Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští VW Golf? Za pět let s technikou ovlivněnou XL1

Michal Fokt
Diskuze (3)
Asi je trošku předčasné teď hovořit o příští generaci Golfu, ale zevnitř automobilky pronikly zajímavé informace, týkající se jeho techniky.

Britský Autocar dal řeč s nejmenovaným zdrojem zevnitř automobilky Volkswagen a debata nepřišla na nic menšího, než nadcházející generaci modelu Golf. Ta by se měla objevit v prodeji v roce 2019, což je už samo o sobě překvapivé, znamená to totiž, že si ta stávající trošku natáhne tradiční pětiletý cyklus.

Důvodem je, aby dostali inženýři VW na novinku co nejvíce času a poslali ji na trh těsně předtím, než v roce 2020 úřady EU rozpoutají nízkoemisní peklo, našlapanou nejnovější technikou s cílem stlačit průměr emisí CO2 celé řady hluboko pod 90 g/km.

Ačkoli by se technici v současnosti měli zamýšlet spíš nad tím, jak poupraví tvar nárazníku u faceliftu současné generace, ve Wolfsburgu už pracují týmy expertů na tom, jak docílit u příštího Golfu nejnižší možné spotřeby, aby se stal jedním z nejúspornějších mainstreamových aut, jaké kdy byly vyrobeny. A inspirací se má stát poloexperimentální kreace Volkswagen XL1.

Předmětem zájmu však není v první řadě úsporné pohonné hybridní dieselelektrické ústrojí, ale aerodynamika. Zatímco v oblasti motorů půjde při současné úrovni techniky už jen o drobné krůčky, co se aerodynamiky týče, tam mají podle Volkswagenu auta značné rezervy a poznatky a řešení, použitá u XL1 se budou hodit i v případě Golfu. Druhým zásadním faktorem ve snižování spotřeby bude váha, kterou se VW u Golfu VIII bude snažit dostat pod 1100 kg.

Aktivní aerodynamické prvky v maskách chladiče a předních náraznících už se stávají běžnou věcí, vrátí se snad auta se zakrytými zadními koly? Zvýrazní se kapkovitý tvar karoserie? Budou se při návrhu designu kol zohledňovat v první řadě výsledky z aerodynamického tunelu? Přibudou komponenty a panely karoserie z hliníku? Nechme se překvapit, zdá se však jisté, že se příští Golf bude od toho současného lišit více, než bychom čekali.

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - 3_diamanty
19. 8. 2014 13:09
Re: se zájmem jsem si ten článek přečetl
vcera som videl u nas strieborny cactus s takymi tymi bordovomedenymi turtles air-plastami ..... poviem ti..... to auto je pekne tak z dialky aspon 15-20 m .... cim ides blizsie tym mas viac otazok bez odpovedi........ ani nechcem vediet kde bude europska produkcia za 15 rokov.... lebo skutocne to nejde dobrym smerom.... mam normalne strach ze sa nase deti za 15- 20 rokov uz normalnych aut nedoziju
Avatar - Ja Prvni 123
19. 8. 2014 07:38
Re: se zájmem jsem si ten článek přečetl
Souhlasim. Patrne s tim drobnym rozdílem, že já to považuji za spravny směr. Auto by melo byt jednoduche, bezpecne a spolehlivě, primárně ale funkcni.
No a to 2CV byl! Maličko zlepšit tu bezpečnost a nemam s tim problem.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
18. 8. 2014 19:54
se zájmem jsem si ten článek přečetl
a těším se, jak za chvíli nagelovaní přiteplenci představí vůz s koly většími, než je ponton karosérie ;-)

Ale teď vážně: konstatuji, že evropskou společnost budou při všeobecném úpadku asi brzo zajímat spíše vozy, podobné Citroënu 2CV... 8-s