GM „posiluje strategii značek v Evropě“: Chevrolet skončí
Tisková zpráva začíná slovy „GM posiluje strategii svých značek. Od roku 2016 bude působit pod respektovanými značkami Opel a Vauxhall.“ Toto diplomatické sdělení znamená ukončení činnosti značky Chevrolet, která se z Evropy stáhne. Na ostatních trzích, kde se jí daří lépe, bude pokračovat i nadále – vždyť je čtvrtou největší automobilovou značkou na světě.
V Evropě Chevrolet působí od roku 2005. Nejprve převzal modely zaniklé značky Daewoo, kterou koncern GM pohltil, posléze přišel s vlastní paletou – mimo jiné modely Cruze, Aveo nebo Malibu. Tyto vozu byly konstrukčně spřízněné s Opely, Chevrolet je ale vyrábí v Koreji (Malibu v USA) a prodává za nižší ceny.
Přesto evropské prodeje této značky v poslední době klesají. Chevrolet byl navíc terčem kritiky manažerů Opelu, kteří vnímají sesterskou značku jako zbytečný útok na postavení evropské jedničky koncernu GM. Ukončení její činnosti by mělo obrátit stagnaci dua Opel/Vauxhall směrem k růstu. Další existence 1900 dealerů Chevroletu je přitom v mnoha případech jasná již nyní, většina z nich totiž souběžně prodává i Opely.
GM se chce v Evropě také více zaměřit na Cadillac, tato prémiová značka během následujících tří let rozšíří svoji dealerskou síť. Značka Chevrolet se naopak chystá posilovat své postavení v Rusku, zemích bývalého Sovětského svazu a na domácím korejském trhu.