Faraday Future FFZERO1: Elektrické monstrum má přes 1000 koní
Firma Faraday Future chce konkurovat Tesle čistě elektrickými auty. A prvním konceptem FFZERO1 si rozhodně získala naši pozornost.
Malovýrobců, kteří se pokoušeli prorazit s elektromobily, je celá řada, opravdový úspěch ale zaznamenala až kalifornská Tesla, což pochopitelně povzbudilo další společnosti ke vstupu do byznysu. Nejnovějším přírůstkem by mohla být firma Faraday Future, jejíž název dává, stejně jako v případě etablovaného soka, jasně najevo, co bude podnikatelským záměrem. Ovšem prorazit dnes v elektromobilech není snadné a je třeba vyvolat pozornost médií i veřejnosti. A proto vznikl FFZERO1.
Auto, které vypadá, jako že se mu povedlo uprchnout ze sekce Vision videohry GranTurismo (popřípadě z dalšího pokračování Batmana), je elektrický hypersport, vyrobený z karbonu a dalších kompozitních materiálů a vybavený hned čtveřicí elektromotorů. Každý z nich roztáčí jedno kolo a společně disponují výkonem přes 1000 koní. Díky tomu má zvládnout zrychlení na stovku pod 3 sekundy a maximální rychlost přes 320 km/h.
Váhu ani dojezd Faraday neuvádí, to ale není u studie podstatné, důležitější je, že využívá údajně existující platformu Variable Platform Architecture (VPA), umožňující stavbu různých typů aut. FFZERO1 má akumulátory umístěny v podlaze ve střední části šasi, závodní zavěšení a pouze jednomístný interiér, v němž se po vzoru monpostů F1 spíše leží, než sedí. To má pozitivní vliv na cirkulací krve a pilotův komfort.
Ačkoli je FFZERO1 klasický supersport s volantem a dalšími tradičními ovládacími prvky, palubní systémy se ovládají pomocí smartphonu umístěného ve volantu a vůz má být schopen bezpilotní jízdy - na silnicích i okruzích. Koncept bude představen na CES v Las Vegas a ačkoli se zdá, že supersport plní roli "imagemakeru" a Faraday Future neplánuje koncept vyrábět, některá z prezentovaných řešení budou využita v produkčních vozech, které budou následovat.