Renault Frendzy zdraví Roomster a chystá se do Frankfurtu
Renault připravil pro frankfurtský autosalon studii víceúčelového vozu. Design automobilu navazuje svým předními partiemi na studie R-Space, Captur a DeZir. Inspirací pro návrh karoserie nebyla Škoda Roomster, jak by se mohlo zdát, ale hladké plochy a plynulé linie vycházejí z tvarů velkých nákladních letadel Airbus Beluga a Antonov An-224.
Asymetrická karoserie bez B-sloupků má na levé straně druhé dveře otevírané proti směru jízdy jako například Mazda RX-8. Na pravé straně jsou druhé dveře posuvné a místo okna je v nich instalována 37palcová obrazovka.
Exteriér Reanultu Frendzy odhaluje budoucnost designu lehkých užitkových modelů francouzské značky. Některé detaily můžeme očekávat na příští generaci Renaultu Kangoo.
V interiéru zaujme provedení palubní desky i sedadel. Prostor řidiče je jasně vymezen tvarem palubní desky a středovou konzolou. Víceúčelové zaměření konceptu vedle jeho designu odhaluje i podsvícení palubní desky, které je v pracovním režimu zelené a v rodinném se přepne na oranžové.
Sedadlo spolujezdce je možné překlopit vpřed a v takové poloze je podlaha ve střední části vozu zcela rovná. Elegantně je vyřešeno i zaklápění zadní lavice do podlahy.
Koncept dlouhý 4.091 mm, široký 1.872 mm a vysoký 1.743 mm má rozvor náprav 2.691 mm. Pohotovostní hmotnost je 1.420 kg. Maximální objem ložné plochy je 2.250 litrů. Frendzy stojí na 19palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 205/45 R19.
Renault Frendzy je elektromobil a využívá pohonný systém z modelu Kangoo Z.E. Ten představuje elektromotor s výkonem 44 kW a vrcholem točivého momentu 226 Nm. Ten svoji energii čerpá z lithium-ionové baterie umístěné pod podlahou auta. Rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h.