Renault nevylučuje ostřejší verzi Clia RS
Současná generace Renaultu Clio RS se proti svým předchůdcům v mnohém liší – atmosférický motor nahradila přeplňovaná jednotka, místo manuálu vůz používá dvouspojkovou převodovku a v nabídce je jen pětidveřová verze. I kvůli tomu bylo Clio RS podrobeno mnohé kritice.
Renault na tyto hlasy reaguje a jeho vedení oznamuje, že pokud zákazníci budou mít zájem, nabídne automobilka ostřejší verzi Clia RS.
„Poslechneme naše zákazníky. Můžeme po čase přezkoumat a změnit některé věci. Časem auto samozřejmě přepracujeme a možná nabídneme nějakou zvláštní verzi,“ řekl viceprezident Renaultu pro produktové plánování Philippe Klein britskému serveru Auto Express.
Kritizována je především standardně dodávaná dvouspojková převodovka auta, která podle některých názorů kazí zábavu za volantem. A právě zábava za volantem je něco, co by každý hot hatch měl nabízet. Zjemnění vozu je zdůvodněno tím, že při jeho vývoji se myslelo na to, aby Clio RS oslovilo širší spektrum zákazníků a zároveň nezapomínalo na ty, kteří preferují radikálnější přístup.
Klein přiznává, že podle některých zákazníků Clio RS není dostatečně drsné a že se až příliš snadno řídí. Manažer Renaultu k tomu dodává, že někteří lidé auto kritizovali, ale poté, co se s ním projeli, svůj názor změnili.
Klein nespecifikoval, jak by ostré Clio RS vypadalo a jak by se jmenovalo. Již bývalý provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares se však v květnu nechal slyšet, že nejostřejší modely v nabídce ponesou název Gordini. Toto jméno odkazující na firmu, která vyvíjela závodní Renaulty, bylo dosud určeno jen pro modrobílé verze stávajících modelů.
Server Forum-Clio.com následně zveřejnil zprávu, že chystané Clio Gordini RS dostane tvrdší podvozek a motor posilněný na 169 kW (230 k). Vedle toho však Tavares potvrdil plány na znovupoužití označení Williams, které by vzpomenulo na někdejší Clio Williams.