Prodej vozů Toyota klesl v roce 2009 o 13 %
Největší světová automobilová skupina na světě Toyota Motor v loňském roce prodala o 13 % vozů méně než v roce 2008. Toyota tedy v roce 2009 prodala 7,81 milionu vozidel, zatímco v roce 2008 to bylo 8,97 milionu.
Prodeje klesly Toyotě na jejích dvou největších trzích, kterými jsou Spojené státy a Japonsko. Ve Spojených státech klesaly prodeje v průběhu celého roku, odbyt se vzpamatoval až v srpnu a poté v posledních třech měsících roku v souvislosti s plným dopadem šrotovného. Za celý rok 2009 klesly Toyotě v USA prodeje o 20 procent na 1,77 milionu vozů, což téměř kopírovalo propad celého trhu s novými automobily ve Spojených státech. Prodeje v Japonsku klesly v loňském roce o 6,7 procenta na 1,35 milionu vozidel. Toyotě se naopak stejně jako i dalším zahraničním automobilkách dařilo v Číně, kde se prodeje vozů Toyota zvýšily o 21 procent na 709 tisíc jednotek.
Pro Toyotu znamenal loňský pokles prodeje výraznou změnu oproti předchozím rokům rychlého růstu. Toyota také v předloňském roce získala pozici největšího světového producenta. O tu ji hodlá připravit zejména německý koncern Volkswagen, který v loňském roce zvýšil své celosvětové prodeje o 1,1 % na 6,29 milionu vozidel.