Příští Gallardo a R8 si budou bližší než dnes
Gallardo je pro Lamborghini bestsellerem, vždyť z továrny v Sant'Agatě vyjelo přes 12 tisíc aut. Již nevyráběné Murcielago, které je na druhém místě pomyslného žebříčku, má na kontě jen 4.099 exemplářů. Nástupce prvního jmenovaného tedy musí být minimálně stejně obchodně úspěšný.
Jak nejlépe vydělat na supersportech? Recept je stejný jako u mnohem levnějších aut: sdílení platforem a komponentů. Nové Lambo tak bude využívat koncernovou modulární platformu MSS pro supersportovní vozy s motorem před zadní nápravou. Stejnou dostane také příští generace Audi R8 a některé budoucí produkty Porsche. Cena by měla být tedy udržitelná na přijatelné úrovni. Samozřejmě v rámci značky, Dacia a Lada nejsou pro Lamborghini těmi správnými konkurenty.
Stephan Reil, šéf vývoje divize Quattro GmbH, řekl: Nástupce Gallarda a příští R8 budou sdílet o 15 až 20 procent více dílů než současná auta. Pokud jde o motor, aktuální vidlicový desetiválec zůstane v základu zachován, jen posílí někam k šesti stovkám koňských sil (tedy 442 kW). Už žádný manuál, točivý moment bude přenášet výhradně dvouspojkový automat.
A design? Generální ředitel automobilky s býkem ve znaku Stephan Winkelmann nedávno řekl: Tvary budou navazovat na Gallardo. Vždycky ale říkáme, že design není pouhá evoluce, nýbrž revoluce. Extrém v podobě Aventadoru ovšem nečekejme. To, co jsme udělali v případě naší vlajkové lodi, nemusí být nutně správné v případě jiného modelu, dodal Winkelmann.