Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio GT: 1,2 TCe a dvě spojky za 385 tisíc Kč

David Bureš
Diskuze (17)
Nově nabízené Clio GT vyplňuje mezeru mezi běžnými verzemi tohoto modelu a vrcholným provedením z dílny divize Renault Sport.

Renault zveřejnil cenu Clia GT na českém trhu. Tato verze je výhradně dodávána se čtyřválcem 1,2 TCe (88 kW) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Na českém trhu Clio GT stojí 384.900 korun.

Francouzská automobilka chce Cliem GT vyplnit mezeru mezi běžným Cliem a hot-hatchem Clio R.S. Proti Cliu s 0,9 TCe (66 kW) ve výbavě Dynamique je Clio GT o 75.000 korun dražší.

Vzhled Clia GT vylepšuje několik sportovně laděných prvků – upravená příď disponuje novým nárazníkem s pásy diod pro denní svícení. Pod mohutným znakem Renaultu v masce chladiče se objevuje nápis GT.

Záď pozměnil nový nárazník s dvojitou chromovanou koncovkou výfuku. Použitá kola z lehkých slitin jsou 17palcová. Čalounění uvnitř kombinuje koženku a látku. Za příplatek 16.500 korun je pak nabízena speciální modrá metalíza Malte.

Auto disponuje systémem R.S. Drive, který upravuje naprogramování převodovky či reakce posilovače řízení. Řidič může přepínat mezi dvěma režimy – Normal a Sport.

Clio GT stojí na vrcholu žebříčku běžných variant tohoto malého hatchbacku, čemuž odpovídá i bohatá výbava. Vůz je tak vybaven čtyřmi airbagy, hands-free kartou Renault, dešťovým a světelným senzorem, tempomatem, automatickou klimatizací, elektricky ovládanými, vyhřívanými a sklopnými zrcátky, zadním parkovacím senzorem nebo multimediálním a navigačním systémem R-Link.

Varianta Clio GT je zatím dostupná pouze pro pětidveřový hatchback. Renault však počítá i se sportovně laděným kombi v podobě Clia GT Grandtour.

Renault Clio – technické údaje a ceny vybraných verzí
ModelClio GTClio DynamiqueClio R.S.
Motor1,2 TCe0,9 TCe1,6 16v Turbo
Převodovka6DS5M6DS
Zdvihový objem [cm3]11978981618
Válce/ventily4/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/490066/5250147/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]190/2000135/2500240/1750
Max. rychlost [km/h]199182230
Zrychlení 0-100 km/h [s]-12,26,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,24,56,3
Cena [Kč]384.900309.900564.900

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - white label
3. 4. 2013 16:25
Re: Tragická nabídka benzínových motorizací
No. hlavně přijde o přízeň diskutujících, kteří by si třeba to CRS stejně "koupili" jen virtuálně, nebo v lepším případě jako ojetinu.
3. 4. 2013 15:51
Re: Tragická nabídka benzínových motorizací
Zatím to na sebevraždu nevypadá. Clio je nejprodávanějším autem segmentu (za vyšší ceny než P208) a vypadá to spíš na sebevraždu aut bez dvou spojek. Máš ale pravdu v tom, že přijde o zákazníky, kteří hledají levné auto.
3. 4. 2013 08:02
Re: Tragická nabídka benzínových motorizací
Renault asi počítá s tím, že za pár let bude mít takto "bohatou nabídku" motorů a převodovek většina konkurence. Ono i u toho Peugeotu 208 to tak za chvíli bude ... u modelů 1.4 VTi mají napsáno "výprodej skladových vozů", takže se s ním do budoucna asi nepočítá a 1.6 VTi je k dispozici jen v nejvyšší výbavě. K žádnému benzíňáku nejde dokoupit automat.
Avatar - white label
3. 4. 2013 00:28
Re: Tragická nabídka benzínových motorizací
Zahoď předsudky a klidně kup benzínové Clio se dvěma spojkama (tohle, nebo rovnou CRS), za pár týdnů budeš chrochtat blahem a na manuál si ani nevzpomeneš. ;-)
3. 4. 2013 00:18
Tragická nabídka benzínových motorizací
Tak si to shrneme - dejme tomu, že chci benzinové malé auto a líbí se mi nové Clio (předpokládejme, že mi nevadí mezigenerační brutální úbytek místa v kabině, hlavně vzadu, i když mi vadí). Jaký motor ale vybrat? Základní čtyřválec 1.2 je celkem fajn, ale jen pro toho, kdo s autem jezdí hlavně po městě. Pokud ale budu náročnější zákazník, nemám co zvolit - po zkušební jízdě s 0,9 TCe jsem si řekl "nikdy!" (zvuk, reakce na plyn, cena) a 1,2 TCe nabízejí jen s automatem! Neuvěřitelné, jak Renault dobrovolně nahrává na smeč hlavnímu konkurentu, Peugeotu 208! Ať se tvůrci nabídky benzínových motorizací nového Clia u 208 podívají, jak má vypadat opravdu bohatá nabídka motorů a převodovek (vč. 208 GTI s 6st. manuálem!). Takto to prostě vypadá, že Renault chce u nového Clia spáchat dobrovolnou benzinovo-motorovou (a převodovkovou) sebevraždu! :no: :no: :no: