Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

 
 

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Automobilu Clio Renault Sport to opravdu sluší, i když se od svých pomalejších sourozenců liší jen mohutnějšími nárazníky, šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin a nápisem Sport na zádi. Sportovní duch vládne o něco více v interiéru, kde najdeme sedadla s výborným bočním vedením, kůží potažený volant, odlehčené hliníkové pedály a řadicí páku pětistupňové převodovky. Ta má sice poměrně přesný chod a přiměřeně dlouhé dráhy, vzhledem ke sportovnímu poslání vozu však mohlo být řazení ještě preciznější. Vpředu je místa tak akorát, vzadu se již budou osoby kolem 180 cm poněkud tísnit zejména v oblasti kolen, na kratší cestování však Clio Sport bohatě postačí.

Už po nastartování dává dunivý zvuk motoru jasně najevo, s kým máte tu čest, poněkud nás ale překvapil nevyrovnaný běh motoru naprázdno, což však lze sportovnímu vozu snadno prominout. Do 5000 otáček za minutu se jednotka chová tak, jak se dá od dvoulitru v takto malém voze očekávat. Má slušný zátah v celém spektru otáček a příjemně zrychluje, aniž by bylo třeba příliš často řadit. Po překročení 5000/min však teprve ukáže svůj potenciál, vyčíslený na 124 kW. Řev jednotky už hluková izolace nemá šanci pohltit a Clio parádně ožije až do 7000 otáček za minutu, kdy dojde k zásahu omezovače. Právě pokud jsme ručku otáčkoměru drželi mezi pětkou a sedmičkou, bylo předjíždění otázkou okamžiku a spolu s malými rozměry vozu bylo možné se bezpečně vtěsnat snad do každé mezery v koloně automobilů. Při ostré, ale nijak extrémní jízdě vůz spálil 10,5 l na 100 km, což je vzhledem k hojně využívané maximální dynamice dobrá hodnota, byť výrobce uvádí 8,1 l na 100 km, čehož se pravděpodobně dá dosáhnout, je k tomu ale třeba překonat opravdu velké pokušení.

Podvozek byl nastaven opravdu hodně tvrdě, takže se v zatáčkách nakláněl jen málo na nerovnostech však čas od času nepříjemně odskočil, ovšem stačilo jen lehce ubrat plyn a již se opět choval poslušně. Spolu s přesným a strmým řízením clio reagovalo přesně na každý pohyb volantu a na kvalitní silnici sedělo jako přibité. Svůj podíl na tom jistě měly i vynikající pneumatiky Continental Sport Contact 2, které umožňovaly jet za deště téměř tak rychle, jako na suché silnici. Na našich nerovných silnicích však měl vůz potíže s držením přímého směru, takže bylo nutné jej neustále korigovat, při řazení, kdy se volant drží jen jednou rukou bylo občas třeba vyvinout ke zkrocení vozu značnou sílu a hbitost. Příkladně neutrální chování v zatáčkách přecházelo v extrémních situacích do lehce nedotáčivého, pouhým vyšlápnutím spojky nebo ubráním plynu se však vůz opět poslušně srovnal. Přetáčivost mu byla naprosto cizí a i při brždění byl příkladně stabilní, brzdný účinek se dostavoval okamžitě a zpomalení bylo téměř tak efektní, jako akcelerace.

Clio Renault Sport stojí 695.000 korun, což z něho dělá asi nejdražší vůz nižší třídy (pokud nepočítáme extremistu Clio V6), ovšem za tyto peníze nabízí tolik radosti z jízdy, že by se milovníkům sportovního svezení jen těžko vydávala tato suma za sedan střední třídy. Ve své třídě tohle auto nenajde srovnatelného soka, a nelehko bude hledat konkurenta i ve vyšších kategoriích. Akcelerace i brzdy jsou znamenité, pružnost motoru taktéž, spotřeba je akceptovatelná a jízdní vlastnosti nadprůměrné, ovšem podvozek má přece jen se 124 kW občas spoustu práce.

Spolupracujeme s TipCars.com

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.3 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 450
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1406
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 730
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…