Renault Clio Gordini RS bude mít 230 koní
Až dosud jméno Gordini u Renaultu reprezentoval maximálně modrý lak a bílé pruhy, respektive další prvky na karoserii. Také interiér byl laděn podobně. Ale s tím je konec, nové modely s tímto názvem dostanou hlavně to, co chtěl každý fanoušek. Ano, výkonovou posilu. První vlaštovkou má být příští rok Clio. Plný název Clio Gordini RS jasně napovídá, že nová verze se bude nacházet na vrcholu celé řady malého Renaultu, ještě nad variantou RS.
Přeplňovaná šestnáctistovka jí dle serveru Forum-Clio.com zůstane, další doping vyústí ve 169 kW (230 k) výkonu a 285 N.m točivého momentu. To je o 22 kW a 51 N.m více, než má dosavadní nejvýkonnější Clio RS. Jenže, Gordini má být navíc asi o čtvrt metráku lehčí, čekejme tedy pohotovostní hmotnost okolo 1180 kg. Ostrý podvozek Cup se v jeho případě dočká dalšího snížení o 10 mm, standardem budou osmnáctipalcová kola Radical. Na rozbitých českých silnicích z vás tohle Clio určitě vytřese duši. Sprint z 0 na 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 250 km/h jsou na ani ne 4,1 metru auto až dost. Současné Clio RS zvládne oblíbenou disciplínu za 6,7 s a jede „jen“ 230 km/h.
Clio Gordini R.S. by mělo stát někde kolem 28 tisíc eur. (723 tisíc korun). Kromě standardní barevné kombinace se chystá i bílá perleť s modrými pruhy, červená s bílými a platinově šedá, opět s modrými pruhy. Kryty vnějších zpětných zrcátek dostanou bílou, případně černou barvu. Uvnitř najdeme vpředu anatomy od Recara v kombinaci černé kůže a Alcantary, nesmí chybět logo Gordini, pochopitelně modré, jak jinak, sedačky ale budou prošity kontrastní černou nití. Stejnou kombinací potáhnou v Dieppe i volant, dále čekejme černé, či modré bezpečnostní pásy (zřejmě v závislosti na zvolené kombinaci laku karoserie), doplňky interiéru z karbonu (pravého!), hliníkové pedály a značkové koberečky, tedy opět s emblémem Gordini. Multimediální výbava nepřijde o systém R-Link s RS Monitorem.
Clio RS se vzdalo v poslední generaci dvoulitrového atmosférického čtyřválce i šestistupňové manuální převodovky ve prospěch šestnáctistovky s turbem a dvouspojkového ústrojí. Vývoj je dnes jinde a zákazníci si přáli na pohled ostré, ale „hodné“ auto. Většina motoristických novinářů to má Renaultu za zlé, ale výrobce si evidentně nechává prostor pro ještě ultimativnější verzi.