Porsche staví repliku svého úplně prvního exempláře modelu 356 No.1
Porsche 356 No.1 nebo také 356/1 stálo před sedmdesáti lety u zrodu dnešní slavné a úspěšné automobilky. Dvoumístný roadster, jehož karoserii navrhl Erwin Komenda, vznikl v jediném exempláři a od následujících zástupců modelové řady 356 se odlišuje mimo jiné uložením motoru před a ne až za zadní nápravou.
Tento vůz se dochoval do dnešních dnů, ale během let prodělal řadu úprav a oprav, jejichž výsledkem je vzhled, který již plně neodpovídá stavu, v němž byla karoserie dokončena v roce 1948.
Návrat karoserie Porsche 356 výrobního čísla 001 do jejího původního stavu není podle odborníků automobilky Porsche prakticky možný. Příď je nyní méně výrazná a záď je více sklopená. Navíc původní jednodílnou kapotu, kryjící motor i zavazadlový prostor nahradila dvojice samostatných krytů.
Porsche se proto rozhodlo postavit zcela novou karoserii podle původních plánů a za využití tehdejších výrobních postupů, což znamená, že hliníkové panely jsou zpracovávány ručně za využití dřevěných šablon. Replika se původnímu vzhledu originálu z konce čtyřicátých let bude přibližovat i světle modrým odstínem laku karoserie a rovněž i provedením interiéru.
V případě techniky se replika svému vzoru přibližuje přední nápravou a řízením. Tyto komponenty i tentokrát daroval klasický Volkswagen Brouk. V případě zadní nápravy a očekávaného vzduchem chlazeného plochého čtyřválce o objemu 1131 cm3 je bohužel situace odlišná. Místo nich je vzadu pouze jednoduchá trubková konstrukce.
Replika tedy není plně funkčním automobilem, ale představuje statický exponát, který bude vystavován v rámci vybraných akcí po celém světě a nakonec má zakotvit v muzeu Porsche ve Stuttgartu.