reklama


BMW 640d Gran Coupé – Smyslná rozmařilost

BMW 640d Gran Coupé – Smyslná rozmařilost

 
 

Čtyři dveře a pět metrů nemusí znamenat jen nekonečně prostornou limuzínu, ale také pořádně vybroušený automobilový šperk.

Musí mít kupé jeden pár dveří? Na tuto otázku rázně odpověděl před osmi lety Mercedes CLS, i když tehdy odpověď ze Stuttgartu nikdo asi slyšet nechtěl. Nicméně odvážný tah vyšel a úspěšný příklad nalákal další. Někteří, třeba Volkswagen se svým CC, podle stejného receptu postavili nový model, jiní mu uzpůsobili tradiční řadu, jako Jaguar XJ, a další alespoň přizpůsobili design a marketing.

A co na to BMW? Dlouhé roky se jen čekalo, protože pětkové Gran Turismo míří úplně jiným směrem. Ale tato fáze je za námi, a jak se dá usuzovat už z prvních reakcí na design Gran Coupé, které oficiálně náleží do řady 6, čekání se vyplatilo. Design totiž dozrál do podoby, která přitahuje zaslouženou pozornost.

obrázek [600 x 365]  

Žádné jiné čtyřdveřové auto dnes asi nevyvolá takový zájem. Přitom recept je v zásadě jednoduchý, jak už to u úspěšných projektů bývá. Výchozí kupé, tvarově dosti konzervativní, dostalo druhý pár dveří, náležitě povyrostlo, o 11 centimetrů, a... to je všechno!

Když na účtu zbývá přebytečný čtvrtmilion, může výsledný dojem podtrhnout ještě agresivní M paket a matný lak. Co na tom, že podobně hnědošedý matný lak jsme už viděli na Mercedesu CLS. Divize BMW Individual našla ten správný odstín. A na rozdíl od nedávné praxe vypadá Gran Coupé i bez stylistických úprav s logem M neméně zajímavě, takže drahé příplatky rozhodně nejsou estetickou nezbytností.

obrázek [600 x 345]  

Kvalitní design, který vypadá dobře ze všech úhlů, vyvolává jedinou pochybnost: bude ho možné rozvinout ještě někam dál? Nebude za nějakých pět let nutná další banglovská revoluce?

Interiér – německý Aston

I uvnitř je Gran Coupé typická šestka. Designéři nepřidávali nové nápady a naopak vsadili na maximální shodu s dvoudveřovým kupé. Stejná je masivní palubní deska, široký středový tunel s vizuálně zajímavým přechodem do plochy před spolujezdcem a dokonce se neměnila ani přední sedadla. Gran Coupé proto zůstávají elegantní křesla s integrovaným držákem bezpečnostního pásu a možností ovládat elektrický posun ze zadních míst.

Pokud chcete, sedí se na předních sedadlech velmi nízko. Pozice za volantem je dalším dědictvím výchozího kupé, běžná konkurence v tomto ohledu nestíhá. Interiér obklopuje posádku na první pohled velmi těsně (hlavně levou nohu spolujezdce), ve skutečnosti je ale prostoru na předních místech nadbytek. Výplně dveří nechávají dostatek prostoru po stranách, konkrétně velmi slušných 151 cm, a výška nad sedákem překonává jeden metr.

obrázek [600 x 378]  

U druhé řady sedadel je situace jiná, BMW razí neobvyklý přístup, který nechává praktickou stránku věci na okraji zájmu. Zatímco Mercedes třídy CLS předvádí upřímnou snahu o pětimístné uspořádání, mnichovské kupé přiznává 4+1 místo v interiéru a prostřednímu pasažérovi příliš prostoru nenechává. Středový tunel je napojen přímo na sedák a třetí bezpečnostní pás je vzadu spíš jen pro formu.

