Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Quant e-Sportlimousine: Supersport pro čtyři z Lichtenštejnska

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Vývoj v oblasti baterií pro napájení elektromotorů neustává. Konstruktéři vymýšlejí nejen originální pohony, ale i auta samotná. Jedním z nich je Quant.

Lichtenštejnské knížectví zrovna není automobilovou velmocí. Ti znalí si maximálně vzpomenou na firmu Xaviera Jehleho, která se věnovala tuningu a stavbě extravagantních vozů. To je tak asi vše. Společnost nanoFLOWCELL AG (zůstaňme u originálního přepisu) z Vaduzu však slibuje, že v Ženevě představí ve světové premiéře sportovní limuzínu s futuristickým pohonem.

Sportovní limuzínu? V době, kdy se každý sedan s trochu nižší střechou nazývá čtyřdveřovým kupé a tří- i pětidveřovým hatchbackům se říká shooting brake, jsme u takových termínů trochu na pozoru. Podle oficiálních informací je ale auto minimálně 5,25 m dlouhé a vejdou se do něj čtyři lidé. Takže asi v lichtenštejnské hlavní obci (Vaduz nemá statut města!) nebudou tak daleko od pravdy. Zatím nám odhalili dva teasery, pochopitelně pouze zepředu a zezadu. Exemplář na snímcích vypadá hodně agresivně, zkrátka supersport, ale pro více pasažérů. Přední světla jsou štíhlá, zadní partii dominuje difuzor a poměrně zvláštní světla zadní. Trochu připomínají pětkové Camaro před modernizací, jsou ale kulatější a spojená.

Vývoj vede Švýcar Nunzio La Vecchia, vynálezce a dokonce bývalý závodník. Auto nazvané Quant e-Sportlimousine má vlastními silami vyvinutý systém skladování energie nanoFLOWCELL, tedy prý novinku v oblasti baterií. Co si pod tím máme přesně představit? Určitě nějaké ty nanotechnologie a palivové články s elektrolytem. Toť vše. Bude to elektromobil? Nebo dokonce hybrid? Více zatím nevíme, ani žádná další čísla nebyla uvolněna.

Jediný dokončený prototyp si odbude svou premiéru 4. března u Ženevského jezera. Jedná se zatím o vývojový projekt bez jakékoli naděje na třeba jen kusovou produkci.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)