PSA nabídne nový pick-up a plug-in hybridy. A představuje nové logo...
Francouzský koncern PSA v minulých letech musel kvůli finančním trablům sáhnout k restrukturalizaci. Ta se zřejmě povedla, protože se PSA loni vrátilo k zisku. Nastává tak čas více myslet na budoucnost, a tak automobilka představuje plán pro následujících pět let.
Plán Push to Pass (Tlak na změnu) navazuje na dosavadní plán Back to Race (Zpátky v závodě). Zatímco dosud automobilka musela myslet hlavně na zvýšení své efektivity, nyní se může více zaměřit na růst. PSA doufá, že v následujících letech využije veškerý svůj potenciál a účinně zareaguje na změny zákaznických preferencí.
I nadále však bude důležitá udržitelnost výroby. PSA doufá v rostoucí zisk ve všech oblastech, ve kterých podniká. Mezi lety 2016 až 2018 chce automobilka dosáhnout průměrné provozní marže o hodnotě 4 %, v roce 2021 má činit 6 %. Spolu s tím se do roku 2018 mají zvýšit příjmy o 10 % a do roku 2021 o dalších 15 %.
Hlavní součástí plánů jsou pak nové modely. PSA i nadále počítá s tím, že bude v následujících letech prodávat jen 26 osobních aut a osm užitkových vozů. Ještě v roce 2014 přitom automobilka nabízela 45 aut.
PSA chce novinky odhalovat postupně. Každá ze tří značek koncernu (Peugeot, Citroën, DS) má za úkol každý rok představit jedno auto pro každý obchodní region. Nabídku nově obohatí pick-up se zatížením do jedné tuny. Dosud PSA nabízelo jen třeba Peugeot Hoggar, malý pick-up na základech 207 určený pro Jižní Ameriku.
Zatím není jasné, s kým jej PSA vyvine. Nabízí se spolupráce s Toyotou, nebo Fiatem. S oběma značkami už PSA spolupracuje, v prvním případě v oblasti miniaut (kolínská továrna TPCA), v druhém případě v oblasti velkých dodávek (Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroën Jumper).
PSA vsadí také na ekologický pohon. Součástí jeho modelové palety se stane hned sedm hybridů a čtyři elektrovozy. Automobilka počítá také s digitalizací a nabídnutím autonomního řízení.
Vedle nových automobilů PSA myslí také na své zákazníky. Vylepšit chce poprodejní služby, více se bude starat také o ojeté vozy.
Spolu s představením budoucích plánů koncern mění také svoje jméno. Zatímco dosud se jmenoval PSA Peugeot Citroën, nově se bude jednat o Skupinu PSA (Groupe PSA). Nová identita reaguje na rozšíření portfolia o novou značku DS. Přejmenování znamená i nové logo v sytě modré barvě, které navrhli designéři Peugeotu.