Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Renaultsport 250: Nový Mégane RS jde do prodeje v prosinci

Diskuze (36)
Nová generace Méganu Renaultsport, označená přívlastkem 250, měla premiéru už v březnu na ženevském autosalonu. Až nyní ale byly zveřejněny informace o jeho příchodu na trh sportovních hatchbacků.

Výkonový souboj mezi hot-hatchi se neustále vyostřuje, a tak Renault u nového Méganu RS přichází s navýšením výkonu přeplňovaného dvoulitru na 250 koní (184 kW) – předchozí generace se letos rozloučila verzí Mégane RS R26.R se 170 kW. Kromě generačního posunu ale nový RS přináší jednu zásadní změnu – už se nebude vyrábět v Dieppe, ale stejně jako ostatní Mégany ve španělské Palencii.

Nová generace motoru 2,0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu při 5500 min-1, točivý moment vrcholí 340 Nm (+30 Nm) při 3000 min-1. Díky přeplňování turbodmychadlem twin-scroll má motor rychlou odezvu a pružný chod v nízkých otáčkách – 80 % maxima točivého momentu je k dispozici už od 1900 min-1. Přenos na přední kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka.

Standardem pro Mégane RS 250 bude sportovní podvozek, Renaultsport Dynamic Management – plně vypínatelný stabilizační systém ESC rozšířený o sportovní režim – a telemetrický počítač Renaultsport Monitor. Uvnitř nalezneme sedadla se zesíleným bočním vedením, sportovně tvarovaný volant Renaultsport nastavitelný ve dvou osách, hliníkové pedály a nový design přístrojového štítu s analogovými ukazateli.

Příplatková výbava zahrnuje mimo jiné kůží potažená sedadla Recaro a podvozek Cup s nastavením vhodným pro okruhové použití. Společně s podvozkem Cup je Mégane RS 250 vybaven také diferenciálem se zvýšenou svorností.

Zahájení prodeje je naplánováno na prosinec. Další technické údaje budou zveřejněny před uvedením na trh.

Diskuze (36)
Avatar - Thomasino
29. 9. 2009 23:13
Re: Konec Dieppe?
Ono to plánování nebude tak horký, neboj. Počítám nejdříve tak za dva roky. To akorát tak ojedu ty 17-ky, možná pořídím 18-ky a třeba dojde i na ty "drobné" úpravy jako zvýšení výkonu (25-45 tisíc), případne lepší brzdy, ale to až dojde na výměnu původních, což vidím taky tak za 2-3 roky... Ale je to hodně výhledově, já vím... To si jen tak "sním", že až se vzpamatuji z toho finančního šoku nyní, že se dá GTI dobře "vylepšovat" - a nemíním tím mraky nesmyslných spoilerů :-)
Avatar - white label
29. 9. 2009 22:24
Re: Konec Dieppe?
Tak teď nechceš připlácet (skoro "symbolicky") za 18", ale už plánuješ "megainvestice" (proti tomu) u ABTu... ;-) >:-[]
Avatar - Thomasino
29. 9. 2009 22:05
Re: Konec Dieppe?
No právě že o Audi S3 píší, že to není nic moc, sice rychlé, ale řízení moc citu nepobralo a zábavné prý také moc není. Ale v G6 GTI mají slušný základ, komunikativnější řízení se již evidentně naučili (Scirocco, S4, G6 GTI, R8), tak snad ten Haldex to celé nezkazí. Ale pokud bude upřednostňovat zadní náhon před předkem, tak pokud by se to fakt povedlo a blížilo se to zadokolkám, bylo by to dost zajímavé!! Je pravda, že mít na nové auto mega a ne jen třičtvrtě mega, objednal bych si asi místo G6 GTI spíše 370Z, nebo BMW 330i kupé - ale to by chtělo asi ještě malinko přidat ;-)
Každopádně by se mi líbila u VW možnost přiobjednat brzdy Brembo (nebo nějaké výkonnější), o něco vyšší výkon a ještě jednu možnost nastavení podvozku pro okruh. Rozhodně o něčem takovém pak budu časem uvažovat, ale začnu nejdříve pilovat svůj styl jízdy na okruhu, pak možná vyšší výkon (1.stupeň u ABTa na 260 koní) a lepší brzdy...
Avatar - white label
29. 9. 2009 18:27
Re: Konec Dieppe?
Tak u Golfu R máš přece předpoklad velmi podobného "výsledku" jako u S3, kde větší porce koní + haldex auto opravdu znatelně/měřitelně zrychlilo, např. proti GGTI, bohužel se zároveň trochuo vytratila i určitá část jeho zábavnosti (na "suchu")...
Ale to je známá věc, že ne vždy platí: větší "rychlost" = větší "zábava"..., ale možná nás GR (GuRu >:-[] ) v tomto ohledu překvapí i ve srovnání s S3...
Avatar - Thomasino
29. 9. 2009 18:03
Re: Konec Dieppe?
Parametry nového Meganu sice vypadají dobře, podvozek bude určitě zase super, ale trochu se bojím té kvality, když už se to nebude vyrábět v Dieppe... Stačí se podívat na ostatní Mégany... Design je hodně odvážný, na můj vkus už hodně "tunerský", to třeba ten Fo RS mi přijde hezčí ;-)
Ale taky jsem zvědavý na GOLF R, jestli tou čtyřkolkou to trochu nezkazí. Mazda3 MPS má jen slušný motor, interiér je dost odfláklý, snad trochu spravili aspoň ten podvozek. Mě jde o celkové "vyvážení" auta, musí to být všechno v souladu, jak motor, tak podvozek (nejlépe nastavitelný), slušný sedadla a kvalitní interiér...
Mimochodem, o víkendu jsem jel s Alfou MiTo 1,4T 155k a taky zajímavý auto. Ale chyběla tomu kultivovanost podvozku Golfu GTI nebo Focusu ST, je poznat, že je to malé auto s krátkým rozvorem a hodně ten zadek odskakuje. Ale motor zajímavý :-)