Renault Trucks: Hybridy i elektrické nákladní vozy

Renault Trucks: Hybridy i elektrické nákladní vozy

 
 

Na veletrhu užitkových vozidel v Lyonu představila společnost Renault Trucks nejnovější vývojové verze svých hybridních a elektřinou poháněných nákladních vozů.

Renault Trucks se podobně jako řada dalších výrobců nákladních automobilů dlouhodobě věnuje vývoji alternativních systémů pohonu. Na podzimních veletrzích v Lyonu a Hannoveru francouzský výrobce demonstroval své pokroky prostřednictvím dvojice vozidel.

Prvním z nich je Renault Premium Distribution Hybrys Tech druhé generace. Ten je nasazen ve zkušebním provozu u společností Colas ve francouzském Lyonu a Coca-Cola Enterprise Belgique.

Nová verze hybridního nákladního automobilu navazuje na první generaci z roku 2009, která byla testována v provozních podmínkách v Lyonu a okolí v roli popelářského vozu se speciálně navrženou nástavbou od společnosti Faun.

Druhá generace Renaultu Premium Distribution Hybrys Tech má konfiguraci 4x2 a k jejímu pohonu slouží vznětový motor DXi7 o výkonu 228 kW (310 k) plnící emisní normu Euro 5. Hybridní část pohonné jednotky tvoří elektromotor MDS (Motor Drive System) s elektrosystémem ESS (Electrical Storage System). Síla hybridního pohonné systému je přenášena na zadní kola prostřednictvím robotizované převodovky Optidriver+.

Hybridní nákladní Renaulty se mohou pohybovat pouze za využití elektromotoru až do rychlosti 20 km/h. Podle společnosti Colas, která se podílí na jejich testování, mají o 25 % nižší spotřebu nafty ve srovnání s konvenčními vozy řady Premium. Jejich řidiči navíc oceňují nižší hlučnost pohonného systému.

Ve spolupráci se společností PVI a distributorem elektrické energie EDF vyvíjí Renault Trucks elektřinou poháněný rozvážkový nákladní automobil Maxity Electrique. V současnosti je testována jeho druhá generace s novou robotizovanou převodovkou.

Renault Maxity Electrique je vybaven asynchronním elektromotorem a dosahuje maximální rychlosti 90 km/h. Díky lithium-iontovým akumulátorům má dojezd 100 km. Užitečná hmotnost tohoto vozu je až 2 tuny a k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B.

První exemplář byl dodán pařížské společnosti pro distribuci nápojů Tafanel v květnu 2010. Hned poté následovaly objednávky od dalších zákazníků, které budou uspokojeny do konce roku. Na některé evropské trhy má být sériové provedení Maxity Electrique uvedeno v roce 2011.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…