Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nevylučuje ostřejší verzi Clia RS

David Bureš
Diskuze (34)
Aktuální Clio RS je některými hlasy kritizováno. Renault na kritiku reaguje a zvažuje verzi, kterou by ocenili i majitelé minulých generací.

Současná generace Renaultu Clio RS se proti svým předchůdcům v mnohém liší – atmosférický motor nahradila přeplňovaná jednotka, místo manuálu vůz používá dvouspojkovou převodovku a v nabídce je jen pětidveřová verze. I kvůli tomu bylo Clio RS podrobeno mnohé kritice.

Renault na tyto hlasy reaguje a jeho vedení oznamuje, že pokud zákazníci budou mít zájem, nabídne automobilka ostřejší verzi Clia RS.

„Poslechneme naše zákazníky. Můžeme po čase přezkoumat a změnit některé věci. Časem auto samozřejmě přepracujeme a možná nabídneme nějakou zvláštní verzi,“ řekl viceprezident Renaultu pro produktové plánování Philippe Klein britskému serveru Auto Express.

Kritizována je především standardně dodávaná dvouspojková převodovka auta, která podle některých názorů kazí zábavu za volantem. A právě zábava za volantem je něco, co by každý hot hatch měl nabízet. Zjemnění vozu je zdůvodněno tím, že při jeho vývoji se myslelo na to, aby Clio RS oslovilo širší spektrum zákazníků a zároveň nezapomínalo na ty, kteří preferují radikálnější přístup.

Klein přiznává, že podle některých zákazníků Clio RS není dostatečně drsné a že se až příliš snadno řídí. Manažer Renaultu k tomu dodává, že někteří lidé auto kritizovali, ale poté, co se s ním projeli, svůj názor změnili.

Klein nespecifikoval, jak by ostré Clio RS vypadalo a jak by se jmenovalo. Již bývalý provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares se však v květnu nechal slyšet, že nejostřejší modely v nabídce ponesou název Gordini. Toto jméno odkazující na firmu, která vyvíjela závodní Renaulty, bylo dosud určeno jen pro modrobílé verze stávajících modelů.

Server Forum-Clio.com následně zveřejnil zprávu, že chystané Clio Gordini RS dostane tvrdší podvozek a motor posilněný na 169 kW (230 k). Vedle toho však Tavares potvrdil plány na znovupoužití označení Williams, které by vzpomenulo na někdejší Clio Williams.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - white label
19. 9. 2013 17:51
Re: opravnena kritika
Žádné auto (včetně hh) nemá obecně "nejlépe" naladěný podvozek (tím spíš ten s pouhou "trubkou" vzadu). Vždy bude záléžet na prioritách, jak při jeho odladění, tak při jeho hodnocení. Když je tedy MRS (podle tebe) tak všeobecně dokonalý a nejlepší, proč třeba nevyhrál letošní srovnávačku hh v prestižním časopisu EVO a celkově jej přeskočil FoST? Proč ta ultimativnost MRS celkově nestačila na dokonalejší univerzálnost FoST, která je pro charakter/DNA hh tradičně naprosto typická?
HH mezi auty nejsou ekvivalentem atletů mezi lidmi, to je právě od začátku tvůj fatální omyl. Od toho jsou ryze sportovní vozy, ke kterým má jakýkoli sériový hb/hh logicky daleko.
A pokud zůstaneme u srovnání se ženami, pak je hh ekvivalentem ženy která umí prakticky "vše" (v dobrém smyslu slova) , je milá/pohledná, vstřícná, spolehlivá, rychlá a umí pobavit i uvařit...
Ale není ani tak rychlá jako Jarmila Kratochvílová (naštěstí ani tak "krásná"), není to miss world a není to ani profesionální bavič(ka), ani profesionální kuchař(ka)...
Avatar - white label
19. 9. 2013 17:14
Re: opravnena kritika
Mě zase k hb/hh ryzí ultimativnost (nikoli "ultimátnost") prostě nesedí. Ale tady nejde o to, kdo z nás dvou čemu dává u nového hh přednost (ultimativnost vs univerzálnost), ale o to, čemu dává přednost většina těch, který si nový hh skutečně kupuje. Proto má RenaultSport více "plakátů" a GTI apod. zase více kupců.
Jenom si sedni do aktuálního GGTI a bezprostředně přesedni do MRS. Ano, MRS je OK, ale GTI je tady prostě jinde, v tomto ohledu s ním má "problém"i kompaktní prémie (kromě A3). Stejně tak možná míra komfortu je u GTI s víceprvkem vzadu a možným DCC i se 17" koly s MRS velmi těžko srovnatelná.
A jel si někdy ostře v GGTI? Tam je taky vše OK.
A když chceš manuál, můžeš ho mít, stejně tak dvojspojku, 3, nebo 5 dveří, adaptivní podvozek, adaptivní tempomat... atd. atd.
19. 9. 2013 14:49
Re: opravnena kritika
Tak kromě toho, že Megane 3 RS má nejlépe odladěný podvozek, nejlepší jízdní vlastnosti, nejlepší motorovou odezvu, tak má i líbivý design, kvalitně zpracovaný interiér s použitými kvalitními materiály. Navíc punc "prémiovosti" Renault Sport. Myslíš, že odborná veřejnost po velé Evropě a dál mají objektivně Megane 3 RS za nejlepší HH své kategorie pouze a jen díky tomu, že je to nejrychlejší předokolka na světě? Ne White, mají ho za nejlepší ve své třídě proto, že na konkurenci v ničem neztrácí (a nebo ztrácí opravdu marginálně), kdežto v několika zásadních aspektech má nad konkurencí kolikrát výrazně navrch. Moje partnerka pravděpodobně nebude dokonale průměrná ;-) To souhlásím. A ty budeš atletku do svého nového atletického družstva vybírat podle toho, jestli bude mít dokonale průměrný čas na stadionu? Protože ať se ti to líbí nebo ne, když kupuješ HH, už nemůžeš mluvit o ženě (autu) jako takovém, už musíš mluvit o sportovkyni (Hot Hatchi). To, že pro tebe vítězí ta průměrná je tvá volba. Já beru tu, co možná nemá dokonale luxusní postavu, nebo pleť, ale v tom, co dělá (běhá), je nejlepší. ;-)
19. 9. 2013 14:32
Re: opravnena kritika
Vidíš, já bych si Hot Hatch koupil hlavně díky jeho ultimátnosti. A navíc s pocitem, že mám to nejlepší ve třídě. Proč si kupovat průměr? Mimochodem, co vidíš na ergonomii Meganu horšího, než na ergonomii Golfu? Použité materiály taktéž ok, zpracování taky ok a poruchovost malá.
18. 9. 2013 22:33
Re: opravnena kritika
"u automatu šlápneš na plyn a jede to"

To s automatem nebo manuálem nijak nesouvisí, motor v C4RS má taky gradaci výkonu a je potřeba ho točit (dole je poměrně líný). A řadí se tam při sportovní jízdě pochopitelně taky manuálně, takže jediný rozdíl je, že je samotný akt přeřazení o něco jednodušší. Což v reálu nevadí nebo je spíš dobré, protože s vypnutou stabilizací má člověk plné ruce práce, aby auto udržel na silnici.