Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Protest: Zaměstnanci firmy Škoda Auto ho plánují na 15. dubna

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)
Zaměstnanci firmy Škoda Auto hodlají 15. dubna protestovat před sídlem společnosti v Mladé Boleslavi, takzvaným Pentagonem. Odbory se s firmou nedohodly na růstu mezd.

Automobilka Škoda Auto při kolektivním vyjednávání navrhla růst mezd o tři procenta na následujících 12 měsíců. V úterý 31. března vypršela dosavadní kolektivní smlouva, odbory na návrh nepřistoupily. Odboráři na začátku kolektivního vyjednávání požadovali nárůst tarifních mezd o 6,5 procenta, poté požadavek o něco snížili, ale neuvedli o kolik.

Podle týdeníku Škodovácký odborář udělaly odbory mezi zaměstnanci průzkum, zda jsou ochotni jít protestovat. "Z jejich průzkumu vyplývá, že zaměstnanci jsou připraveni zúčastnit se protestu před sídlem společnosti, takzvaným Pentagonem. Z některých oblastí dokonce zazněly výzvy k okamžité stávce," uvedl týdeník. Podle předsedy odborů Kovo v Mladé Boleslavi Jaroslava Povšíka už odbory zahájily takzvanou pasivní rezistenci.

Škoda Auto zaměstnává v ČR bez agenturních pracovníků a učňů téměř 24.000 lidí, průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích je kolem 34.000 korun. Odbory už s vedením firmy dohodly, že každý tarifní zaměstnanec dostane v květnovém výplatním termínu jako součást mzdy za duben variabilní část bonusu 25.000 korun. Včetně fixní části bonusu, vyplácené před letními dovolenými a před Vánoci, tak zaměstnanci celkem dostanou roční bonus asi 60.000 korun. Dosavadní kolektivní smlouva bude platit, dokud se odbory s firmou nedohodnou.

Ani ve druhé středočeské automobilce TPCA v Ovčárech u Kolína se zatím odbory s vedením firmy nedohodly, kolektivní smlouva tam také vypršela na konci března. V TPCA je průměrná mzda kolem 30.000 korun. Vedení firmy podle posledních informací nabídlo růst mezd asi o 500 korun, odbory požadují přibližně 1340 korun.

Škoda Auto loni zvýšila zisk o 46 procent na 665 milionů eur, tedy na 18,4 miliardy korun. Svým zákazníkům automobilka dodala rekordní počet 1,037 milionu vozů, což je meziroční nárůst téměř o 13 procent. TPCA zatím loňské hospodářské výsledky nezveřejnila, v roce 2013 tam meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)
4. 4. 2015 12:07
Re: ač jsem kapitalista...
inu, pokud rikas 50 cista ruka, tak to znamena, ze celove mu musi zbyt (v ramci s.r.o) cca 66 tisic. pokud vezmu castku, kterou jsi udal bez dph (coz je dejme tomu 103 tisic, tak na toho pepika jakozto zamestnance zbyva 37 tisic, coz neni 18 tisic cisteho. no, asi jsem nekde spatne pocital >:D
3. 4. 2015 19:07
Divný to je
By mě zajímalo co ty odboráří za těch 6% nabízí.. Lidi ve škodovce asi nechápou co je to průměrná mzda, hrubá mzda, čistá mzda atd, když jsou ochotní stávkovat.. To je šílená naivita :-) Asi by ty co jsou ochotní stávkovat měli obměnit za jiné co jsou ochotní pracovat za polovic.
3. 4. 2015 15:58
Re: ač jsem kapitalista...
Chce to nějakou symetrii. Ne se při zvedání tvářit, že je to tvá práce, a při snižování, žes výsledek moc neovlivnil.
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2015 14:31
Re: Stávkaři
přesně, jeho rodičům se to fakt nepovedlo :-!
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2015 14:07
Re: Škoda
přesně. Ono by se totiž taky pak hodně lehce mohlo stát, že výroba se z Liberecka přesune krapet dál na (jiho)východ >:-[]