Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémy konkurenta Tesly! Faraday Future zastavil budování továrny v Nevadě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Faraday Future, patřící pod křídla společnosti LeEco, končí s výstavbou svého výrobního podniku APEX. Důvodem jsou finanční problémy zakladatele společnosti.

Značka Faraday Future se veřejnosti poprvé představila v lednu roku 2016 na veletrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas s konceptem supersportovního elektromobilu FFZERO1 a o rok později měl na stejném místě premiéru elektrický crossover FF91, který se má stát prvním sériovým vozem značky.

Za novou značkou stojí společnost LeEco s centrálou v čínském Pekingu, jejímž zakladatelem je podnikatel Ťia Jüe-tching, který chtěl prostřednictvím Faraday Future vytvořit přímého konkurenta pro automobilku Tesla.

Za tímto účelem byla naplánována a zahájena výstavba výrobního závodu APEX v Nevadě, ale již koncem loňského roku se objevily první informace o tom, že ne všechno probíhá podle plánu a na automobilku bylo podle těchto zpráv podáno několik žalob za neuhrazení faktur.

Nicméně Faraday Future potom na letošním lednovém veletrhu CES představil již zmiňovaný elektromobil FF91 a ještě v polovině února informoval o postupu prací při výstavbě továrny APEX v Nevadě.

Nyní je vše opět jinak a výstavba závodu byla podle dostupných informací zastavena. Důvodem je skutečnost, že soud vyslyšel požadavek Čínské obchodní banky a zmrazil bankovní účty Ťia Jüe-tchinga.

V zástavě tak skončil majetek samotného podnikatele, jeho ženy i společnosti LeEco za 182 milionů dolarů. Celkové dluhy koncernu, jehož součástí jsou vedle Faraday Future i firmy na výrobu televizorů a mobilních telefonů, mají údajně dosahovat výše téměř tří miliard dolarů.

V této situaci nemůže Faraday Future pokračovat ve výstavbě svého výrobního podniku ani s podporou státu Nevada. Projekt za jednu miliardu amerických dolarů byl proto zastaven.

Faraday Future ovšem prozatím nekončí a hodlá i nadále pokračovat a namísto ambiciózního plánu na obří výrobní podnik o rozloze 300.000 m2 a paletu sedmi modelů nyní zvažuje skromnější závod s rozlohou kolem 60.000 m2, jehož umístění má být stále v Nevadě a výrobu pouze dvou modelů.

Prvním sériovým zástupcem značky se má i podle současných plánů stát model FF91 a Faraday Future i nadále uvádí, že jeho dodávky zákazníkům budou spuštěny v roce 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2017 18:51
Elektromobily nefungují, jsou jen drahým omylem ...
>:-[]
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2017 18:51
2 letadla typu Tesla jsou až až
Je tady místo jen pro 1 letadlo, Číňan musel zkrachovat.
Dobrý článek vyšel dnes na Autoforu cz:

Elektromobily nefungují, jsou jen drahým omylem...
11. 7. 2017 18:26
FF nebylo nikdy konkutencí TESLY, ale jen srandanápad jednoh
asi vás zklamu mistře Pavlůsek, ale srandafirma FF [odkaz] kerou od začátku nebral nikdo z odborníků na hybridu [odkaz] vážně opravdu ale opravdu stála od začátku jen za článek [odkaz] >:D