Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Boháči pláčou. Třídveřový Range Rover SV Coupé nakonec nevznikne

David Bureš
Diskuze (8)
Třídveřový Range Rover měl vzniknout v sérii 999 kousků. Nakonec ale zůstane u exempláře loni vystavovaného na ženevském autosalonu.

Land Rover na loňském ženevském autosalonu nadchnul kreací své divize SVO zaměřené na stavbu speciálních aut, modelem Range Rover SV Coupé. Obří třídveřové luxusní SUV chtěla automobilka v omezeném počtu vyrábět, z nápadu ale nakonec bohužel sešlo.

„Museli jsme udělat obtížné rozhodnutí a informovat zákazníky, že Range Rover SV Coupé se nakonec nebude vyrábět,“ oznámil tiskový mluvčí značky.

Zrušení plánu na výrobu unikátního třídveřového SUV údajně nemá důvod v malé poptávce zákazníků. Přestože Land Rover nemluví o tom, kolik klientů si vůz objednalo, zájem byl prý velký.

Důvodem je tak spíše snaha automobilky o snížení nákladů, což potvrzuje i její mluvčí. „Místo Range Roveru SV Coupé vložíme naše zdroje a investice do nové generace produktů,“ vysvětluje.

Video se připravuje ...

Jaguar Land Rover se po letech růstu dostal do potíží, za šest měsíců finančního roku 2018 dokonce kvůli nižší poptávce zákazníků vykázal ztrátu 354 milionů liber (10 miliard korun). Britský výrobce bojuje s nízkým zájmem čínských klientů, vyhlídkám nepřidává ani nejasná situace ohledně brexitu. Odchod Velké Británie z Evropské unie bez vzájemné dohody může mít pro britskou společnost katastrofální důsledky.

Automobilka v reakci na všechny tyto souvislosti oznámila razantní škrty. Snižuje náklady ve vývojovém oddělení i počet zaměstnanců, čímž chce v následujících 18 měsících ušetřit na 2,5 miliardy liber (71 miliard korun). Unikátní projekt, na kterém by firma určitě moc nevydělala, se do těžkých časů bohužel nehodí, a tak Range Rover SV Coupé bohužel skončí v propadlišti dějin.

A to je velká škoda, protože na loňském ženevském autosalonu vůz vzbudil hodně pozornosti, a to nejen superluxusní kabinou, ale také bezrámovými dveřmi nebo třeba pětilitrovým osmiválcem pod kapotou. Navzdory poskytovanému luxusu se však vůz stále zvládal se brodit v 900 mm hluboké vodě a táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 3,5 tuny. Bohužel však z plánované produkce 999 kusů, které se prodávaly se závratnou cenovkou 7.547.563 korun, nic nebude. Leda že by se projektu zhostila nějaká externí společnost. Nehlásí se třeba Ares Design, tvůrce Bentley Mulsanne kupé?

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - white label
1. 2. 2019 13:28
Re: Závidím Vám Váš pohled na svět, pane Bureši
To je možné, ale nad ním je ještě Turbo S.
Avatar - Bubáq
1. 2. 2019 09:34
Re: Škoda
>:D :yes:
Avatar - Bubáq
1. 2. 2019 09:33
Re: Závidím Vám Váš pohled na svět, pane Bureši
Turbo je ikona.
Avatar - euro89
1. 2. 2019 07:33
Re: Věčná škoda,...
Souhlas. Tohle auto by si naopak zaslouzilo normalni seriovou produkci jako tomu bylo u prvni generace. Sice by jako nove bylo mimo me aktualni moznosti, ale s odstupem par let by urcite patrilo do nejuzci skupiny kandidatu na dalsi auto, cimz bych se mohl alespon pro servisni oddeleni povazovat za potencionalniho zakaznika.
31. 1. 2019 21:47
Věčná škoda,...
...je prostě nádherný! :-O