Prostoru pro dva krajní pasažéry proto zbývá docela hodně, kabina je totiž vzadu o celých deset centimetrů širší než u výchozího kupé. Extrémní délka karoserie i rozvoru má navíc pozitivní dopad na prostor pro nohy, a tak zbývá jediný, zato dost zásadní problém. Snižující se střecha ubírá cenné centimetry výšky nad sedákem, takže se dozadu pohodlně usadí nanejvýš průměrně vzrostlé postavy.

obrázek [600 x 384] I interiéru se dostalo péče z programu BMW Individual. Oči proto okamžitě upoutá zakázkové dvoubarevné provedení palubní desky. Jedná se o mimořádně nepraktickou kombinaci: světle hnědá se odráží v čelním skle a bílá na sedadlech se rychle špiní. Zkrátka vizuálně zajímavé provedení není určené pro pragmatiky, ale pro perfekcionisty: za kvalitu materiálů a přesnost jejich zpracování by se nestyděly ani mnohem exklusivnější značky.

Nejvyšší míra individualizace ale rozhodně není nutností. Kožené čalounění Dakota je už součástí standardní výbavy, jak se na auto s dvoumiliónovou cenovkou sluší. I v takovém provedení vypadá Gran Coupé velice dobře a nepřichází o auru německé variace na Aston Martin Rapide.

Jízda – německý Jaguar

Testovaný kus má téměř maximální výbavu podvozku. To znamená adaptivní tlumiče Dynamic Drive a aktivní stabilizátory Adaptive Drive – obojí má za úkol mimo jiné potlačovat náklony karoserie – a příplatková 20palcová kola M. Sportovní podvozek se pro Gran Coupé nenabízí, resp. už standardní nastavení rámcově odpovídá takovému označení. A tak chybí jen aktivní řízení zadních kol.

U BMW je často taková kombinace až příliš sofistikovaná, u čtyřdveřové Šestky ale obavy nejsou na místě. Naopak, adaptivní komponenty podvozku pomáhají zásadně vylepšit charakter auta, které má disky kol obalené jen tenkou vrstvičkou gumy.

obrázek [300 x 189] Z hlediska ovladatelnosti a paradoxně i jízdního komfortu je nejvhodnější sportovní nastavení podvozku. Tužší tlumiče a lepší komfort? Ano, nesportovní režimy šasi jsou laděné na hladké silnice, kterých máme v české kotlině pomálu. Na rozbité cestě tlumiče nestíhají klást těžkým kolům dostatečný odpor, do karoserie se přenáší rázy a auto je neklidné. Stačí ale přepnout na sportovní režim a tyto nedostatky skoro zmizí.

Řeč je ale o extrémním případu 20palcových kol s profilovým číslem gumy 35. Každý palec, který uberete na průměru disků, možná trochu sníží atraktivitu auta, ale také přidá na cestovním komfortu bez razantních ústupků v ovladatelnosti – jak dokládá první zkušenost s 640d Gran Coupé na 19palcových kolech a loňský test 650i Coupé s 18palcovými koly.

obrázek [300 x 200] A co řízení? To není ani ve sportovním režimu přehnaně tuhé, spíš odpovídá dnešnímu dynamickému standardu. Řeči o dieselovém M by proto byly jen pohádkou pro neznalé. Chybí i zpětná vazba, takže je potřeba vnímat práci podvozku prostřednictvím celé karoserie. Ale to je dobře, velká kola by jinak tahala za volant na každém hrbolu.

Všechny celky jsou precizně sladěné a karoserie nedělá téměř žádné pohyby v příčném ani podélném směru, takže v zatáčkách Gran Coupé funguje výborně. Jen je potřeba provádět zásahy plynule a nastavit si jasný rytmus, pak jde hmotnost i velikost stranou a velké BMW se nechá vodit s přirozenými náznaky přetáčivosti. Takto nějak se řídí Jaguar XJ, který je sice víc lehkonohý, ale v zatáčkách se víc naklání. Výsledek je přesto nečekaně podobný.

