První dojmy: Mercedes-Benz C
Střední třída se postupně obměňuje. BMW 3 debutovalo na konci roku 2011, až letos však přijíždí od něj odvozená řada 4 Gran Coupé nebo sportovní M3. V letošním roce rovněž dorazí na trh nová generace Mercedes-Benzu třídy C se začne prodávat letos. To na nové Audi A4 si zatím počkáme, úpravy designu jeho premiéru odsouvají až na příští rok.
Stuttgartská novinka v tomto segmentu má evropskou premiéru v Ženevě, američtí zákazníci si vůz mohli prohlédnout už na lednovém autosalonu v Detroitu. Mercedes zatím odhaluje pouze podobu sedanu, další karosářské verze teprve budou následovat, počítá se ještě s prodlouženým sedanem pro Čínu, kombi, kupé, kabrioletem a liftbackem.
Třídu C s interním označením W205 můžeme klidně označovat jako baby S-Klasse, oba automobily jsou si velice podobné. Nejvýraznější je tato podoba znatelná na zádi, kde jsou stejně tvarovaná světla i víko zavazadelníku. Stejný tvar světlometů nicméně najdeme také na druhé straně karoserie.
Na ženevském stánku jsou oba modely vystaveny kousek od sebe, srovnání dokazuje, že Céčko na první pohled prozradí opravdu pouze menší rozměry. Na ten druhý si už všimneme jiné masky chladiče nebo odlišného nárazníku. Mercedes v tomto ohledu následuje konkurenční Audi, které je leckdy kritizované za to, že jeho A4 vypadá stejně jako A8.
Kabina působí mnohem luxusnějším dojmem než u konkurenčního BMW 3. Jemná kůže, dřevěné obložení nebo poctivě zpracovaná tlačítka, to všechno je sice u řady 3 také, u třídy C je ale výsledek propracovanější. Trojka hraje spíše na sportovní styl, což dokazují i tlačítka automatické převodovky pod volantem. U Céčka jsou malá, jakoby se ani nepočítalo s tím, že by je řidič někdy použil.
Řešení interiéru se spíše než třídě S podobá menšímu A, analogové hodiny na středové konzoli a touchpad ale opět odkazují na vlajkovou loď Mercedes-Benzu. Obrazovka multimediálního systému se liší podle verze, v základu je sedmipalcová, za příplatek 8,4palcová.
Netradiční je rozdělení panoramatické střechy do dvou částí, sloupky B jsou totiž pod sklem spojeny kvůli vyšší tuhosti karoserie. Zadní část předních sedadel je pak plastová, to aby se neušpinila jemná kůže od bot pasažérů vzadu. Minusem na zadních sedadlech jsou úzké opěrky hlavy, pozice pro pohodlné opření se se hledá těžko.