Prodeje malých a kompaktních Chevroletů stouply o 229 %
Nárůst prodejů o 229 %, to je určitě sen každé automobilky, je ovšem dosažitelný maximálně u značek, které jsou na konkrétním trhu zastoupeny okrajově a prodávají se maximálně po stovkách nebo tisících. Jenže právě takovými čísly se teď chlubí nejdůležitější značka koncernu GM Chevrolet. Nejde sice o nárůst celé automobilky, ale pouze malých vozů a zástupců nižší střední třídy (prostě dle amerických měřítek malých aut), ale i tak se jedná o pozoruhodný výsledek.
Diference prodeje těchto vozů ve druhém kvartále 2010 a stejným obdobím letošního roku činí opravdu 229 %, nicméně GM neuvádí přesná čísla, takže není jasné, zda hovoří o globální situaci, o Severní Americe jako celku nebo čistě o USA, ze souvislostí ale tipujeme, že je řeč o Spojených státech.
Chevrolet totiž přidává další zajímavou statistiku. Mezi majiteli značky přibývá zákazníků s věkem do 35 let, kteří nejvíce kupují vozy Spark, Sonic/Aveo a Cruze a roste i podíl chevroletářů do 25 let, u nichž jasně vede Cruze a v sedmi případech z deseti jde o jejich první vůz značky Chevrolet.
U GM navíc počítají, že zájem o kompakty i menší auta dále poroste, čtyři z deseti zákazníků, narozených v období konce tisíciletí, kupují podle jejich průzkumu kompaktní automobily a na tuto klientelu má Chevrolet v plánu cílit ještě předtím, než si své auto koupí, následně si jej chtějí udržet a přesvědčit postupem času ke koupi většího vozu z koncernového portfolia.
Bude tedy třeba za 10-15 let v USA až na pár výjimek skladba vozového parku podobná Evropě? Chudnou Američané nebo prostě už jen velká auta nepotřebují? Nebo věříte tomu, že se trend zase obrátí ve prospěch velkých aut?