17.10. 2014 Michal Fokt

Proč došlo ve vedení Ferrari ke změně?

Proč došlo ve vedení Ferrari ke změně?

Nejnovější informace od Sergia Marchionneho ohledně dalšího směřování značky Ferrari vnášejí stále méně světla do odchodu Lucy di Montezemola. Co když za to mohla formule 1?

Ferrari uspořádalo u příležitosti konce pařížského autosalonu tiskovou konferenci, která byla věnována budoucímu vývoji značky pod novým vedením, když Lucu di Montezemolo střídá šéf FCA Sergio Marchionne. Bohužel ze sdělených informací teď už vůbec není jasné, k čemu vlastně mezi oběma manažery došlo.

Jisté je, že se Marchionne a di Montezemolo nerozchází vůbec v dobrém, zdá se však, že spory nemusely být nutně v oblasti dalšího vývoje značky, jak to různé indicie naznačovaly. Hodně se mluvilo zejména o ztrátě exkluzivity značky kvůli Marchionnem plánovanému navýšení výroby ze současných 7 na 10 tisíc vozů ročně. Nový šéf Ferrari to ovšem nepotvrdil. Jednalo se prý pouze o studii, jak by se situace u Ferrari vyvíjela při navýšení, na současném sedmitisícovém plánu se však nic nemění.

Marchionne je ovšem zkušený manažer i řečník a nechává si pootevřená vrátka - pokud se globální trh zotaví a vzroste poptávka, bylo by nemoudré se jí nepřizpůsobit. Sergio si myslí, že je v pořádku nějaký čas čekat na exkluzivní zboží jako je Ferrari, ale nesmí to být dva roky. Od určitého bodu je čekání "příliš dlouhé" a tím pádem nežádoucí. Současně však upozorňuje, že není zájmem automobilky"dělat z Ferrari Lamborghini".

Marchionne ani nenaznačil, že by vnímal nějaká rozhodnutí Montezemola jako špatná, a tak se ani nedočkáme "žádných významných" odchylek od současného kurzu. Považuje značku Ferrari za tak jednoznačně definovanou (pochopitelně zejména díky dlouholetému působení Lucy ve funkci) a nemá a nemůže na ní mít žádný zásadní vliv změna šéfa. Je prý také třeba rozlišovat exkluzivitu výroby automobilů Ferrari a poskytování technického know-how jiným značkám, které je podle Marchionneho v pořádku. Jedná se pochopitelně o motory Ferrari, které pohání současná Maserati a v budoucnu i Alfy Romeo, což v kontextu výše uvedeného mohla být třecí plocha mezi oběma manažery.

Až překvapivě hodně času však Marchionne věnoval účinkování ve formuli 1. Tam teď Scuderia Ferrari nezažívá dobré časy, Pohár konstruktérů získala naposledy v roce 2008 a Sergio je toho názoru, že Ferrari musí mít v F1 vítězný tým. "Mohu žít s vědomím, že máme určitá období smůly,ale nesmí se stát pevnou součástí značky". A šestiletá mizérie už je něco, co nelze jen tak přehlížet a zdá se, že Montezemolo právě vývoj v F1 podcenil, byť to byl právě on, kdo pověřil Jeana Todta vedením SF a za asistence Schumachera zajistil značce doslova zlatou éru v F1.

Ovšem odejít za této situace z F1 a zaměřit se na vytrvalostní závody, jak se hojně spekuluje, by asi bylo zbabělé a příliš průhledné a nejprve je třeba se vrátit na vrchol. A tak Marchionne teď bude naléhat na Scuderii, aby se současným stavem něco provedla i za cenu toho, že bude nutné v nějakých oblastech zariskovat. O tom Marchionne něco ví, díky risku se Fiatu podařilo převzít kontrolu nad Chryslerem a tím současně zachránit i vlastní existenci.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…