První jízdy s Audi Q7 –  sníh, bláto a dálnice

První jízdy s Audi Q7 – sníh, bláto a dálnice

 
 

Délka přes pět metrů, třímetrový rozvor, sedm sedadel, luxus vůkol. Lidé z automobilky nám při jízdách v okolí Mnichova kladli na srdce, abychom neopouštěli vyznačenou trať. Že jsme neposlechli, je jasné.

Hrátky Audi s postupným odhalováním podoby Q7 jsou zapomenuty, stojíme před sériovým modelem a všichni nevěřícně hledíme na výšku přední masky. Fotografie zblízka dojem přenesou – typický dvougril zde subjektivně významností přerostl i Chryslery 300C a kapota začíná ve výšce, kde mnoha autům končí čelní sklo. Čistotě designu nelze nic vytknout, hmota je ale bezesporu obrovská a její vnímání bude jedním z určujících poznávacích znamení Q7. Přední i zadní dveře dodržují pravidlo Audi o poměru výšky sklo/plech 1:2 a i přes velký úhel a lehkost otevírání jsou jejich ohromné rozměry vidět i cítit.

O interiéru napoví vše fotografie – v praxi jsme ocenili sedadla, která i po náročném dni nedovolovala zádům únavu, vzhledem k solidním dynamickým vlastnostem bychom se ale přimlouvali za výraznější boční vedení. Příplatková panoramatická střecha má tři díly, kompletně odsunout lze jen ten přední. Parkovací brzda se ovládá zámořsky – pedálem vlevo od spojky.

Zatímco k prvním dvěma řadám sedadel je přístup přímo královský a rozměry interiéru dostatečné, ve třetí řadě dovoluje zejména prostor pro nohy přepravu spíše dětem. I v sedmimístné verzi ale zbývá pro zavazadla plných 330 litrů, v pětimístné konfiguraci pak 775 litrů.

První, převážně dálniční část seznamovacích jízd jsme absolvovali s osmiválcem 4.2 FSI o výkonu 257 kW se spotřebou 14,6 litru při průměrné rychlosti 100 km/h. Ani při vyšších rychlostech se vůz choval nezáludně a vynucený rychlý vyhýbací manévr v rychlosti okolo 140 km/h auto nerozkýval. Šestistupňová automatická převodovka řadila měkce a spíše později – i bez volby sportovního módu. V praxi jsme také ocenili adaptivní tempovat, který u A7 funguje v celém rozmezí 0-200 km/h, a lze jej tak použít i pro velmi pomalou jízdu v kolonách. Výborná je také zadní parkovací kamera v kombinaci s pruhy, které dle natočení volantu vyznačují v obraze z kamery budoucí dráhu couvání. Na voze byly příplatkové dvacetipalcové pneumatiky, i s nimi jsme ale vyjeli ve sněhové závěji poměrně vysoko.

Lehce terénní vložku ve vojenském prostoru jsme na vlastní riziko pojali jako off-road. Zdejší auta s osmnáctipalcovými koly a vzduchovým odpružením zvednutou karoserií se tak díky důslednému nevyužívání doporučené trasy ocitla díky postupující oblevě na šotolině, rozmoklé trávě, blátě ale i sněhu. Dvoutunové auto s třílitrovým turbodieselem se statečně vyhrabalo i z půlmetrové závěje, 205 mm světlé výšky nám zase pomohlo na lesních cestách. Hlavně při rychlých změnách natočení kol jsme ocenili dobře vyladěný posilovač řízení, ani značná výška karoserie pak neměla výrazný vliv na stabilitu. Díky systému quattro a stálém přenosu točivého momentu na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 má Q7 neutrální chování, neotáčivého smyku se řidič dočká jen při skutečně extrémních manévrech. ESP nelze zcela vypnout, ale jen přepnout do „offroad“ módu – přetáčivé smyky na sněhových pláních jsme si tedy užili a vyprošťování vozu ze závěje taky proběhlo bez problémů, extrémní situace ale ESP přece jen hlídalo.

Krátké silniční seznámení s turbodieselovou motorizací pak potvrdilo papírové předpoklady o něco horších dynamických vlastnostech (výkon 171 kW), a také záběr turbodmychadla byl v námi testovaném voze o kus skokovější, než bychom v jinak bezchybně sladěném voze čekali. Výhodou je ale nadstandardně klidný chod a hlavně nižší spotřeba – v našem případě klidné jízdy mimoměstské jízdy se průměr zastavil na hodnotě 9,8 litru.

Česká oficiální premiéra je plánována na 1.dubna a vzdor datu opravdu bude.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…