Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qoros 3 Sedan: Technická data čínského překvapení

Michal Fokt
Diskuze (22)
První auto z Číny, které nás opravdu příjemně překvapilo, nese značku Qoros. Pojďte se podívat, v jaké specifikaci se bude první model Qoros 3 Sedan v Evropě nabízet.

Na ženevském autosalonu jsme pro vás důkladně prolezli i žhavou novinku z Číny, postavenou částečně za izraelské peníze - Qoros 3 Sedan. Naše dojmy si můžete přečíst v článku První statické dojmy: Qoros 3 sedan aneb Číňany musíme brát vážně, kde zjistíte, že jsme zatím nenalezli mnoho věcí, které by se daly autu vytknout. Jak na tom ale bude po technické stránce?

Qoros dělá začátečnickou chybu, když se pokouší v Evropě prorazit bez naftového motoru, ovšem vzhledem k tomu, že jde o vůz nižší střední třídy, nemusel by to být až tak zásadní handicap, na rozdíl od situace, kdy by se jednalo o kompaktní SUV nebo vůz střední třídy. Nabídka zážehových motorů je tvořena dvojicí čtyřválců 1,6 l, přičemž ten slabší se slušným výkonem 93 kW a točivým momentem 155 N.m je atmosférický, zatímco v případě verze se 115 kW a 210 Nm se jedná o turbodmychadlem přeplňovanou jednotku, vybavenou mezichladičem.

Potěší i nabídka převodovek - šestistupňový manuál doplňuje dvouspojková převodovka se stejným počtem kvaltů. Motory jsou standardně osazeny systémem Stop-Start a standardní obutí 205/60 R 16 lze vyměnit za 215/50 R17 nebo dokonce 225/45 R 18. Další údaje o spotřebě, dynamice a dalších oblastech nejdete v tabulce. Jisté je každopádně to, že se v tomto případě Číňané vrhli do stavby aut s opravdovým elánem a pokud auto vysloveně nepropadne z hlediska jízdního, máme to velice silnou konkurenci, která by mohla rázem přeskočit lowendové výrobce a zaútočit na pozice mainstreamových značek.

Qoros 3 Sedan: základní technická data
Motor1.61.6 T
Zdvihový objem (cm3)15981598
Výkon (kW)93/6150115/5550
Točivý moment (N.m)155/3800210/2500-5000
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,59,5
Max. rychlost195215
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,36,5
Objem palivové nádrže (l)5555
Objem zavazadlového prostoru (l)450450
Rozměry d x š x v (mm)4615 x 1840 x 14454615 x 1840 x 1445
Rozvor (mm)26902690
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)1580/15751580/1575
Pohotovostní hmotnost MT/DCT (kg)1310/13501345/1365

Michal Fokt
Diskuze (22)
18. 3. 2013 09:08
Re: myslim ze pohlad na technicke udaje a aj vybavu
Je to otázka ceny. A jestli budou chtít za tohle stejné prachy jako za Golfa nebo za Civika, proč jít do nejistoty? O kvalitě musí nejdřív přesvědčit. Až jim to lidi začnou věřit, pak teprve můžou prodávat za běžnou cenu. Takhle to dělají přece všichni.
18. 3. 2013 09:03
Re: Qoros u nás
Taky to vidím na otázku ceny - samozřejmě pokud nějak moc nepohoří u NCAP a poruchovosti.
A ta stávající je hodně sebevědomá, řekl bych přestřelená.
A upozorňuju, že to nepíšu z toho důvodu, že bych těch 400 dohromady nedal.
Jenom pokud bych letos kupoval nižší střední a měl na to 400, koupil bych spíš Pažouta 308 za 250 i s metlou a zbylých 150 si uložil nebo prožral. :-!
Prostě proč brát neodzkoušeného Číňana, když za ty peníze můžu mít jakou značku z mainstreamu si vzpomenu, a většinou ještě dost ušetřím? Za 150-200 by to dávalo možná smysl, ale takhle?
Avatar - Barrichello
11. 3. 2013 09:00
Re: Raději Qoros
půl mega je myšelno cena, ne najeté km. Tedy ža auto v hodnotě 500 000 Kč z bazaru může mít daleko lepší jízdní vlastnosti jak nové za stejnou cenu.
Avatar - lamal
8. 3. 2013 10:55
Re: Raději Qoros
nevidim dovod preco kupovat auto s pol mega, nejaky benzinak ako altima kupis v pohode s cca 200tis km a dalsich 300 spravi bez problemov... aj tak by som si nekupoval auto na viac ako 200 000-300 000km

netreba verit bazarom ale kupit od prveho prip druheho majitela ... treba si dat pozor
Avatar - Barrichello
8. 3. 2013 10:41
Re: Raději Qoros
Ošemetné to je, protože není auto z bazaru jako auto z bazaru.

Ono auto z bazaru za půl mega může mít 5x lepší jízdní vlastnosti jak nové za stejnou cenu, už rpoto že to z bazaru za půl mega stálo nové i 6x tolik >:D