Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Talisman odhaluje technická data a výbavu

David Bureš
Diskuze (62)
Francouzská novinka střední třídy bude dostupná se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. K dispozici budou čtyři stupně výbavy.

Jen měsíc po světové výstavní premiéře prezentuje Renault nový model Talisman v českém prostředí. Spolu s tím tuzemské zastoupení odhalilo i bližší údaje o této novince střední třídy. To nejdůležitější – české ceny – jsme se ale nedozvěděli.

Důvodem je fakt, že se Talisman představuje českým dealerům a zákazníkům dříve než těm francouzským, přičemž na základě korporátních dohod nemůže české zastoupení zveřejnit zdejší ceník dříve než to francouzské. Na prezentaci se však o českých cenách čile diskutovalo, a tak díky tomu tušíme, že ceny budou začínat nad hranicí 600.000 korun.

Jako první se na českém trhu začne prodávat sedan, jehož první kusy k dealerům dorazí na přelomu roku. Kombíku Talisman Grandtour se dočkáme později, na jaře 2016. Na listopad je pak plánována mezinárodní jízdní prezentace pro novináře, které se samozřejmě zúčastníme.

Nová karoserie i jméno

Renault ve střední třídě v posledních letech strádal, to však neznamená, že by se automobilka rozhodla tuto třídu nadobro opustit. Místo toho sáhla k radikálnímu kroku – postavila zcela nový automobil s novou platformou, novým designem a novým jménem.

Název Talisman má odrážet osobnost auta, které podle výrobce sází na ochranu a bezpečí. Nové označení má navíc zdůraznit to, že Talisman nahrazuje hned dva modely – Lagunu a Latitude.

Křivky Talismanu navazují na poslední modely značky navržené šéfdesignérem Laurensem van den Ackerem. Přestože Renault tvrdí, že jeho vozy nejsou uniformní, má Talisman k ostatním modelům blízko – příď se nejvíce podobá crossoveru Espace. Hlavním rozdílem jsou však světlomety, které jsou u Talismanu protaženy až do předního nárazníku.

Zatímco Laguna byla nabízena jako liftback, Talisman přijíždí jako sedan. Důvod je zřejmý – klienti mají o tříprostorové vozy větší zájem. Kombík v nabídce zůstane, praktičtější verze je totiž v Evropě nesmírně populární.

Pět motorů

Do prodeje Talisman vstoupí s nabídkou dvou benzinových a třech vznětových motorů. Ty zážehové jsou zastoupeny dvěma verzemi přeplňovaného čtyřválce 1.6 TCe se 110 kW/220 N.m a 147 kW/260 N.m, přičemž obě standardně spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Základem nabídky vznětových motorů je 1.5 dCi s 81 kW a 260 N.m, středem je 1.6 dCi (96 kW a 320 N.m) přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a na jejím vrcholu stojí 1.6 dCi bi-turbo se 118 kW a 380 N.m. Všechny naftové čtyřválce spolupracují se šestistupňovou převodovkou, dva slabší s manuální, vrcholný pak standardně s dvouspojkovou.

Na novinářské prezentaci byl vznesen dotaz, zda v nabídce nechybí nějaký silnější agregát. Produktový ředitel Renaultu Jonáš Konečný ale tvrdí, že nabídka pokrývá 90 % poptávky zákazníků. O silnější motory by tedy nebyl velký zájem. S pohonem všech kol se v tuto chvíli nepočítá, a to navzdory tomu, že je v segmentu velice populární. Zda přijde hybrid, je v tuto chvíli ve hvězdách.

Renault Talisman (sedan) – technická data
Motor 1.6 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3] 1618 1618 1461 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5300 147/6000 81/4000 96/4000 118/4000
Točivý moment [N.m/min] 220/2000 260/2000 260/1750 320/1750 380/1750
Převodovka 7DS 7DS 6M 6M 6DS
Max. rychlost [km/h] 215 237 190 205 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,6 7,6 11,9 10,4 9,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9 3,7 4,0 4,5

Nová platforma a bohatá výbava

Základem Talismanu je modulární platforma CMF známá již z dříve představených větších Renaultů. Ve srovnání s předchozí Lagunou je Talisman ve srovnatelném provedení o 60 kilogramů lehčí. Pohotovostní hmotnost základní varianty je 1.430 kilogramů.

Talisman sedan je dlouhý 4.848 mm, rozvor činí 2.808 mm, což je v obou případech spíše průměrná hodnota v segmentu D. Ve srovnání s předchůdci má Talisman blíže k Latitude, které bylo dlouhé 4.897 mm. Ve velikosti zavazadelníku Talisman naopak boduje, základní objem 608 litrů je druhý největší v segmentu, po Škodě Superb.

