Renault Twingo II - Malý velký van

Renault Twingo II - Malý velký van

 
 

Twingo se ihned po představení v roce 1992 stalo především ve Francii velmi oblíbeným, pro některé až kultovním automobilem. To se pochopitelně odrazilo v komerčním úspěchu tohoto minivanu. Renault posílen tímto úspěchem i nadále pokračuje ve vývoji velkoprostorových vozů. Důkazem je "prostřední" Scénic, který získal před dvěma lety ocenění Car of the year 1997. To, že se Renault vydal...

Twingo se ihned po představení v roce 1992 stalo především ve Francii velmi oblíbeným, pro některé až kultovním automobilem. To se pochopitelně odrazilo v komerčním úspěchu tohoto minivanu. Renault posílen tímto úspěchem i nadále pokračuje ve vývoji velkoprostorových vozů. Důkazem je "prostřední" Scénic, který získal před dvěma lety ocenění Car of the year 1997. To, že se Renault vydal správnou cestou dokazuje intenzivní vývoj podobných automobilů u konkurence.

Twingo dostalo před několika měsíci tzv. facelift, který se podepsal především na zvýšení bezpečnosti (2x přední, 2x boční airbagy, předpínače bezp. pásů + zpevněná karoserie a optické vylepšení (nové lakované nárazníky, zadní světla ...).

Testované Twingo mělo prakticky veškerou možnou výbavu. Ta zahrnovala ABS, 4x airbag, mlhovky, el. ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a velké el. ovládané střešní okno. To vše za cenu 334.000 Kč. Základní Twingo se skromnější výbavou je pochopitelně levnější. Koupit si jej můžete za 254.900 Kč.

Ocenění Twingo zaslouží za slušné jízdní vlastnosti a dobrý komfort odpružení. Poněkud měkčí pérování má však za následek větší naklánění v zatáčkách. Nejde však o nic nebezpečného, ale spíše o zvyk.

Také jediný montovaný motor 1,2 s výkonem 43 kW není špatný. Vzhledem k objemu poskytuje dobrý tah z nižších a středních otáček a relativně slušný nejvyšší výkon. Dobře odstupňovaná převodovka má pátý stupeň trochu těžší, takže na dálnici i ve vyšších rychlostech (okolo 130-140 km/h) není motor v příliš vysokých otáčkách. Odhlučnění motoru je dobré, při běžné jízdě posádku vozu neruší. Během týdenního testu byla spotřeba Twinga rozumných 7,2 l/100 km. Nevýhodou oproti konkurenci je nabídka jen jediného motoru. Například Opel Corsa nabízí 4 zážehové a dva vznětové motory. Brzdová soustava vybavená ABS pracovala bezchybně a se zpomalením lehkého Twinga nejsou potíže.

Interiér Twinga obsahuje řadu dobrých nápadů, příkladem je posuvná zadní sedačka. Tímto elegantním a relativně levným řešením je možno výrazně zvětšit prostor pro nohy cestujících. Samozřejmě, že se tímto zmenší, v danou chvíli, zavazadlový prostor.

Ten lze naopak využít pro přepravu velkých předmětů sklopením zadních sedaček směrem dopředu. Při zavírání "třetích" dveří jsem však postrádal vnitřní madlo, což je v nynějším "špinavém" období dost nepraktické.

Interiér však nemá jen klady, ale i zápory. Při prvním nasednutí do Twinga překvapí hned několik věcí. Jde například o velký počet kovových ploch, které zřejmě z ekonomických důvodů nejsou zakryty, dále je to podivný posez na místě řidiče. Ten by se dal charakterizovat slovy "volant moc daleko, pedály moc blízko". A konečně neergonomické umístění jedné části ukazatelů do středu přístrojové desky a druhé části "tam kde bývají obvykle". Digitální §display má však své výhody. Číslicemi vyobrazená rychlost 58 km/h nutí řidiče ve městě sundat nohu z plynu podstatně více než stejná rychlost indikovaná na klasickém rychloměru.

Twingo je uspořádáním interiéru ve své třídě opravdu geniální, ale nemohu se zbavit pocitu šetření za každou cenu, které se projevuje hlavně v interiéru vozu. Brzy uveřejníme test většího sourozence - Scénicu 2,0. Uvidíme, jak se povedl.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 255 Kč Cena v testované výbavě: 334 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, 4x airbag, mlhovky, el. ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a velké el. ovládané střešní okno

ERÚ chystá zátah na malé solárníky ERÚ chystá zátah na malé solárníky

Už více než rok platí, že majitelé solárních elektráren…

Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují

Hutní společnost Třinecké železárny (TŽ) dosáhla v…

Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady

Americký internetový prodejce Amazon usnadní malým a…

Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci

Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) a…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 43 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 168 / -
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 820 / 410
Rozměr pneu:155
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3433
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1416
f) rozchod vzadu (mm): 1374
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 




Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo? Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo?

První generace Twinga se začala prodávat před 20 lety.…

Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí

První Twingo je historií. Kolumbijský Sofasa Renault…

 



 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se rozšíří ke kinu Bio Oko

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se…

Pražská teplárenská pokračuje v rekonstrukci horkovodních rozvodů, které od poloviny června probíhají na území…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do Manchesteru City

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do…

Brazilský fotbalista Dani Alves se po jedné sezoně v Juventusu loučí s italskou ligou. Čtyřiatřicetiletý…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme zastavit, říká šéf Pirátů Bartoš

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme…

Za šikanu považuje předseda Pirátů Ivan Bartoš druhou a třetí vlnu elektronické evidence tržeb. Pokud se Piráti…