Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Renault Twingo (+video)

David Bureš
Diskuze (120)
Twingo prošlo výraznými změnami, designovými i technickými. Naživo auto působí pozitivním dojmem.

Letošní ročník ženevského autosalonu je ve znamení nových minivozů. Renault Twingo měl výstavní premiéru jako první – na stánku francouzské automobilky byl odhalen již v osm hodin ráno.

Nové Twingo je už třetí generací tohoto modelu a je opět jiný. První generace byla roztomilá, druhá nejprve nudná, po faceliftu však poněkud extravagantní, třetí si pak hraje na stylového šviháka.

Po odhalení fotek nového Twinga si mnozí stěžovali, že auto připomíná Fiat 500. Ve skutečnosti tomu tak není, jediným společným prvkem těchto konkurentů jsou podobné C-sloupky karoserie. Twingo má navíc dva páry bočních dveří, byť na první pohled to vidět není – kliky zadních dveří se skrývají u C-sloupků. Prvek z Clia tak byl použit také o segment níže.

Karoserii bychom mohli rozdělit na dvě části. Zatímco předek je ryze moderní – používá aktuální designový prvek vozů Renault – výrazné logo automobilky v masce chladiče, řešení zádě se vrací do minulosti. Světla a blatníky totiž odkazují na slavný Renault 5.

Twingo sází v duchu doby na stylový vzhled. Exempláře vystavené na ženevském výstavišti jsou pestrobarevné, v nabídce jsou prozatím čtyři laky karoserie – modrý, červený, žlutý a bílý.

Vnitřek kombinuje styl a praktičnost. Před řadicí pákou je umístěn odpadkový koš, který je možné vyndat z auta. V zadních dveřích je pak rozměrný držák na lahve, větší lahve udrží na svém místě gumový pás. Specialitou je i držák na chytré telefony na středové konzoli, lépe vybavená auta v tomto prostoru mají obrazovku multimediálního systému R-Link. Okna u zadních dveří se nicméně nestahují, ale pouze vyklápějí.

Motor je umístěn vzadu, Twingo totiž sdílí platformu s chystanou novou generací vozů Smart. Agregát je umístěn pod zavazadlovým prostorem, který tak nemá dvojité dno, i tak zavazadelník pojme 219 litrů bagáže. Po sklopení zadních sedadel v poměru 50:50 však vznikne rovná plocha, sklopit je možné i sedalo spolujezdce.

Dalo by se čekat, že při přesunu motoru vzad vznikne pod kapotou další odkládací prostor. Není to však pravda, vpředu jsou pouze nutné prvky pro servisní údržbu – baterie nebo nádrže na kapaliny. Kapota se pro tyto účely jen lehce posune vpřed.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (120)
15. 3. 2014 18:56
Motor vzadu
Vypadá to pěkně, já věděl, že s tou koncepcí to není tak hrozný, jak se tvrdilo v dobách Š120 :-) A říkal si, že se do těhlech prcků nedává, když tam stejně nemají moc kufru... Už jen doufat, že se udělá i něco o třídu výš
5. 3. 2014 22:14
Re: Důstojný nástupce
Já mám tažné i na Seicentu Sporting :-) Utáhne relativně hodně, teď jsem třeba táhnul celkem těžkou motorku asi 200 kilometrů. Naprosto bez problémů, ani jsem po dálnici nezdržoval. Takže si myslím, že jestli půjde tažné i na Twingo, bude to taky v pohodě. Osobně je pro mě taky Twingo jasným favoritem výstavy, žádné jiné vystavené velkosériové auto není tak inovativní - Renault opět ukázal, že má koule a nebojí se zariskovat. Čekám, že jestli se to ujme, přijdou se stejnou koncepcí další.
5. 3. 2014 22:01
Re: Všichni mysleli, že to bude auto a zase je to jen rendlí
Obávám se, že tady bude více místa než v R5. Minimálně vepředu určitě. A lhostejno na tom, zda myslím původní, nebo Supercinq.
5. 3. 2014 21:55
Re: Motor
No a woody-alien tomu nasadil korunu.... Už jsem se u diskuse dlouho tak královsky nepobavil :-)
5. 3. 2014 21:49
Re: První dojmy podruhé
Tedy čtenáři, vy perlíte. Obzvlášť někteří :-)