První jízdy s Audi Q7 –  sníh, bláto a dálnice

První jízdy s Audi Q7 – sníh, bláto a dálnice

 
 

Délka přes pět metrů, třímetrový rozvor, sedm sedadel, luxus vůkol. Lidé z automobilky nám při jízdách v okolí Mnichova kladli na srdce, abychom neopouštěli vyznačenou trať. Že jsme neposlechli, je jasné.

Hrátky Audi s postupným odhalováním podoby Q7 jsou zapomenuty, stojíme před sériovým modelem a všichni nevěřícně hledíme na výšku přední masky. Fotografie zblízka dojem přenesou – typický dvougril zde subjektivně významností přerostl i Chryslery 300C a kapota začíná ve výšce, kde mnoha autům končí čelní sklo. Čistotě designu nelze nic vytknout, hmota je ale bezesporu obrovská a její vnímání bude jedním z určujících poznávacích znamení Q7. Přední i zadní dveře dodržují pravidlo Audi o poměru výšky sklo/plech 1:2 a i přes velký úhel a lehkost otevírání jsou jejich ohromné rozměry vidět i cítit.

O interiéru napoví vše fotografie – v praxi jsme ocenili sedadla, která i po náročném dni nedovolovala zádům únavu, vzhledem k solidním dynamickým vlastnostem bychom se ale přimlouvali za výraznější boční vedení. Příplatková panoramatická střecha má tři díly, kompletně odsunout lze jen ten přední. Parkovací brzda se ovládá zámořsky – pedálem vlevo od spojky.

Zatímco k prvním dvěma řadám sedadel je přístup přímo královský a rozměry interiéru dostatečné, ve třetí řadě dovoluje zejména prostor pro nohy přepravu spíše dětem. I v sedmimístné verzi ale zbývá pro zavazadla plných 330 litrů, v pětimístné konfiguraci pak 775 litrů.

První, převážně dálniční část seznamovacích jízd jsme absolvovali s osmiválcem 4.2 FSI o výkonu 257 kW se spotřebou 14,6 litru při průměrné rychlosti 100 km/h. Ani při vyšších rychlostech se vůz choval nezáludně a vynucený rychlý vyhýbací manévr v rychlosti okolo 140 km/h auto nerozkýval. Šestistupňová automatická převodovka řadila měkce a spíše později – i bez volby sportovního módu. V praxi jsme také ocenili adaptivní tempovat, který u A7 funguje v celém rozmezí 0-200 km/h, a lze jej tak použít i pro velmi pomalou jízdu v kolonách. Výborná je také zadní parkovací kamera v kombinaci s pruhy, které dle natočení volantu vyznačují v obraze z kamery budoucí dráhu couvání. Na voze byly příplatkové dvacetipalcové pneumatiky, i s nimi jsme ale vyjeli ve sněhové závěji poměrně vysoko.

Lehce terénní vložku ve vojenském prostoru jsme na vlastní riziko pojali jako off-road. Zdejší auta s osmnáctipalcovými koly a vzduchovým odpružením zvednutou karoserií se tak díky důslednému nevyužívání doporučené trasy ocitla díky postupující oblevě na šotolině, rozmoklé trávě, blátě ale i sněhu. Dvoutunové auto s třílitrovým turbodieselem se statečně vyhrabalo i z půlmetrové závěje, 205 mm světlé výšky nám zase pomohlo na lesních cestách. Hlavně při rychlých změnách natočení kol jsme ocenili dobře vyladěný posilovač řízení, ani značná výška karoserie pak neměla výrazný vliv na stabilitu. Díky systému quattro a stálém přenosu točivého momentu na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 má Q7 neutrální chování, neotáčivého smyku se řidič dočká jen při skutečně extrémních manévrech. ESP nelze zcela vypnout, ale jen přepnout do „offroad“ módu – přetáčivé smyky na sněhových pláních jsme si tedy užili a vyprošťování vozu ze závěje taky proběhlo bez problémů, extrémní situace ale ESP přece jen hlídalo.

Krátké silniční seznámení s turbodieselovou motorizací pak potvrdilo papírové předpoklady o něco horších dynamických vlastnostech (výkon 171 kW), a také záběr turbodmychadla byl v námi testovaném voze o kus skokovější, než bychom v jinak bezchybně sladěném voze čekali. Výhodou je ale nadstandardně klidný chod a hlavně nižší spotřeba – v našem případě klidné jízdy mimoměstské jízdy se průměr zastavil na hodnotě 9,8 litru.

Česká oficiální premiéra je plánována na 1.dubna a vzdor datu opravdu bude.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…