Motor – mnichovský standard

Doby, kdy označení 40d znamenalo problémový osmiválcový 3,9litr jsou už dávno minulostí. Změna přišla před třemi lety, kdy na tuto úroveň povýšil dvojitě přeplňovaný třílitr v řadě 7. Od uvedení řady 6 tento motor posílil na 230 kW (+5 kW) a 630 Nm (+30 Nm). Takové parametry by si ještě před pár lety dokázal představit málokdo – stejně jako fakt, že třílitrový turbodiesel pojede 250 km/h a na stovku zrychlí za méně než 5,5 sekundy.

obrázek [300 x 93] Čekali byste ostré svezení a působivou akceleraci? Nic z toho ale nepřichází. Přestože je dieselový motor podle stopek zatraceně rychlý, uvnitř kupé panuje nekonečný klid. Při akceleraci se auto nezaklání, takže ani nezatlačuje do sedaček, a odhlučnění je příkladné. V přímém směru proto Gran Coupé maskuje rychlost, jen drobný svist kolem oken napovídá, jak rychle se zrovna jede. Takže až v zatáčkách motor odhalí, jaký potenciál v sobě skrývá.

Na vině je zčásti i mapování řídící jednotky. Preferuje klidný přísun síly na zadní kola a ten samý cíl sleduje i převodovka, která je efektivní a rychlá, ale řadí hladce až skoro neznatelně. Tady zůstává jasný prostor – z hlediska dravosti dieselového motoru pro trojitě přeplňované 50d a z hlediska bouřlivosti převodovky pro chystanou M6.

obrázek [600 x 380]  

Kompromis výkonu a komfortu pohonného ústrojí skvěle dokresluje nízká spotřeba paliva. Pohádce s normovaným údajem 5,7 l/100 km (platí přímo 20palcová kola), resp. emisemi CO2 149 g/km, věří snad jen úředníci v Bruselu. Díky relativně malým jízdním odporům ale překvapí i skutečné hodnoty.

Při konstantních 100 km/h točí třílitr na osmý převodový stupeň jen 1500 min-1 a vyžaduje jen 5,4 l/100 km. Mimo jízdu s tempomatem jsou nároky o kousek vyšší, běžná lehce dynamická jízda mimo město znamená hodnoty lehce nad šesti litry. Samozřejmě v případě, že plynový pedál tráví většinu času v kontaktu s podlahou a motor pracuje v poslední třetině otáčkoměru, počítejte s dvoj- až trojnásobkem.

Dálniční stotřicítka znamená neméně famózních 7,6 l/100 km při 2000 min-1 a i ve městě lze jezdit s jednocifernou spotřebou, nejčastěji kolem osmi litrů. To znamená ve spojení se 70litrovou nádrží slušný dojezd a hlavně při všem tom luxusu veskrze lidové výdaje za palivo. Kdo chce s Gran Coupé opravdu jezdit, asi nebude přemýšlet o jiném motoru.

Ceník – Šestka dražší Sedmičky

Ne, nepopletli jsme si ceníky. Cenová politika BMW 6 Gran Coupé vysílá dva symbolické signály: základní model stojí přes dva miliony a je nepatrně levnější než řada 7 se stejným motorem. To druhé ale platí jen do chvíle, než se začne porovnávat výbava.

Ekvivalentní BMW 740d má totiž standardně mlhovky, 18palcová kola a hlavně adaptivní tlumiče. Díky tomu se pořadí okamžitě obrací, ceny všech ostatních příplatků jsou u obou modelů stejné.

To je v zásadě v pořádku – auta se stejnou technikou vyjdou u BMW na stejné peníze. Navíc si tyto dva modely přímo konkurovat nebudou. Šestka má na své straně design a sportovnější svezení, Sedmička podstatně více prostoru na zadních sedadlech, širší nabídku motorů (oběma směry) a bohatší možnosti příplatkové komfortní výbavy.

ModelBMW 640dBMW 740dJaguar XJ 3,0D
Premium Luxury
Motor3,0/230 kW3,0/230 kW3,0/202 kW
Základní cena2.095.000,-2.110.000,-2.247.480,-
Adaptivní tlumiče32.775,-SS
Bezklíčový vstup23.950,-27.725,-S
Bi-xenonové světlometySSS
Bluetooth, USBSSS
Čalounění kůžeSSS
El. nastavení sedadelSSS
Klimatizace 2zónováSSS
Klimatizace 4zónová20.675,-20.675,-13.261,-
Litá kola 17 palcůS--
Litá kola 18 palců27.725,-SS
Metalický lak27.225,-27.225,-28.906,-
Mlhovky5.300,-S-
Navigace63.275,-63.275,-S
Parkovací kamera10.600,-10.600,-9.635,-
Parkovací senzory P+ZSSS
TempomatSSS
Ventilace sedadel P30.000,-30.000,-S
Vyhřívání sedadel PSSS
Cena při shodné výbavě2.336.525,-2.289.500,-2.299.282,-

