Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4 – Chci sníh!

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4 – Chci sníh!

 
 

Nafta, čtyřkolka a Insignia. Bude mít konkurence nahnáno?

Nejdelší kombi střední třídy nemohlo čekat dlouho, kombinace silného vznětového motoru a pohonu všech kol je v tomto segmentu žádaná a všechny komponenty měl Opel k dispozici. Zástavba pohonu zadní nápravy do téměř pětimetrové karoserie se na první pohled povedla, podlaha zavazadelníku zůstala ve stejné výši. Více nás ale zajímá praktický přínos nového uspořádání pohonu.

Začněme motorem. I když se ještě relativně nedávno uvažovalo o šestiválci, dvoulitrový turbodiesel s maximem výkonu 118 kW je stále nejsilnější nebenzinovou motorizací, kterou ve velkém kombi můžete dostat.

Křivka točivého momentu se sice blýská vrcholem ve výšce 350 Nm, ovšem jen v pásmu 1750-2500 min-1. Zatímco u předokolky tyto hodnoty cvičí s autem vcelku vesele, všechny navíc poháněné hřídele a osmdesátikilový nárůst hmotnosti u testované verze už jsou znát. Kladů přitom není málo: motor je sice možná víc slyšet, ale neklepe, nemá tendenci ke zhasínání ani při hodně necitlivé spojkové noze a především táhne naprosto plynule, téměř benzínově. Ale…pořád se máme tendenci ohlížet do prospektu, jestli jsme se s hodnotou 118 kW nepřehlédli.

obrázek [600 x 312]

Technicky je přitom všechno v pořádku. Připojování pohonu zadní nápravy má u Insignie na starosti čtvrtá generace mezinápravové spojky Haldex. Tu sice známe například z Passatu a Superbu, ale Opel ji chvályhodně doplňuje aktivním zadním diferenciálem eLSD, což poznáte při nestejné trakci zadních kol. Zatímco koncernové vozy kolo s horší trakcí pouze přibrzdí, v insignii druhá vícelamelová spojka zadní diferenciál prostě zamkne.

Na haldex je všeobecně spolehnutí. Například při rozjezdech se spíná automaticky, bez ohledu na přítomnost prokluzu. Právě tady možná řidiče zarazí, že ono vystřelení z křižovatky proběhne sice bez gumování asfaltu, ale také bez byť kousku adrenalinu, očekávatelného od výkonu motoru. Jistota za emoce.

V zatáčkách je vše v pořádku a pokud se dostaví smyk, mezinápravová spojka zachrání mnohé. Zabírá rychle a přitom měkce a mnohdy předběhne i zásah ESP. Přece jen ale nejde o diferenciál, takže na nějaké extrémně rychle projížděné zatáčky můžeme zapomenout. Systém je prostě určen především pro zlepšení trakce ve obtížných podmínkách, takže největší parádu naděláte například na sněhu či blátě. Po přidání plynu tak auto nezačne zběsile tancovat jako v případě předokolky a všechnu přítomnou sílu dává na zdolání vámi zvoleného směru.

obrázek [300 x 401] Insignia s pohonem všech kol si za své služby řekne o 7-7,5 l/100 km v mimoměstském provozu, ve městě pak o litr až litr a půl více. Ani při stálé rychlosti 100 km/h se spotřeba 5,5 moc nepřibližuje deklarovanému snu 4,8 l/100 km, stále ale jde o solidní hodnoty.

Testovaný vůz byl navíc vybaven adaptivními tlumiči Flex Ride s třístupňovým nastavením. Kombinace s osmnáctipalcovými koly a komfortního módu jakoby ubrala z průměru ráfků tři palce a z tlaku půl baru – nerovnosti přehlíží se suverenitou blízkou vzduchovému odpružení. Naopak „sportovní“ režim způsobí asi maximum toho, co si lze s těžkým pětimetrovým kombi a tímto slovem za střízliva představit.

Zbytek vozu netřeba dlouze komentovat od posledního testu se toho mnoho nezměnilo: Zavazadelník s bohužel vysokou podlahou a nízko uloženým krytem má objem „jen“ 540 litrů, jeho víko je stále velmi, velmi těžké a jeho specifický tvar považujeme za potenciální riziko. Zbytek interiéru je přiměřeně prostorný a pohodlný, ovšem přemíra tlačítek na středovém panelu pomalu přerůstá i druhdy suverénní favority – Peugeot 407 a předchozí Citroen C5. Velkou pozitivní změnu oproti dříve testovaným Insigniím ovšem nacházíme za dvě vteřiny: v interiéru už vůbec nic nevrže.

