Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Alpine A110-50 má předběžnou cenu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Koncept Renault Alpine A110-50 se s největší pravděpodobností skutečně dočká sériového nástupce a již nyní je známa i částka, za kterou bude nabízen.

Koncem května Renault odhalil podobu a podrobnosti o technice konceptu Renault Alpine A110-50, jehož prostřednictvím oslavuje 50. výročí stále populárního modelu A110. Zároveň tento koncept naznačil, že se může značka Alpine objevit i na sériovém modelu.

O vývoji nové Alpine a její možné výrobě se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, uskutečněném letos v termínu od 29. června do 1. července, rozhovořil výkonný ředitel a muž číslo 2 Renaultu Carlos Tavares. Ten nyní v rozhovoru pro britský Auto Express uvedl, že je zodpovědný za oživení značky Alpine.

Zároveň zveřejnil předpokládanou cenu prvního modelu, kterým má být moderní interpretace klasické A110. Tento model má být uveden na trh v roce 2015 a jeho cena se má pohybovat okolo 50.000 euro (zhruba 1.275.000 Kč).

Definitivní rozhodnutí o zahájení vývoje a následně i sériové produkce má padnout do konce letošního roku. V současnosti stále probíhají jednání mezi zástupci Renaultu a prozatím stále nejmenované automobilky, která se týkají možné spolupráce na vývoji a výrobě novodobých vozů značky Alpine.

Podle neoficiálních informací se má jednat o spolupráci v rámci aliance Renault – Nissan, ale ve hře je údajně i Mercedes-Benz, s nímž francouzská automobilka již spolupracuje a prvním plodem spolupráce je lehký užitkový model Citan, který vychází ze současné generace Kangoo.

Nově se spekuluje i o možném spojení francouzského Renaultu s britským Lotusem. Tuto domněnku podporuje především spolupráce obou značek v motoristickém sportu a zároveň i skutečnost, že Lotus má pro moderní Alpine k dispozici vhodnou platformu a podobným spojením se nijak nebrání, což dokazuje Opel Speedster z let 2000 až 2005.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
30. 7. 2012 21:44
Re: Odborné pindy
Poslední Exige má šestiválec. Elise zůstane u čtyřválců. Proto je Exige Roadster Exige, protože má šestiválec a tedy i trochu jinou šasi. Konec se týkal US specifikace a v Evropě se trochu změnila struktura nabídky, ale pořád tu máš 1,8 s kompresorem a 162 kW, jen pod jiným jménem. Příští Elise má být trochu jiného ražení, tedy pokud Lotus přežije a plány nezmění.

Tedy pokud nemáš nějaké lepší informace. S Lotusem je to teď jak na vodě.
30. 7. 2012 21:33
Re: Odborné pindy
Nikdy na ceny nekoukej do Nizozemska, pokud nemusíš - neskutečně to zkresluje. Exige S se šestiválcem s 350 metrickými koňmi stojí v Německu necelých 67 tisíc €.
17. 7. 2012 13:38
Re: Odborné pindy
ten motor od Toyoty konci, respektive Toyota konci s jeho vyrobou, takze konci i klasicne Elise a Exige, posledni produkce 25 kousku ponese nazev Edition a maj mit 260 kobilek, nahrada pro Exige je toto [odkaz] [odkaz] [odkaz] a Elise snad bude vychazet z neho, ta koncepce ma moznost zastavby i velkych motoru jako V8-V10

a neni to 1.2M, ale 1.275M, takze spise 1.3M, navic nikde neni psano jesteli bez nebo s dani :-)
Avatar - Emel
17. 7. 2012 10:48
Re: Odborné pindy
To nevím. Exige S v Evropě stojí 63.000€, což je 1.6M... ale s 1.8 163kW.
[odkaz]

Právě proto mi přijde 1.2M za 3.0 Alpine jako utopie.
Avatar - Dylan McKay
17. 7. 2012 07:05
zájemce
Na to auto čekám přes 20 let, chci ho.