Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

 
 

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Automobilu Clio Renault Sport to opravdu sluší, i když se od svých pomalejších sourozenců liší jen mohutnějšími nárazníky, šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin a nápisem Sport na zádi. Sportovní duch vládne o něco více v interiéru, kde najdeme sedadla s výborným bočním vedením, kůží potažený volant, odlehčené hliníkové pedály a řadicí páku pětistupňové převodovky. Ta má sice poměrně přesný chod a přiměřeně dlouhé dráhy, vzhledem ke sportovnímu poslání vozu však mohlo být řazení ještě preciznější. Vpředu je místa tak akorát, vzadu se již budou osoby kolem 180 cm poněkud tísnit zejména v oblasti kolen, na kratší cestování však Clio Sport bohatě postačí.

Už po nastartování dává dunivý zvuk motoru jasně najevo, s kým máte tu čest, poněkud nás ale překvapil nevyrovnaný běh motoru naprázdno, což však lze sportovnímu vozu snadno prominout. Do 5000 otáček za minutu se jednotka chová tak, jak se dá od dvoulitru v takto malém voze očekávat. Má slušný zátah v celém spektru otáček a příjemně zrychluje, aniž by bylo třeba příliš často řadit. Po překročení 5000/min však teprve ukáže svůj potenciál, vyčíslený na 124 kW. Řev jednotky už hluková izolace nemá šanci pohltit a Clio parádně ožije až do 7000 otáček za minutu, kdy dojde k zásahu omezovače. Právě pokud jsme ručku otáčkoměru drželi mezi pětkou a sedmičkou, bylo předjíždění otázkou okamžiku a spolu s malými rozměry vozu bylo možné se bezpečně vtěsnat snad do každé mezery v koloně automobilů. Při ostré, ale nijak extrémní jízdě vůz spálil 10,5 l na 100 km, což je vzhledem k hojně využívané maximální dynamice dobrá hodnota, byť výrobce uvádí 8,1 l na 100 km, čehož se pravděpodobně dá dosáhnout, je k tomu ale třeba překonat opravdu velké pokušení.

Podvozek byl nastaven opravdu hodně tvrdě, takže se v zatáčkách nakláněl jen málo na nerovnostech však čas od času nepříjemně odskočil, ovšem stačilo jen lehce ubrat plyn a již se opět choval poslušně. Spolu s přesným a strmým řízením clio reagovalo přesně na každý pohyb volantu a na kvalitní silnici sedělo jako přibité. Svůj podíl na tom jistě měly i vynikající pneumatiky Continental Sport Contact 2, které umožňovaly jet za deště téměř tak rychle, jako na suché silnici. Na našich nerovných silnicích však měl vůz potíže s držením přímého směru, takže bylo nutné jej neustále korigovat, při řazení, kdy se volant drží jen jednou rukou bylo občas třeba vyvinout ke zkrocení vozu značnou sílu a hbitost. Příkladně neutrální chování v zatáčkách přecházelo v extrémních situacích do lehce nedotáčivého, pouhým vyšlápnutím spojky nebo ubráním plynu se však vůz opět poslušně srovnal. Přetáčivost mu byla naprosto cizí a i při brždění byl příkladně stabilní, brzdný účinek se dostavoval okamžitě a zpomalení bylo téměř tak efektní, jako akcelerace.

Clio Renault Sport stojí 695.000 korun, což z něho dělá asi nejdražší vůz nižší třídy (pokud nepočítáme extremistu Clio V6), ovšem za tyto peníze nabízí tolik radosti z jízdy, že by se milovníkům sportovního svezení jen těžko vydávala tato suma za sedan střední třídy. Ve své třídě tohle auto nenajde srovnatelného soka, a nelehko bude hledat konkurenta i ve vyšších kategoriích. Akcelerace i brzdy jsou znamenité, pružnost motoru taktéž, spotřeba je akceptovatelná a jízdní vlastnosti nadprůměrné, ovšem podvozek má přece jen se 124 kW občas spoustu práce.

Spolupracujeme s TipCars.com

Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek

Státní dluh České republiky ke konci června dosahoval…

Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto

V Česku se v letošním prvním pololetí vyrobilo rekordních…

Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají

V Německu by už za čtyři roky měl podle představ vlády…

Zápisník Jana Pavce: Schengenský diktát Zápisník Jana Pavce: Schengenský diktát

Evropská komise do další fáze posunula řízení proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.3 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 450
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1406
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 730
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu mělo Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Nejdřív ji nechtěl a odháněl ji, pak se nechal sbalit, a teď mu zlomila srdce! Syn Veroniky Žilkové (55) Vincent…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý Jičín v severním podhůří Beskyd

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý…

„Bílá paní na starojickém hradě byla prý manželkou posledního majitele rodu pánů z Kravař. Poprvé ji lidé uzřeli…

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale pak prezidentství položí

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale…

Když děláte rozhovor se senátorem a možným prezidentským kandidátem Jaroslavem Kuberou (70), máte pocit, že…