Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Autobiography Ultimate Edition: Nejvyšší stupeň luxusu

Diskuze (8)
Land Rover v Ženevě předvede nejluxusněji vybavený Range Rover všech dob. Pohánět jej bude nový biturbodiesel 4,4 TDV8.

Kdo chtěl maximum luxusu v segmentu SUV, mohl dosud zvolit Range Rover ve verzi Autobiography s motorem 5,0 Supercharged. Na ženevském autosalonu se ale představí ještě luxusnější Autobiography Ultimate Edition, navíc s novým vznětovým osmiválcem 4,4 TDV8. Příznivci jízdy na benzin budou samozřejmě stále moci sáhnout po kompresorovém pětilitru.

RR znamená Range Rover, ale také Rolls-Royce. A právě tato verze Range Roveru co do výbavy a luxusu nemá Rollsům co závidět. Verze Autobiography Ultimate Edition dostane standardně čtyřmístný interiér. Dvě zadní křesla jsou čalouněna přísně vybíranou přírodní kůží, mezi nimi se nachází konzole s vestavěnou lednicí a hliníkovým stolkem pro odložení notebooku.

Palubní deska, výplně dveří a volant jsou kompletně čalouněny kůží Oxford, kterou doplňuje dekor ze dřeva Kalahari. Zavazadlový prostor má podlahu z teakového dřeva v kombinaci s kovovými prvky. Boční stěny zavazadlového prostoru jsou také čalouněny kůží.

Moderní techniku v interiéru reprezentuje dvojice iPadů zabudovaných do zadní strany předních hlavových opěrek a audio Harman Kardon Logic 7 1200 W, které ozvučuje interiér prostřednictvím 19 reproduktorů.

Pro Range Rover Autobiography Ultimate Edition budou určeny dva exklusivní odstíny Roussilon Red a Otago Stone. Specialitou této verze budou kliky dveří v barvě karoserie a speciální povrchová úprava masky chladiče a bočních výdechů. Na vybraných trzích se bude nabízet i třetí lak Santorini Black. Na přání se budou dodávat 20palcová kola a chromované nášlapy.

4,4 TDV8 – nový osmiválcový turbodiesel

Novinkou roku 2011 je nový dvakrát přeplňovaný turbodiesel 4,4 TDV8, dostupný i v běžných verzích Range Roveru. Zvětšení objemu z 3,6 na 4,4 litru přináší 15% růst výkonu na 230 kW a 9,4% zvýšení maxima točivého momentu na 700 Nm. Ve spolupráci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF zrychlí Range Rover TDV8 na 100 km/h za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost je 208 km/h. Díky zkrácení jednotlivých převodů trvá pružná akceleraci z 80 na 120 km/h 5,1 sekundy místo 6,3 s u staršího 3,6 TDV8 se šestistupňovou převodovkou.

Diskuze (8)
10. 2. 2011 21:22
Re: 4,4 Biturbo
Co si budeme povídat, je to třítunový superluxusní offroad / SUV, které má sloužit jako alternativa pro luxusní limuziny do horších podmínek (sníh, poušť, terén, klidně i s opanceřováním), nebo aby si posádka s sebou mohla táhnout taky několikatunový vozík s koňmi nebo menší jachtou. A na to určitě oceníš více kulturu projevu s plochým průběhem krouťáku, než dosahovat bodově co nejvyšší hodnoty... ;-)

Zkoušel jsem na chvíli řídit LR Discovery s 3,0 TDV6 245 k a to auto je koncipované dost podobně, řeknu to takhle - určitě to dovede jet rychleji, než vám bude milé, ale celé je to koncipováno spíše tak, abyste to vůbec nemuseli dělat a nedělali. Hádám, že RR bude podobný jen na vyšší úrovni... :yes:
Avatar - Hamunasakra
10. 2. 2011 18:27
Re: 4,4 Biturbo
U třítunovýho Range Roveru nadpozemská spotřeba spíš nehrozí ;-)
Ale ta kultura projevu mňamková je :yes: :-)
Avatar - positivemind
10. 2. 2011 14:52
Re: 4,4 Biturbo
Souhlas, navíc se asi bude hrát i na výdrž jednotlivých komponent. Zrychlit s tímhle motorem by dokázal asi o dobrou vteřinu rychleji, ale tady se hraje na něco jiného :yes:
Avatar - Hamunasakra
10. 2. 2011 13:00
Re: 4,4 Biturbo
V8 4,4 vychází z vynikajícího V6 3,0 D 202 kW/600 Nm, takže vydolovat z něj pár koní navíc by asi šlo (třílitr nafta od vw-audi se mu nemůže rovnat), nicméně naladění pro takovouhle těžkou obludu (která se mi ale moc líbí :yes: ;-) ) je takový jaký je. Přednost zjevně dostává vyrovnanější křivka krouťáku než co nejvyšší výkon.. Jinýho naladění a vyššího výkonu se můžem dočkat, jestli by se odhodlali tenhle motor dávat i do Jaguaru - XJ by docela slušel, i když myslim že ne, ten třílitr v reálu docela stačí...
Docela příjemnej byl už jeho předchůdce V8 3,6 (zvětšenej V6 2,7) a myslim že tenhle novej motor s 8mi stupňovym automatem budou pro Range Rover hodně v pohodě :yes:
10. 2. 2011 00:57
Myslivecký sen
Pamatuji taky "omezenou" sérii kolem roku 98, nebo později v modré barvě s TV pro cestující vzadu, než jim prolítnul ventil haubnou ven... Co máš dál?! :-O