Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vybralo pět nejdivočejších zadních spoilerů ze své historie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Porsche se tentokrát ve svém výběru zaměřilo na zadní přítlačná křídla svých sériových i závodních vozů. Výběr je to rozhodně zajímavý a pestrý.

Porsche po představení pětice nejvzácnějších modelů a exhibici stejného počtu vozů s nejlepším zvukem tentokrát představuje výběr pěti nejlepších zadních spoilerů a přítlačných křídel.

Sportovní a závodní vozy této značky se mohou pochlubit řadou pořádně divokých kreací umístěných na svých zádí, ale Porsche se ve svém výběru zaměřilo na ta nejúčinnější řešení a díky tomu v něm chybí velrybí ocas, jímž se pyšnilo Porsche 911 Turbo téměř celá osmdesátá léta nebo dvouplošníky prvních modelů 911 GT2 a 911 GT3, ale i přesto se jedná o zajímavou podívanou s velmi atraktivním vítězem.

Na pátém místě je Porsche Cayman GT4 se svým jen těžko přehlédnutelným přítlačným křídlem. Čtvrtou pozici obsadilo Porsche 959 se svým elegantním řešení zadních partií, zatímco třetí je Porsche 911 Carrera 2,7 RS se svým kachním ocasem a druhé je aktuální Porsche Panamera Turbo se sofistikovanou konstrukcí výsuvného a rozkládací spoileru.

Vítězem je jediný závodní automobil v tomto výběru, který je jedním z nejdivočejších Porsche v historii značky i v řadě jiných ohledu, přestože jeho základem je devětsetjedenáctka, kterou ovšem připomíná jen vzdáleně. Číslem jedna je zde Porsche 935/78 Moby Dick, které bylo připraveno pro sezónu 1978 a vedle opravdu pořádného křídla se pyšní i extrémní šířkou a výkonem až 845 koní (622 k) z 3,2litrového šestiválce s přeplňováním a hlavami chlazenými kapalinou. Není divu, že tento stroj se umí rozjet až na 366 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)