Renault Talisman (sedan) – porovnání rozměrů s konkurenty
Značka Renault Ford Mazda Opel Škoda VW
Model Talisman Mondeo 6 Insignia Superb Passat
Délka [mm] 4848 4871 4870 4842 4861 4866
Šířka [mm] 1869 1852 1840 1856 1864 1832
Výška [mm] 1463 1482 1450 1498 1468 1456
Rozvor [mm] 2808 2850 2830 2737 2841 2791
Objem zav. prostoru [l] 608-1022 541-1437 489- 500-1015 625-1760 586-1152

Specialitou bude aktivně řízená zadní náprava, která bude standardem u nejvyšší specifikace Initiale Paris, zatímco pro nižší stupně bude za příplatek. Systém 4Control v nízké rychlosti zlepšuje manévrovatelnost, zatímco ve vyšším tempu stabilitu auta. Díky natáčecí zadní nápravě činí (obrysový) poloměr otáčení Talismanu pouze 13 metrů, což je stejně jako u malého Clia.

Do boje s konkurencí Renault nasadí ty nejtěžší zbraně, když Talisman vybaví množstvím prvků. Vyhřívaný volant nebo ventilované sedačky se třeba ve voze značky Renault objevují vůbec poprvé. K dispozici budou také diodové světlomety, adaptivní tlumiče nebo head-up displej. Aktivní parkovací asistent pak podobně jako ten v Kadjaru umí zaparkovat příčně, podélně i šikmo k chodníku.

Díky systému Multi-Sense je možné individualizovat nastavení auta. Multi-Sense umí v pěti režimech nastavit 10 systémů auta, mezi kterými jsou adaptivní tlumiče, řízení, motor nebo aktivně řízená zadní náprava.

Čtyři stupně výbavy

České ceny Talismanu zatím neznáme, Renault alespoň odhalil jeho výbavu. Na auto se bude vztahovat stejná záruka jako u Espace – to znamená pět let, nebo 150.000 kilometrů.

Celkem budou k dispozici čtyři stupně výbavy. Základní Life nabídne 16palcová ocelová kola, tempomat, diody denního svícení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený volant nebo elektrické ovládání bočních oken.

Zen přidá mlhové světlomety, systém Renault Multi-Sense, zadní parkovací čidla, multimediální a navigační systém se sedmipalcovou obrazovkou a 17palcová litá kola. Intens pak dále obohatí výbavu o varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, diodové hlavní světlomety, rozpoznání dopravních značek a čalounění kombinující látku s koženkou.

Vrcholem bude Initiale Paris s 19palcovými koly, natáčením zadní nápravy, head-up displejem, koženým čalouněním, vyhřívanými a ventilovanými předními sedadly, hudebním systémem Bose nebo bezdotykovým otevíráním víka zavazadelníku.

O výrobu Talismanu se stará závod Douai. Renault nechce zveřejňovat výrobní plány, je však jasné, že si Talisman bude muset najít nové zákazníky. Na českém trhu chce automobilka Talismanem cílit na doktory, architekty nebo právníky, vyhýbat se nechce ani manažerům. Renault si nicméně uvědomuje, že prorazit ve velkých flotilách bude problém, hlavně kvůli zavedeným stálicím, Volkswagenu Passat a Škodě Superb. Mezi největší soupeře Talismanu tak na našem trhu mají patřit spíše Ford Mondeo, Opel Insignia a Mazda 6.

David Bureš
Diskuze (62)
Avatar - speedfred
24. 10. 2015 09:44
Re: Klasika
Priateľ "Adrian" mysli klasickú ručnú a nie elektro-rucku.
Aspoň to ma rovno číslice na tacho.
Avatar - twistedTSD
24. 10. 2015 08:14
Re: Krásné auto
Hlavně nechápu, proč by i při současné situaci výroba naftových Talismanů nabíhat neměla. Zatím ani nic nenasvědčuje tomu, že by se na drtivé preferenci naftových motorizací ve střední třídě vůbec něco změnilo. Tak z toho nedělejme hon na čarodějnice...
23. 10. 2015 22:03
Krásavec na prvý pohľad...
ja nechápem furt čo máte problém s tými motormi páni... pozrite... 1,6 už poháňajú aj traffic! chapete?? úžitkové vozidlo! ktoré si myslím je o dosť väčšie než talisman.. ktorý ma odviesť myslím že aj dosť nákladu.. a aj ťažkého nákladu... plus príves... naozaj máte pochybnosti?? ved už tolko recenzii povedalo pri Espace že súú 1,6 dostačujúce! a Talisman je o 200 kg lahší :-) naozaj už nemajte pochybnosti :-) a čo sa týka 2,0 dCi.. dojdu niekedy v roku 2017-2018... ale aj tak dané motory určite budu dostatočne dynamické... a hlavne je užasne ako vyzera aj základná verzia :-)
23. 10. 2015 20:52
Re: 1.6
Ti pak pujdou a koupi si nejake auto - treba passata v zakladu ;-)
23. 10. 2015 20:35
Re: Motory
Ano, tahle věta je dost nešťastná = vědí, že je to fail, takže se nedivím, že argumentují takto...

1.6TCe 110 i 147kW jsou fajn, rozhodně budou na Talisman stačit, ale proč proboha jen automat? Minimálně slabší z nich by měl mít na výběr manuál...

1.5dCi jako základ pro cenu "již od" je Ok, 1.6dCi v obou variantách jako střed dobrý, ale druhý z nich jako vrchol nabídky je fail, chce to 2.0 dCi kolem 140-150kW ;-)

Auto vypadá k světu, nicméně ty hokejky pod předními světly vyloženě ruší celkový design ;-)