Potvrzeno, příští Ford S-MAX bude čtyřkolka
Populární Ford S-MAX dostane ve své příští generaci volitelný pohon všech čtyř kol. Na akci Go Further to redakci Auto.cz potvrdil vysoce postavený člověk z vývoje, který si ovšem nepřál být jmenován, „protože zatím jsme nic takového neoznámili“.
Současný S-MAX, de facto zakladatel podkategorie velkých MPV, která myslí i na svého řidiče, si i v nejsilnějších motorizacích musí vystačit s pohonem předních kol. Ne snad, že by čtyřkolku potřeboval – pohon 4x4 je ovšem vyžadován zákazníky, kteří v něm spatřují jakousi pojistku pro případ nenadálé nesjízdnosti, popřípadě od něj očekávají jistější jízdní vlastnosti.
Pro automobilku je pak taková položka výbavy na přání vítaným přilepšením. Zvlášť, když se prokázalo, že zákazníci S-MAXu utrácejí rádi: řada z nich přišla k Fordu od jiných značek včetně těch prémiových a mnozí objednávají svá auta v nejvyšším stupni výbavy s mnoha příplatkovými položkami.
Současná platforma evropských Fordů segmentu CD, kterou s S-MAXem sdílí i Mondeo a Galaxy, se zástavbou jakéhokoli pohonu všech kol od začátku nepočítala. Nová globální platforma, na které se nejdříve představí nové Mondeo, je na tom jinak – i když paradoxně konkrétně Mondeo se podle našeho zdroje bude prodávat se čtyřkolkou pouze v Evropě.
Distribuci točivého momentu bude zajišťovat osvědčená elektromagnetická spojka Haldex čtvrté generace, a to včetně systému eLSD, zajišťujícího přesměrovávání síly motoru na vnější hnané kolo. Stejné řešení používá Opel v Insignii.
V tomto okamžiku není zřejmé, zda Ford nabídne čtyřkolku i pro větší Galaxy, ani to, s jakými motorizacemi a převodovkami ji hodlá v S-MAXu kombinovat.
Automobilka nicméně zveřejnila, že v případě Mondea se bude jednat o „vybrané vznětové motory“. Přeplňované zážehové EcoBoosty se tedy budou dodávat výhradně s předním pohonem.