkého roadsteru 718 s přeplňovanými plochými čtyřválci před zadní nápravou. Pro následující rok je plánován nástup s interním označením 988 a v roce 2018 má na trh vstoupit třetí generace modelové řady Cayenne, u níž se spekuluje o druhé karosářské verzi namířené proti BMW X6 a Mercedes-Benz M Coupé.
Porsche Pajun má tedy přijít na řadu až po těchto typech a jeho premiéra se tedy uskuteční nejdříve v roce 2019. Prozatím pro tento model i nadále platí, že se má stát konkurencí pro Mercedes-Benz třídy E a CLS, BMW řady 5 a 6 Gran Coupé nebo Maserati Ghibli.
Design Pajunu má vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo z roku 2012 a není prozatím jasné, jestli se bude inspirovat i provedením zadních partií nebo dostane podobně splývavé linie jako současná Panamera.
K pohonu mají sloužit zážehové i vznětové šestiválce s výkony do 368 kW (500 k) a k dispozici má být i hybridní provedení. Samozřejmostí se mají stát verze s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.
Na první pohled se může zdát, že rozšiřování nabídky značky Porsche o čtyřdveřové modely a SUV neodpovídá původním záměrům zakladatele značky, ale skutečnost je trochu jiná. Ferry Porsche měl již od založení značky snahu rozšířit nabídku i o modely, které opustí koncepci s motorem za zadní nápravou.
První vlaštovkou se stal model 914 s motorem před zadní nápravou. V sedmdesátých letech se mělo Porsche s 911 rozloučit úplně, když představilo modelové řady 924 a 928 s koncepcí transaxle, ale nakonec ji v nabídce udržel zájem ze strany zákazníků a to především těch severoamerických.
Rozšíření nabídky o vozy, které nabídnou praktičtější pětidveřové karoserie, se značce podařilo dosáhnout až s příchodem modelů Cayenne a Panamera.