Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM „posiluje strategii značek v Evropě“: Chevrolet skončí

Diskuze (79)
Značka Chevrolet se na konci roku 2015 stáhne z Evropy, kde uvolní místo pro růst Opelu. Zůstane však aktivní v Rusku, kde je velmi úspěšná.

Tisková zpráva začíná slovy „GM posiluje strategii svých značek. Od roku 2016 bude působit pod respektovanými značkami Opel a Vauxhall.“ Toto diplomatické sdělení znamená ukončení činnosti značky Chevrolet, která se z Evropy stáhne. Na ostatních trzích, kde se jí daří lépe, bude pokračovat i nadále – vždyť je čtvrtou největší automobilovou značkou na světě.

V Evropě Chevrolet působí od roku 2005. Nejprve převzal modely zaniklé značky Daewoo, kterou koncern GM pohltil, posléze přišel s vlastní paletou – mimo jiné modely Cruze, Aveo nebo Malibu. Tyto vozu byly konstrukčně spřízněné s Opely, Chevrolet je ale vyrábí v Koreji (Malibu v USA) a prodává za nižší ceny.

Přesto evropské prodeje této značky v poslední době klesají. Chevrolet byl navíc terčem kritiky manažerů Opelu, kteří vnímají sesterskou značku jako zbytečný útok na postavení evropské jedničky koncernu GM. Ukončení její činnosti by mělo obrátit stagnaci dua Opel/Vauxhall směrem k růstu. Další existence 1900 dealerů Chevroletu je přitom v mnoha případech jasná již nyní, většina z nich totiž souběžně prodává i Opely.

GM se chce v Evropě také více zaměřit na Cadillac, tato prémiová značka během následujících tří let rozšíří svoji dealerskou síť. Značka Chevrolet se naopak chystá posilovat své postavení v Rusku, zemích bývalého Sovětského svazu a na domácím korejském trhu.

Diskuze (79)
Avatar - Bristol
29. 12. 2013 11:09
Re: Na problém bylo zaděláno už způsobem příchodu na evropsk
nezoufej stále to pujde dovézt přes simix nebo denker... ;-)
10. 12. 2013 10:56
Re: Cruze
Buick sa predáva iba v USA, Kanade, Číne a Izraeli, navyše v domovskej krajine je vnímaná ako prémiová značka, niečo ako u nás Audi, o stupienok nižšie ako Cadillac
9. 12. 2013 12:17
Re: Cruze
Opel se mimo EU většinou prodává jako Buick, což je v hierarchii GM značka nad Chevy.
7. 12. 2013 13:13
Re: GM, Jaromír a sirky
Tahle diskuse už vystydla, ale přece jen poznamenám:
(1) Jako pamětník si ponechám právo značku Daewoo připomínat, její dědictví je pro mě cennější, než papírová evropská image Chevroletu. Pro mě jsou jména jako Racer nebo Nubira pořád důležitá. Podle mého se GM dopustilo vážné strategické chyby, když značku Daewoo pro Evropu smázla a nahradila uměle vnucovaným badgem Chevrolet.
(2) Ukončení výroby holdenů v Austrálii má jistě jiné deklarované důvody, než stažení prodeje Ch. z Evropy. Společným jmenovatelem je ale neschopnost GM efektivně (bez efektu slona v porcelánu) se vypořádat s globální recesí - a poklesem prodejů aut - v některých ze svých tradičních teritorií. Zatímco někteří z jejich konkurentů na tom profitují, v Austrálii nejspíš hlavně Toyota, jako jediný výrobce, který tam asi zůstane. Další společná věc je to, že i v Austrálii jde vlastně o stejné modely - hlavně Cruze, čili další oslabení globálního prodeje určitého modelu.
To je imho můj názor.
Avatar - peter_ko
7. 12. 2013 10:32
Re: hm...
bla bla bla tradičný výrobca, zásluhy... z toho sa nikto nenaje. Tá poznámka o kórejskom Daewoo je tak primitívna a trápna že na ňu ani nebudem reagovať.