Zajímavým soupeřem je i již zmíněný Jaguar XJ. Ceníkovou cenou se řadí mezi oba bavorské vozy, nižší výkon přitom dokáže vynahradit nižší hmotností. A rádi bychom do cenového přehledu přidali i Porsche Panamera, pro něj ovšem neexistuje dieselový motor s odpovídajícím výkonem.

obrázek [600 x 302]  

Závěr

Ne, BMW nepřestalo dělat auta pro nadšené řidiče. Jen je mnichovské portfolio širší než kdy předtím – na jedné straně je tu dieselová Trojka pro spořivce, Pětka v xDrive a celá řada X pro nevyhraněné zákazníky a na druhé straně třeba eMková Jednička pro silniční sportovce. Kdo chce k tomuto základu přidat pořádnou porci luxusu a nepřijít o radost z řízení, ten má skvělou volbu v modelu 6 Gran Coupe.

Velký čtyřdveřový sporťák není auto tradičního stylu. Naopak, s dieselovým motorem jede na vlně dnešní doby. A míří pěkně vysoko: jestliže Mercedes CLS představuje extravagantní protipól třídy E a konkurenta Jaguaru XF (v případě dieselových verzí můžeme klidně přidat i Porsche Panamera), pak Gran Coupe velkoryse stírá hranice mezi segmenty. Přesah do luxusního segmentu není jen fyzický – délka přesahuje pět metrů – ale patrný z každého aspektu nového modelu.

Gran Coupé chytře cílí na ty, pro koho jsou klasické řady 5 a 7 příliš konfekční. Nebo chcete-li na ty, kdo by rádi měli Aston Martin Rapide, ale místo exklusvní značky by spíš ušetřili nějaký ten milion, dva a pod kapotou uvítali dieselový motor. Ano, toto auto se po všech stránkách povedlo. Něco podobného by se mohlo vyrábět i v Modeně, ale zatím to je Mnichov, kdo bude udávat kurz.

Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Šestka Gran Coupe je velice povedené auto. Chtělo by se říci “aby ne, za ty peníze”, jenže u nových BMW to vždycky neplatí. Méně výbavy obvykle znamená více, příliš sofistikovaný podvozek bývá ve spojení s velkými ráfky a pneumatikami runflat nepříliš dobrým společníkem. Zde je však situace jiná, celé auto opravdu funguje a ani ve velmi vysokých rychlostech na něm neuvidíte ani náznak nervozity. Prostě sedí. A já tleskám.

obrázek [600 x 374]  

První cena vozu2.025.000,- Kč (640i Gran Coupé)
První cena vozu s testovanou motorizací2.095.000,- Kč (640d Gran Coupé)
Základní cena testovaného vozu2.095.000,- Kč (640d Gran Coupé)
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.252.975,- Kč (640d Gran Coupé)

Plusy

  • Design, možnosti individualizace
  • S adaptivním podvozkem minimální náklony karoserie
  • Silný a točivý motor, velmi slušné hodnoty spotřeby paliva
  • Kultivovaná a rychlá práce převodovky, velký rozsah převodů
  • Prostor na předních sedadlech

Minusy

  • Málo prostoru pro hlavy zadních pasažérů
  • Výhled směrem dozadu a do stran přes B sloupky
  • Málo odkládacích prostorů
  • Někomu může vadit masivní středový tunel
  • Místo úprav BMW Individual a M paketu by se dalo pořídit nové Mini, nebo skladová 116i
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 640d Gran Coupé

Cena v základní výbavě: 2 095 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 252 975 Kč