Při pohledu na cenovku by mohla Insignia rozdávat sebevědomí plnými hrstmi, záhy ale zjistíme, že jde do značné míry o sebevědomí oprávněné. Příliš malá zpětná zrcátka řidič nějak vydrží, a zbytek auta se s VW, Mazdou i Fordem může směle měřit. Dva posledně jmenovaní navíc pohon všech kol nenabízejí, takže zde může Opel bodovat i přes zmíněný menší objem zavazadelníku. Skvělé jízdní vlastnosti i například pohodlí jsou na špičce třídy, zbytek řeknou kupující…

obrázek [600 x 387]

První cena vozu539.900,- Kč (1.6 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací686.900,- Kč (2.0 CDTI/160 HP Edition 118 kW)
Základní cena testovaného vozu799.400,- Kč (2.0 CDTI/160 HP 4x4 Sport 118 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků962.400,- Kč (2.0 CDTI/160 HP 4x4 Sport 118 kW)

Plusy

  • Pružný motor s plynulým zátahem
  • Jízdní vlastnosti
  • Přesné řízení
  • Trakce za zhoršených adhezních podmínek
  • Velmi pohodlná sedadla

Mínusy

  • Objem zavazadelníku vzhledem k velikosti vozu
  • Malá zpětná zrcátka
  • Pocitově nižší dynamika
  • Počet tlačítek na středovém panelu
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4

Cena v základní výbavě: 799 400 Kč Cena v testované výbavě: 962 400 Kč

Základní výbava:Adaptivní podvozek FlexRide, snížený podvozek, variabilní posilovač řízení, sStabilizační systém ESPPlus, ABS, čČelní, boční a hlavové airbagy, jednozónová elektronická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem a třífunkčním informačním displejem, automatické ovládání světel s detekcí tunelů, parkovací pilot, sedadlo řidiče elektricky výškově nastavitelné, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, pPalubní počítač s kontrolním systémem, 18" sportovní kola z lehkých slitin s pneumatikami 245/45 R18, tempomat, ergonomická sportovní sedadla s prodlužitelným sedákem, loketní opěrka v opěradle zadních sedadel s průvlakem do zavazadlového prostoru, automatické ovládání světel, čtecí lampičky vpředu a vzadu, loketní opěrka vpředu, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, sada na opravu pneumatik, příprava pro dětskou sedačku ISOFIX na zadních sedadlech, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu, Interiérová sada osvětlení, prahové lišty, sportovní volant potažený kůží, 4-polohová bederní opěrka na předních sedadlech, třídílná podlaha zavazadlového prostoru ve výšce prahu dveří, pedály z lehkých slitin, sportovní výfuk, zatmavená boční a zadní okna, dešťový senzor, eElektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko.

Výbava testovaného vozu:Kola z lehkých slitin 8,5Jx19 s pneu 245/40 R19 (+20.000,-Kč), zářivá barva Power Red (4.000,-Kč), kožené čalounění sedadel AGR s ventilací (60.000,-Kč), elektrická ruční brzda (6.000,-Kč), adaptivní bi-xenononová světla (37.000,-Kč), autorádio CD 500 NAVI s navigací (24.000,-Kč), vyspělý parkovací asistent (8.000,-Kč), výklopné tažné zařízení (24.000,-Kč).

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu Senát dnes v noci…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.2 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1530
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1843 / 555
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4908
b) šířka (mm): 1856
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2737
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 770 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4 –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena se na mou kandidaturu mračí

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena…

Senátor a dlouholetý teplický primátor Jaroslav Kubera (ODS) se už chystá na případnou prezidentskou kampaň.…

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní. Po Zimolovi odešlo 9 lidí

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní.…

Jihočeští sociální demokraté po sporech s celostátním vedením ČSSD potvrdili v korespondečním hlasování členů,…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se podruhé narodil

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se…

Přemýšlel jsem, bez které „hlášky“ by se žádný hudební festival neobešel. Kterou větu slýchám každou chvíli,…

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…