Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

Renault Clio Sport 2.0 - Manželce ho nekupujte (02/2002)

 
 

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Nebýt šestnáctipalcových litých kol a xenonových světlometů, vypadalo by tohle auto jako jedna z mnoha nákupních tašek. Ale nenechte se mýlit, Clio s přídomkem Sport a výkonem 124 kW strčí svými výkony do kapsy drtivou většinu vozů nižší střední i střední třídy.

Automobilu Clio Renault Sport to opravdu sluší, i když se od svých pomalejších sourozenců liší jen mohutnějšími nárazníky, šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin a nápisem Sport na zádi. Sportovní duch vládne o něco více v interiéru, kde najdeme sedadla s výborným bočním vedením, kůží potažený volant, odlehčené hliníkové pedály a řadicí páku pětistupňové převodovky. Ta má sice poměrně přesný chod a přiměřeně dlouhé dráhy, vzhledem ke sportovnímu poslání vozu však mohlo být řazení ještě preciznější. Vpředu je místa tak akorát, vzadu se již budou osoby kolem 180 cm poněkud tísnit zejména v oblasti kolen, na kratší cestování však Clio Sport bohatě postačí.

Už po nastartování dává dunivý zvuk motoru jasně najevo, s kým máte tu čest, poněkud nás ale překvapil nevyrovnaný běh motoru naprázdno, což však lze sportovnímu vozu snadno prominout. Do 5000 otáček za minutu se jednotka chová tak, jak se dá od dvoulitru v takto malém voze očekávat. Má slušný zátah v celém spektru otáček a příjemně zrychluje, aniž by bylo třeba příliš často řadit. Po překročení 5000/min však teprve ukáže svůj potenciál, vyčíslený na 124 kW. Řev jednotky už hluková izolace nemá šanci pohltit a Clio parádně ožije až do 7000 otáček za minutu, kdy dojde k zásahu omezovače. Právě pokud jsme ručku otáčkoměru drželi mezi pětkou a sedmičkou, bylo předjíždění otázkou okamžiku a spolu s malými rozměry vozu bylo možné se bezpečně vtěsnat snad do každé mezery v koloně automobilů. Při ostré, ale nijak extrémní jízdě vůz spálil 10,5 l na 100 km, což je vzhledem k hojně využívané maximální dynamice dobrá hodnota, byť výrobce uvádí 8,1 l na 100 km, čehož se pravděpodobně dá dosáhnout, je k tomu ale třeba překonat opravdu velké pokušení.

Podvozek byl nastaven opravdu hodně tvrdě, takže se v zatáčkách nakláněl jen málo na nerovnostech však čas od času nepříjemně odskočil, ovšem stačilo jen lehce ubrat plyn a již se opět choval poslušně. Spolu s přesným a strmým řízením clio reagovalo přesně na každý pohyb volantu a na kvalitní silnici sedělo jako přibité. Svůj podíl na tom jistě měly i vynikající pneumatiky Continental Sport Contact 2, které umožňovaly jet za deště téměř tak rychle, jako na suché silnici. Na našich nerovných silnicích však měl vůz potíže s držením přímého směru, takže bylo nutné jej neustále korigovat, při řazení, kdy se volant drží jen jednou rukou bylo občas třeba vyvinout ke zkrocení vozu značnou sílu a hbitost. Příkladně neutrální chování v zatáčkách přecházelo v extrémních situacích do lehce nedotáčivého, pouhým vyšlápnutím spojky nebo ubráním plynu se však vůz opět poslušně srovnal. Přetáčivost mu byla naprosto cizí a i při brždění byl příkladně stabilní, brzdný účinek se dostavoval okamžitě a zpomalení bylo téměř tak efektní, jako akcelerace.

Clio Renault Sport stojí 695.000 korun, což z něho dělá asi nejdražší vůz nižší třídy (pokud nepočítáme extremistu Clio V6), ovšem za tyto peníze nabízí tolik radosti z jízdy, že by se milovníkům sportovního svezení jen těžko vydávala tato suma za sedan střední třídy. Ve své třídě tohle auto nenajde srovnatelného soka, a nelehko bude hledat konkurenta i ve vyšších kategoriích. Akcelerace i brzdy jsou znamenité, pružnost motoru taktéž, spotřeba je akceptovatelná a jízdní vlastnosti nadprůměrné, ovšem podvozek má přece jen se 124 kW občas spoustu práce.

Spolupracujeme s TipCars.com

Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.3 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 450
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1406
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 730
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…