Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno, příští Ford S-MAX bude čtyřkolka

redakce AUTO.CZ
Diskuze (74)
Nová platforma možní zástavbu pohonu všech kol nejen do Mondea, ale i do příbuzných modelů.

Populární Ford S-MAX dostane ve své příští generaci volitelný pohon všech čtyř kol. Na akci Go Further to redakci Auto.cz potvrdil vysoce postavený člověk z vývoje, který si ovšem nepřál být jmenován, „protože zatím jsme nic takového neoznámili“.

Současný S-MAX, de facto zakladatel podkategorie velkých MPV, která myslí i na svého řidiče, si i v nejsilnějších motorizacích musí vystačit s pohonem předních kol. Ne snad, že by čtyřkolku potřeboval – pohon 4x4 je ovšem vyžadován zákazníky, kteří v něm spatřují jakousi pojistku pro případ nenadálé nesjízdnosti, popřípadě od něj očekávají jistější jízdní vlastnosti.

Pro automobilku je pak taková položka výbavy na přání vítaným přilepšením. Zvlášť, když se prokázalo, že zákazníci S-MAXu utrácejí rádi: řada z nich přišla k Fordu od jiných značek včetně těch prémiových a mnozí objednávají svá auta v nejvyšším stupni výbavy s mnoha příplatkovými položkami.

Současná platforma evropských Fordů segmentu CD, kterou s S-MAXem sdílí i Mondeo a Galaxy, se zástavbou jakéhokoli pohonu všech kol od začátku nepočítala. Nová globální platforma, na které se nejdříve představí nové Mondeo, je na tom jinak – i když paradoxně konkrétně Mondeo se podle našeho zdroje bude prodávat se čtyřkolkou pouze v Evropě.

Distribuci točivého momentu bude zajišťovat osvědčená elektromagnetická spojka Haldex čtvrté generace, a to včetně systému eLSD, zajišťujícího přesměrovávání síly motoru na vnější hnané kolo. Stejné řešení používá Opel v Insignii.

V tomto okamžiku není zřejmé, zda Ford nabídne čtyřkolku i pro větší Galaxy, ani to, s jakými motorizacemi a převodovkami ji hodlá v S-MAXu kombinovat.

Automobilka nicméně zveřejnila, že v případě Mondea se bude jednat o „vybrané vznětové motory“. Přeplňované zážehové EcoBoosty se tedy budou dodávat výhradně s předním pohonem.

Už jste si prohlédli nový Ford Mondeo?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (74)
11. 9. 2012 12:39
Re: S-Max + Galaxy
Ono to zas tak prekvapive neni. Velke MPV su uz dnes pomerne okrajovy segment trhu. (Ak chces, vecer sem hodim nejake predajne cisla k S-Max a Galaxy v Europe, ale asi mam len starsie udaje ked boli obe auta na vrchole).

Jednak ich dokazali pomerne efektivne nahradit predlzene verzie (byvalich) kompaktnych MPV - a komu to bolo malo, ten bol presmerovany na osobne verzie uzitkovych dodavok).

Jednak - a to hlavne (a uz som to pisal velakrat) - EU trh kopiruje vyvoj v USA, kde boli MPV postupne vytlacene z trhu atraktivnejsimi SUV/SAV. A myslim, ze Ford v strednodobom vyhlade tiez bude chciet presmerovat maximum zakaznikov k Edge (za ktory si moze vypytat viac).

Ved si len zoberme, ze ten trh s velkymi MPV postupne opustali viaceri hraci (Toyota, PSA/Fiat, HMC, Opel/Chevrolet). A v case kedy pride na trh novy S-Max ostanu uz len traja: VW/Seat, Lancia Voyager, ... a prave S-Max. Trendsetter Renault Espace ma byt predizajnovany na najeku formu vizualne atraktivnejsieho crossoveru (na ktory pojde dat vyssia cenovka), takze ani ten uz nebude existovat ako velke MPV.

11. 9. 2012 07:51
Re: Správný krok
Ale to snad ještě jo :-)
10. 9. 2012 23:38
Re: 4x4 este Focus
VW ma nadbytok hotovosti, ale hlavne sa chcu stat svetovou jednickou v predaji, preto musia vykrivat aj mensinove projekty do ktorych "problemova" automobilka nepojde. Ford zjavne tiez hlada rozne cesty k vacsim predajom, snad si to dobre spocitali.
10. 9. 2012 21:45
Re: S-Max + Galaxy
Ano, máš pravdu, ale jen nepatrně. Dle Ford cz S-max/Galaxy kufr při 5 místném uspořádání 1051l/1130, tedy 79l, nad 1M3 je to celkem nepodstatné. 7místný kufr 285l/308l, tady je to jen 22 litrů - 1plná igelitka >:D největší rozdíl je u 2místného uspořádání a to plných 325l, ale kdo si kupuje MPV místo dodávky? ;-)
10. 9. 2012 21:43
Re: S-Max + Galaxy
rozdílů je více, Galaxy jsem zvolil už v roce 2006, když dvojčta přišli na trh, a to hlavně z těchto důvodů:
Galaxy má více místa v třetí řadě, a to opravdu o dost, (měřím 194cm a vejdu se tam v pohodě, do S-maxu se opravdu nevejdu, musel bych mít minimálně o 20cm méně), v S-maxu to jsou jenom nouzovky pro děti (odzkoušeno několikrát - bratr má S-max).
V Galaxy sedadla v třetí řadě se dají posouvat dopředu a dozadu.
V Galaxy je přídavná klimatizace pro třetí řadu sedadel, samostatně ovládaná.
V Galaxy je stropní airbag i pro třetí řadu sedadel, v S-maxu nikoliv.
V Galaxy v druhé řadě sedadel se také na výšku vejdu v pohodě, kdežto v S-maxu mám hlavu těsně pod stropem.

V loni jsem opět při výběru vozu znova zvažoval S-max a opět jsem vzal Galaxy, rozdíl ve velikosti je opravdu velký.
Pokud z těchto dvojčat udělají jenom jeden model, tak to bude špatné :-(