Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To je podívaná! Porsche odhaluje pětici nejvzácnějších modelů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Porsche patří k automobilkám, které mají ve své historii doslova moře výjimečných modelů a v krátké oficiální video, které z nich jsou přímo ve Weissachu považovány za ty nejunikátnější.

Porsche během tří minut představuje pětici modelů. Zařazení některých z nich do tohoto výběru může překvapit, zatímco i u jiných je naprostou samozřejmostí. Většina z nich je ovšem více či méně propojena se závodním nasazením.

Na páté pozici je Porsche 911 Turbo S generace 964, které bylo vyvinuto v roce 1992 a vyráběno pouze v letech 1993 a 1994. Za zadní nápravou tohoto vozu je uložen vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který díky přeplňování disponuje výkonem 265 kW (360 k). K identifikaci této verze od běžného modelu 911 Turbo generace 964 slouží vstupy vzduchu v zadních blatnících, 18palcová kola v barvě karoserie a řada komponentů pocházejících přímo ze závodního oddělení.

Čtvrté místo obsadilo Porsche 924 Carrera GTS z roku 1981, jehož přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 l disponoval výkonem 180 kW (245 k). Tato verze, která měla posloužit především, jako základ soukromým týmům pro stavbu jejich vlastních závodních vozů vznikla v počtu pouhých 59 vozů, z nichž 15 bylo v provedení Carrera GTS Clubsport se sníženou hmotností, ochranným rámem v interiéru a výkonem 199 kW (270 k).

Na třetím místě je Porsche 911 GT1 v provedení pro běžný silniční provoz, jehož kapalinou chlazený plochý šestiválec o objemu 3,16 litru disponoval výkonem 400 kW (544 k). Ve své původní podobě sdílel tento model design předních i zadních partií s devětsetjedenáctkámi generace 993, ale stříbrný exemplář ve videu je jedním z dvaceti exemplářů postavených v roce 1997 přímo pro běžný provoz se světly a dalšími prvky převzatými z generace 996.

Místo druhé obsadilo Porsche 911 SC/RS z roku 1984, které vzniklo přímo pro nasazení v rallye. Atmosférický vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,0 l měl hlavy válců z okruhového speciálu Porsche 935 a byl naladěn na 184 kW (250 k) a důkladně odlehčen údajně o 200 kg. Na vývoji se podílela i společnost Prodrive a vzniklo jen 20 vozů.

Porsche 356 America Roadster, které bylo na počátku padesátých let vyrobeno v počtu pouhých šestnácti exemplářů, je podle tohoto videa tím nejvýjimečnějším zástupcem své značky. Dvoumístný roadster se vzduchem chlazenou čtyřválcovou třináctistovkou o výkonu 51 kW (70 k) byl určen pro severoamerický trh a i díky hmotnosti necelých 700 kg nabízel skutečně sportovní svezení. Maximální rychlostí okolo 175 km/h a ovladatelností přitáhl pozornost náročných severoamerickýh zákazníků a otevřel tak značce Porsche na její nejdůležitější trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Chrobak SACEK
13. 2. 2017 14:16
911
Berme to asi tak, Porche 911 je vlastně VW Brouk, a VW Brouk je vlastně Tatra ;-)