Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští modely GT a RS od Porsche mají být zejména lehčí

Ondřej Chamilla
Diskuze (5)
Porsche údajně nechce dále pokračovat ve výkonové válce a u svých nových ostrých modelů RS a GT se má zaměřit zejména na snižování hmotnosti.

Andreas Preuninger z Porsche řekl v rozhovoru pro magazín Car, že příští Porsche GT a RS budou spíše lehčí než silnější. Doslova se vyjádřil, že „není příznivcem extrémně výkonných monster, stačí okolo 500 koní, protože když chcete více, musíte mít i lepší brzdy, tužší zavěšení a další věci, kvůli kterým musí být auto logicky těžší“.

Mnohem více smyslu podle Preuningera dává zaměření na poměr výkonu a hmotnosti, ne přidávání padesáti koní v každé generaci. Uznal však, že budoucí sportovní modely pořád budou mít více výkonu, než současná vozidla a snížení výkonu by zákazníci nenesli dobře.

Dále ještě zástupce Porsche řekl, že příští generace vozu GT3 bude mít jak atmosférický motor, tak i manuální převodovku. Ta doplní dvouspojkový automat PDK tak, aby si každý zájemce mohl vybrat to, co mu sedí více.

Ondřej Chamilla
Diskuze (5)
6. 5. 2015 20:22
Re: hurá
Spíš ta zmínka o manuálu je HURÁ :yes: Na Caymanovi GH4 si ověřili, že to zákazníci chtěj víc, než o vteřinu lepší čas na okruhu. Varinta manuálu i PDK je ideální, nikdo nemůže remcat.

Takže spojení manuálu a silné atmosféry bude v rámci sportovních vozů unikát ( z těch Evropských určitě). Možná to bude i poslední atmosferická generace :-( Tak jako tak toto prohlášení naznačuje, že ještě aspoň jednu dekádu bude svět v Porche v pořádku.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2015 15:42
Re: hurá
Ano, zelené německé peklo prý už dojde i na 911 příští rok :-(
Avatar - iudex
6. 5. 2015 15:41
Re: hurá
Síce už len v špéci verziách, nie v bežných Carrerách, ale vďaka aj za to.
Avatar - iudex
6. 5. 2015 15:40
Logické rozhodnutie
Tak uvedené rozhodnutie je nielen správne, ale i logické a sčasti z núdze cnosť.
Je zrejmé, že 911ka nemala a nemá konkurovať 12-valcovým superšportom a už súčasné výkony sú fantastické. Sčasti je ale rozhodnutie nezvyšovať výkon aj z núdze cnosť, lebo ak chcú pre RS zachovať atmosféru, tak už nie je moc kam ten výkon šponovať. Objem už zvyšovať moc nejde (už súčasné 4 litre pri 6 valcoch sú viac, ako je optimum objemu na 1 valec) a pri zachovaní objemu dostať z atmosféry ešte viac výkonu pri stále sa sprísňujúcich emisných predpisoch je skoro nemožné. Takže logická a žiadúca cesta pre lepší pomer výkonu a hmotnosti je redukcia hmotnosti.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2015 15:35
hurá
Aspoň že ještě někde v Evropě zůstanou pořádné atmosférické motory!