Toyota Crown Landscape se pokusí uspět tam, kde ostatní selhali
Limitovaná edice japonského sedanu Toyota Crown Landscape má terénní pneumatiky, vysoký podvozek a zahrádku na střechu mezi příslušenstvím. Zlomí prokletí terénních sedanů alespoň pro domácí trh?
Nápad postavit sedan se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol mělo už víc automobilek. V dobách dávno minulých se o terénní auto s tříprostorovou karoserií pokoušel sovětský GAZ, a to nejprve s Pobědou označenou M72 a později s Volhou 24-95.
Ani jedno z těchto aut se pořádně neuchytilo. Volvo S60 Cross Country, které bylo moderním nápadem švédské značky v podstatě o totéž, se také přestalo prodávat během jedné generace, a jak dlouhý život bude mít Citroën C4 X, můžeme zatím tipovat.
Navzdory tomu se do těchto vod pustila další automobilka, a sice Toyota s luxusním modelem Crown. Ten na lehce zvýšeném podvozku přijel už v roce 2022, nyní ho ovšem Japonci posouvají o kus dál verzí nazvanou Landscape.
Podvozek je o dalších 25 mm výš a vůz obouvá 18“ pneumatiky typu all-terrain, s nimiž se pojí zástěrky v červené barvě. K mání je také zahrádka na střechu pro přepravu veškeré expediční výbavy, která by se vám do zavazadelníku nevešla. Zda budou mezi příslušenstvím i světelné rampy, zatím není jasné.
Pod kapotou je 2,4l čtyřválec s hybridním ústrojím. Vůz má pohon všech kol a tažné zařízení, které utáhne až 750kg přívěs. K mání je výhradně v šedozelené barvě Urban Khaki s matnými plasty kolem podběhů a výhradně v Japonsku, tedy s pravostranným řízením. Její cenovka je v přepočtu 1,06 milionu korun.