Příští VW Golf? Za pět let s technikou ovlivněnou XL1
Britský Autocar dal řeč s nejmenovaným zdrojem zevnitř automobilky Volkswagen a debata nepřišla na nic menšího, než nadcházející generaci modelu Golf. Ta by se měla objevit v prodeji v roce 2019, což je už samo o sobě překvapivé, znamená to totiž, že si ta stávající trošku natáhne tradiční pětiletý cyklus.
Důvodem je, aby dostali inženýři VW na novinku co nejvíce času a poslali ji na trh těsně předtím, než v roce 2020 úřady EU rozpoutají nízkoemisní peklo, našlapanou nejnovější technikou s cílem stlačit průměr emisí CO2 celé řady hluboko pod 90 g/km.
Ačkoli by se technici v současnosti měli zamýšlet spíš nad tím, jak poupraví tvar nárazníku u faceliftu současné generace, ve Wolfsburgu už pracují týmy expertů na tom, jak docílit u příštího Golfu nejnižší možné spotřeby, aby se stal jedním z nejúspornějších mainstreamových aut, jaké kdy byly vyrobeny. A inspirací se má stát poloexperimentální kreace Volkswagen XL1.
Předmětem zájmu však není v první řadě úsporné pohonné hybridní dieselelektrické ústrojí, ale aerodynamika. Zatímco v oblasti motorů půjde při současné úrovni techniky už jen o drobné krůčky, co se aerodynamiky týče, tam mají podle Volkswagenu auta značné rezervy a poznatky a řešení, použitá u XL1 se budou hodit i v případě Golfu. Druhým zásadním faktorem ve snižování spotřeby bude váha, kterou se VW u Golfu VIII bude snažit dostat pod 1100 kg.
Aktivní aerodynamické prvky v maskách chladiče a předních náraznících už se stávají běžnou věcí, vrátí se snad auta se zakrytými zadními koly? Zvýrazní se kapkovitý tvar karoserie? Budou se při návrhu designu kol zohledňovat v první řadě výsledky z aerodynamického tunelu? Přibudou komponenty a panely karoserie z hliníku? Nechme se překvapit, zdá se však jisté, že se příští Golf bude od toho současného lišit více, než bychom čekali.