Pro Opel je do budoucna klíčové spojenectví s PSA
Poté, co se z evropského trhu stáhne značka Chevrolet, bude veškerá zodpovědnost za aktivity amerického koncernu v Evropě ležet na značce Opel. A to představuje obrovskou zodpovědnost, protože přestože jde o třetí největší evropskou automobilku, její současná situace není vůbec jednoduchá a je třeba ji výrazně zlepšit, pokud má být pozice GM v Evropě stabilní.
Klíčové ovšem pro značku Opel nebude konkurenci rozdrtit, ale spojit se s ní. Tedy minimálně v případě francouzského koncernu Peugeot-Citroën, jenž bude v příštích letech hrát ve strategii Opelu zásadní roli, jak prozradil Autocaru současný šéf Opelu Karl-Thomas Neumann.
Neumann je ohledně budoucnosti Opelu (jak jinak) optimistický. Očekává už polovině dekády, nejpozději však v roce 2016 návrat k zisku a důvodem k optimizmu je výsledek z roku 2013, kdy Opel zlepšil své výsledky o 50 % a poprvé za posledních 14 let mu neklesl tržní podíl.
Opel musí i nadále snižovat náklady, současně ale i expandovat a zásadní je pro tuto strategii spojenectví s PSA. Ta už v první fázi, týkající se sjednocení logistiky, přinesla oběma stranám úsporu 60 milionů euro. To je však teprve začátek, společnými silami vyvinou hned tři modely s nijak zanedbatelnými tržními podíly - malé a kompaktní velkoprostorové vozy Meriva a Zafira a dodávku Combo Van. Všechny tyto vozy dostanou platformu i motory PSA, avšak aby "bylo jisté, že půjde o Opely", budou použity určité moduly z rüsselsheimské produkce.
Těmito třemi vozy ovšem spolupráce neskončí. Původně bylo v plánu vyrábět společně i malý hatchback, nicméně v tomto případě je pro Opel zajímavější využití platformy GM pro auta této velikosti a tím pádem i motory, převodovky a další díly. Neumann ale připustil, že v několika příštích letech se může počet společných projektů zvýšit.
Vzhledem k tomu, že dosavadní působení značky Chevrolet v Evropě Neumann označil jako "budget", jenž vzhledem k narůstajícímu množství aut se stejnou technikou nešel dohromady s Opelem, charakterizovaným jako "premium", zdá se, že GM nemá v plánu získat pomocí Opelu tržní podíl Chevroletu. Bude se snažit spíše sebrat zákazníky těm "lepším" mainstreamovým značkám a díky prodejní síti Cadillacu, v níž se bude nabízet i Camaro a Corvette, i těm prémiovým. Ale co si budeme povídat, jako "premium" se dneska cítí téměř každý výrobce, snad jediný, kdo byl ochotný se přiznat k orientaci na nižší segmenty trhu, byl Citroën a i ten se pojmu "budgetový produkt" velkou oklikou vyhnul.