Prodej vozů Škoda klesl o 4 procenta
Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě. Pokles byl podle Škody ovlivněn výrobou nových modelů, hlavně nové generace modelu Octavia a přepracovaného modelu Superb. Ve středu automobilka oficiálně představila nový facelift modelu Yeti.
„Nové modely značky Škoda byly našimi zákazníky na celém světě skvěle přijaty,“ uvedl Werner Eichhorn, člen představenstva mladoboleslavské automobilky. V západní Evropě se v červenci počet dodávek zvýšil o 4,8 procenta na 26.500 vozů. V Německu to bylo zvýšení o 10,2 % na 9.600 prodaných aut.
Ve střední Evropě byl odbyt Škody v červenci 9.500 vozů, meziročně o půl procenta méně. V ČR si Škodu koupil zhruba stejný počet zákazníků jako loni, prodalo se více než 4.500 aut.
Čína byla v červenci opět nejsilnějším trhem značky, meziroční pokles dodávek činil s prodanými 18.000 vozy 5,5 procenta.
Nejprodávanějšími modely byly v červenci Škoda Octavia, Fabia a Superb. Nejméně se prodávala Škoda Citigo. Provozní zisk české automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni ve stejném období činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 % podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty.
ČTK