17.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Praha chce zpoplatnit vjezd do centra, od léta

Praha chce zpoplatnit vjezd do centra, od léta

Zpoplatněním vjezdu do centra metropole chce pražský magistrát nalákat více lidí do veřejné dopravy.

O zpoplatnění vjezdu do centra Prahy se hovoří již delší dobu, hlavně v souvislosti se zavedením emisních zón. Ke zpoplatnění by mohlo dojít už letos v červenci. Vyplývá to alespoň podle zprávy Hospodářských novin.

Hospodářské noviny odkazují na materiál připravený pro úterní zasedání pražské městské rady. Zatím však není jasné, na kolik by řidiče vjezd do centra Prahy přišel, ani to, na jak velkém území by se poplatek musel platit.

Vedle vjezdu do centra Prahy by mohlo být ve středu metropole omezeno i parkování. Konkrétní plány na zpoplatnění vjezdu do centra metropole a omezení parkování má nyní na starosti městská společnost Technická správa komunikací.

Praha chce zpoplatněním vjezdu do centra města přilákat více lidí do městské hromadné dopravy. Spíše ale chce tímto krokem pokrýt finanční výpadek z plánovaného snížení ceny ročního kuponu na MHD. Kvůli tomuto zlevnění podle odhadů Dopravní podnik hlavního města Prahy přijde až o 700 milionů korun ročně.

Roční předplatné bude místo dosavadních 4.750 korun stát 3.650 korun, a to právě od 1. července. Koalice skládající se z hnutí ANO, ČSSD a Trojkoalice dále schválila, že jízdné nebudou platit rodiče dětí do tří let, jízdenku už nebudou potřebovat ani psi.

Psali jsme: Emisní zóny v Praze – Od ledna 2016 vjezd povolen jen se známkou za 80 Kč

Opozice návrh zpoplatnění vjezdu do centra Prahy kritizuje. Podle šéfa pražské ODS Filipa Humplíka není možné zpoplatnění vjezdu do centra města tak rychle zavést. Humplík také poukazuje na to, že návštěvníci Prahy nebudou mít kde parkovat, protože slibovaná P+R parkoviště ještě nejsou ani ve fázi výkupu pozemků. Více lidí v MHD by navíc znamenalo nutnost posílení jednotlivých spojů, což by dopravní podniky mohlo přijít na dalších 200 až 220 milionů korun ročně.

Již dříve se hovořilo o omezení dopravy v centru Prahy pomocí emisních zón. Ty by podle zpráv z loňského léta měly být zavedeny od 1. ledna 2016. Tehdy ale v Praze vládla ještě stará koalice, ta nová o emisních zónách ještě nerozhodla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Hospodářské noviny, profimedia
 

Přidat názorDiskuse: Praha chce zpoplatnit vjezd do centra, od léta






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…