Renault Twingo II - Malý velký van

Renault Twingo II - Malý velký van

 
 

Twingo se ihned po představení v roce 1992 stalo především ve Francii velmi oblíbeným, pro některé až kultovním automobilem. To se pochopitelně odrazilo v komerčním úspěchu tohoto minivanu. Renault posílen tímto úspěchem i nadále pokračuje ve vývoji velkoprostorových vozů. Důkazem je "prostřední" Scénic, který získal před dvěma lety ocenění Car of the year 1997. To, že se Renault vydal...

Twingo se ihned po představení v roce 1992 stalo především ve Francii velmi oblíbeným, pro některé až kultovním automobilem. To se pochopitelně odrazilo v komerčním úspěchu tohoto minivanu. Renault posílen tímto úspěchem i nadále pokračuje ve vývoji velkoprostorových vozů. Důkazem je "prostřední" Scénic, který získal před dvěma lety ocenění Car of the year 1997. To, že se Renault vydal správnou cestou dokazuje intenzivní vývoj podobných automobilů u konkurence.

Twingo dostalo před několika měsíci tzv. facelift, který se podepsal především na zvýšení bezpečnosti (2x přední, 2x boční airbagy, předpínače bezp. pásů + zpevněná karoserie a optické vylepšení (nové lakované nárazníky, zadní světla ...).

Testované Twingo mělo prakticky veškerou možnou výbavu. Ta zahrnovala ABS, 4x airbag, mlhovky, el. ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a velké el. ovládané střešní okno. To vše za cenu 334.000 Kč. Základní Twingo se skromnější výbavou je pochopitelně levnější. Koupit si jej můžete za 254.900 Kč.

Ocenění Twingo zaslouží za slušné jízdní vlastnosti a dobrý komfort odpružení. Poněkud měkčí pérování má však za následek větší naklánění v zatáčkách. Nejde však o nic nebezpečného, ale spíše o zvyk.

Také jediný montovaný motor 1,2 s výkonem 43 kW není špatný. Vzhledem k objemu poskytuje dobrý tah z nižších a středních otáček a relativně slušný nejvyšší výkon. Dobře odstupňovaná převodovka má pátý stupeň trochu těžší, takže na dálnici i ve vyšších rychlostech (okolo 130-140 km/h) není motor v příliš vysokých otáčkách. Odhlučnění motoru je dobré, při běžné jízdě posádku vozu neruší. Během týdenního testu byla spotřeba Twinga rozumných 7,2 l/100 km. Nevýhodou oproti konkurenci je nabídka jen jediného motoru. Například Opel Corsa nabízí 4 zážehové a dva vznětové motory. Brzdová soustava vybavená ABS pracovala bezchybně a se zpomalením lehkého Twinga nejsou potíže.

Interiér Twinga obsahuje řadu dobrých nápadů, příkladem je posuvná zadní sedačka. Tímto elegantním a relativně levným řešením je možno výrazně zvětšit prostor pro nohy cestujících. Samozřejmě, že se tímto zmenší, v danou chvíli, zavazadlový prostor.

Ten lze naopak využít pro přepravu velkých předmětů sklopením zadních sedaček směrem dopředu. Při zavírání "třetích" dveří jsem však postrádal vnitřní madlo, což je v nynějším "špinavém" období dost nepraktické.

Interiér však nemá jen klady, ale i zápory. Při prvním nasednutí do Twinga překvapí hned několik věcí. Jde například o velký počet kovových ploch, které zřejmě z ekonomických důvodů nejsou zakryty, dále je to podivný posez na místě řidiče. Ten by se dal charakterizovat slovy "volant moc daleko, pedály moc blízko". A konečně neergonomické umístění jedné části ukazatelů do středu přístrojové desky a druhé části "tam kde bývají obvykle". Digitální §display má však své výhody. Číslicemi vyobrazená rychlost 58 km/h nutí řidiče ve městě sundat nohu z plynu podstatně více než stejná rychlost indikovaná na klasickém rychloměru.

Twingo je uspořádáním interiéru ve své třídě opravdu geniální, ale nemohu se zbavit pocitu šetření za každou cenu, které se projevuje hlavně v interiéru vozu. Brzy uveřejníme test většího sourozence - Scénicu 2,0. Uvidíme, jak se povedl.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 255 Kč Cena v testované výbavě: 334 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, 4x airbag, mlhovky, el. ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a velké el. ovládané střešní okno

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 43 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 168 / -
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 820 / 410
Rozměr pneu:155
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3433
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1416
f) rozchod vzadu (mm): 1374
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo? Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo?

První generace Twinga se začala prodávat před 20 lety.…

Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí

První Twingo je historií. Kolumbijský Sofasa Renault…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Jiří Suchý po kolapsu: Bojuje s další nemocí

Jiří Suchý po kolapsu: Bojuje s další nemocí

V pondělí večer se Jiřímu Suchému (84) zatmělo před očima a při představení v Klatovech zkolaboval a byl…

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech republiky hrozí požáry

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech…

Naposledy Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) varoval před nebezpečím vzniku požárů v polovině září a kvůli…

 

iSport.cz

To je shAw! Dostával rány do brady, ale dál pobízel fanoušky

To je shAw! Dostával rány do brady, ale dál pobízel fanoušky

Připravte se, zase to bude zábava. Start NHL je za dveřmi a nažhavení jsou nejen fanoušci, ale také samotní…

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již domluven, záleží na Liberci

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již…

Kouč libereckých fotbalistů Jindřich Trpišovský má zájem o nabídku stát se novým trenérem Sparty po Zdeňku…

 

Reflex.cz

Kolumbie slaví historický mír, podepsán byl perem vyrobeným z kulky

Kolumbie slaví historický mír, podepsán byl perem…

Po dlouhých dvaapadesáti letech bojů mezi levicovými povstalci z Revoluční ozbrojené síly Kolumbie (FARC -…

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Izraelský tátník prodělal před dvěma týdny mrtvici a od té doby byl v kritickém stavu. V úterý se jeho stav…