Základní výbava:Dynamická kontrola stability (DSC) včetně asistenta pro rozjezd do kopce, dynamická kontrola trakce (DTC), vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asferická zrcátka včetně funkce sklopení B-sloupek v černém vysoce lesklém provedení, přední ozdobná maska vstupu vzduchu: chromovaná přední část lamel, boky černé a chromovaný vnější rámeček, 17" kola z lehké slitiny "V-spoke 236", 8 J x 17 / pneumatiky 225/55 R17, kůže "Dakota", černé, vysoce lesklé prvky obložení interiéru, prahové lišty s chromovaným označením BMW, parkovací brzda s funkcí "Automatic hold", elektromechanická, servotronic, posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy, funkce Auto Start / Stop, 8stupňová sportovní automatická převodovka Steptronic, "Driving experience" tlačítko včetně módu ECO PRO, kruhové koncovky výfuku vlevo a vpravo viditelné, tempomat, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, boční ukazatele směru jízdy s LED technologií, bi-xenonové světlomety, včetně vysokotlakých ostřikovačů a automatického nastavení sklonu světlometů, sklopná opěradla zadních sedadel (dělená v poměru 60:40), vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, elektrické nastavení sedadel řidiče a spolujezdce včetně paměťové funkce, elektrické nastavení výšky a podélné polohy sedáku, sklonu opěradla a výšky hlavové opěrky, elektricky výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, sportovní kožený volant, 2zónová automatická klimatizace s rozšířenými funkcemi, parkovací asistent vpředu a vzadu (PDC), rádio BMW Professional, 7" displej s vysokým rozlišením (800 x 480 pixelů), USB Audio rozhraní, příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth, palubní počítač, HiFi systém a další.

Výbava testovaného vozu:Exteriér BMW Individual Frozen Bronze (95.800,-), interiér BMW Individual Opal White/Amaro Brown (155.050,-), BMW Individual strop Alcantara (25.725,-), BMW Individual lišty Piano Finish Black (14.625,-), aktivní stabilizátory Dynamic Drive+adaptivní tlumiče Adaptive Drive (100.075,-), alarm (12.100,-), bezklíčový vstup (23.950,-), zavírání dveří Soft Close (16.650,-), M Sportovní paket (158.825,-), komfortní sedadla s M paketem (31.525,-), ambientní osvětlení interiéru (8.575,-), zadní kamera (10.600,-), elektricky ovládané sluneční clony (31.250,-), 4zónová automatická klimatizace (36.550,-), keramické ovládací prvky (13.875,-), adaptivní LED světlomety+LED mlhová světla+asistent dálkových světel (55.450,-), Lane Departure Warning (13.100,-), aktivní tempomat s funkcí Stop and Go (49.925,-), kamery Surround View, Side View, Top View (17.650,-), parkovací asistent pro samočinné podélné parkování (13.875,-), Speed Limit Info (8.075,-), navigační systém Professional (63.275,-), Head-Up displej (35.050,-), BMW Internet (2.525,-), rozšířená konektivita s hudebním přehrávačem v mobilním telefonu (2.525,-), audiosystém Bang & Olufsen High End Surround Sound (124.800,-).

Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
Technické údaje
Motor BMW 640d Gran Coupé
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 230 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 630 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1265
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1865 / 495
Rozměr pneu:245/30 R20, 275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5007
b) šířka (mm): 1894
c) výška (mm): 1392
d) rozvor (mm): 2968
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1665
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 635
výška opěradla vzadu (mm): 705
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: BMW 640d Gran Coupé – Smyslná rozmařilost



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod

Celá šestková řada automobilky BMW prošla lehkou…

BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake? BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake?

Nabídka BMW 6 se každou generaci rozšířila o novou…

 



 
Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Absurdní tuning sovětského offroadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Dnes 11:56

Lada Niva je známá jako schopný offroad. Australská tuningová společnost Probag ale z ní vytvořila něco, co je naprostý opak výchozího auta.




Blesk.cz

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky: Byla jsem spontánní

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky:…

Kateřina Kornová (49) vystřídala za svůj život mnoho povolání. Byla modelkou, tanečnicí, herečkou a hlavně také…

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

 

iSport.cz

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse, říká zlínský šéf

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse,…

Pro srbského pravého záložníka má Zdeněk Červenka (60) slabost, lepšího hráče aktuálně v ePojisteni.cz lize…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama