Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští GT-R bude mít výkon 800 koní

Michal Fokt
Diskuze (27)
Jestli už teď jde z Nissanu GT-R strach, což teprve až přijde za rok a půl jeho nástupce s hybridním pohonem o výkonu 800 koní...

Že bude druhá generace Nissanu GT-R už také vybavena hybridním pohonem R-Hybrid, to už se nějaký čas ví, byla tu ale spousta prostoru pro spekulace ohledně motoru a výkonu. Pokud můžeme věřit jednomu (blíže neupřesněnému) z japonských autočasopisů, jehož scan nyní virálně obíhá internetem, příští Godzilla bude mít k dispozici výkon 800 koní, tedy 588 kW!

Pokud tedy už nyní zle zatápěla těm nejlepším supersportům, před druhou generací GT-R by se možná měla mít na pozoru i současná hybridní elita v podobě Porsche 918 Spyder, McLarenu P1 a Ferrari LaFerrari. Nissan údajně zůstane u osvědčené techniky v podobě motoru VR38DETT, tedy V6 3,8 l se dvěma turby, jenž pohání GT-R v současnosti a asistovat mu bude zatím blíže nespecifikovaný elektrický agregát na bázi KERS, vyvinutý ve spolupráci se závodní stájí formule 1 Williams.

Japonská bestie by měla zvládnout stovku za 2,7 s, čtvrtmíli za 10 s a maximálku 340 km/h. V USA by se měla cena pohybovat v intervalu 120-150 tisíc dolarů, přičemž na této horní hranici se momentálně nachází aktuální GT-R Nismo. Vůz přijde na trh už koncem roku 2015 jako modelový rok 2016 a do rodiny GT-R později přibude obdobný model od Infiniti, zaměřený však více na luxus a exkluzivitu. Pokud bude na nové generaci Nissan průběžně pracovat stejným způsobem, jako na současném provedení, očekávejte někdy v první polovině příští dekády tisícikoňové GT-R R-Hybrid Nismo.

Michal Fokt
Diskuze (27)
16. 3. 2014 20:49
Re: Senioři
Díky. Jestli není problém s novým na okruh, není co rešit. Samozřejmě, že by jsem přídavný chladič dokoupil + nějaká vylepšení dodělal (už mám takovou představu). >:-[]
Avatar - Sysoj Psojič
16. 3. 2014 10:26
Re: Senioři
Nové je vždy lepší. Na druhou stranu auto po mně má 26tis km, servis vždy origoš, ani škrábnuté, v zimě nejeté, lehoučce u nejlepších profíků na GT-R poladěné...
Vždy citlivě zahřáté a dochlazené = nežere olej....
Škoda že ho neprodávám >:D
Avatar - Sysoj Psojič
16. 3. 2014 10:21
Re: Senioři
GT-R na okruh může. Záruka se neztrácí. Zapamatuj si ale magické číslo 120. To jsou maximální teploty olejů v motoru a převodovce, abys neměl zkrácený interval servisu. Normální je každých 10tkm olej v motoru (cca 12tis Kč) a každých 30tkm olej v převodovce a diferenciálech (cca 42tis Kč).
Pokud bude v paměti vozidla záznam o překročení mezi 120-130st pod 0,4%, jsi v toleranci. Pokud to bude víc nebo tam bude záznam o 130 a víc st., musíš měnit po 5tkm vždy vše.
Motor se uchladí vždy ale převodovka vzadu občas na 125 skočí - v horku na okruhu. Řešení je buď režim 4ostrá a 2volná kola nebo montáž přídavného chladiče například HKS za 52tis.
Avatar - pelikoš
16. 3. 2014 07:50
Re: Senioři
to je nááápadíček
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: GTR je sice Legenda,ale
flyboyeda - Nissan naštěstí patří k těm zoufale málo automobilkám, které se nebojí jít do riskantních projektů s možným účetním průšvihem, mám tím na mysli např. Juke a zvlášť Juke-R, GT-R, Cube, 370Z, Zeodd RC,Deltawing a nejspíš i Bladeglider a IDx Nismo. U nich to nemůžeš brát optikou mainstreamu, což je pro rozhodně dobře. I proto je potřeba Nissan respektovat za jejich odvahu, která je většině ostatním naprosto cizí..