Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac Concept One: Chorvatský elektro-supersport s 800 kW

David Bureš
Diskuze (7)

Elektrický supersport z Chorvatska se má začít vyrábět v roce 2013, vznikne jen v 88 exemplářích.

Chorvatská společnost Rimac Automobili představuje na letošní IAA koncept elektrického supersportu, který díky čtyřem elektromotorům dosahuje výkonu 800 kW (1.088 k). Výroba automobilu má začít v roce 2013, plány firmy počítají se vznikem 88 exemplářů.

Rimac One Concept je poháněn čtyřmi nezávislými elektromotory, umístěnými v kolech, které doplňuje měnič a redukční převodovka. Díky tomu je možné každé kolo zrychlovat, nebo zpomalovat nezávisle na ostatních. Systém řídicích jednotek ovládající tyto elektromotory Rimac Automobile nazývá All Wheel Torque Vectoring (AWTV).

Celkový výkon této pohonné soustavy je 800 kW (1.088 k), maximální točivý moment činí 3.800 Nm.

Firma ambiciózně tvrdí, že supersport díky této síle zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 s, maximální rychlost konceptu je elektronicky omezena na 305 km/h. Dojezd automobilu, který podle chorvatské společnosti váží 1.650 kg, je 600 km.

Energii budou elektromotory čerpat ze sady baterií o kapacitě 92 kWh. Firma tvrdí, že vyzkoušela pět různých akumulátorů. Testování probíhalo na silnici i na okruzích. Díky nízko položenému těžišti má automobil poskytnout skvělé jízdní vlastnosti.

Základem chorvatského supersportu je hliníkový rám, panely karoserie jsou vyrobeny z karbonových vláken. Vnější tvary vozu navrhnul Adriano Mudri, který o křivkách říká, že jsou jednoduché a čisté. Rimac One Concept se částečně podobá turbínovému Jaguaru C-X75, najdeme tu i prvky Fiskeru Karma.

Vnitřek interiéru tvořil tým bývalých zaměstnanců studia Pininfarina, pracující pod vedením Gorana Popoviće. O samotné zpracování se postaral bulharský specialista na kůži, firma Vilner. Výbava zahrnuje multimediální systém nebo head-up displej.

Vedení firmy tvrdí, že už má na One Concept první předobjednávky z královské rodiny z Abú Dhabí. Cena automobilu bude podle vyjádření Rimac Automobili o něco nižší než v případě konkurenčních benzínových supersportů z dílny Pagani, Koenigseggu a Bugatti.

Zakladatelem firmy sídlící nedaleko Záhřebu je třiadvacetiletý chorvatský automobilový nadšenec Mate Rimac, který si v minulosti postavil elektrickou verzi BMW řady 3 z osmdesátých let. Se svým zeleně nalakovaným vozem nazvaným e-M3 se zúčastnil rallye elektromobilů vedoucí z Mnichova do Svatého Mořice. Právě na tomto voze byly ozkoušeny poznatky, které využívá i One Concept.

David Bureš
Diskuze (7)
16. 9. 2011 14:40
1000
1000 elektrických koní, 3800 Nm.....to je čistá demencia na kolesách.
Ale má pekný kabát, to sa nedá poprieť.
Avatar - Pekelná Micinka
16. 9. 2011 13:01
Stojan Jakotyč
Čumák skoro víc Jaguar, než Jaguar? Tak to mi ho vyndej... >:D Teď vážně, není to špatné, ale jako u 99% ostatních kusových výrobců by to chtělo doladit detaily. [odkaz] [odkaz]
Avatar - Righ
16. 9. 2011 10:54
Re: wauw,tlieskam
Doslova ziram, jak se muze z niceho nic vynorit naprosto nadherny a podle parametru i technicky nesmirne vyspely auto. Obavam se vsak, ze prave technicka stranka veci by se mohla stat kamenem urazu pri vyvoji vozu, resp. muze se jednat jenom o bohapusty vychloubani bez realnych vysledku. Kazdopadne Chorvatum fandim, jednoduse proto, ze auto vypada proste skvele.
Avatar - KANKUNEN
16. 9. 2011 10:53
Skvěle
Proč umí pan Rimac udělat krásné auto hned napoprvé a naproti tomu automobilky jsou schopné stvořit zrůdy. Leaf v jiném kabátě by měl větší úspěch.
Avatar - salamoon
16. 9. 2011 10:24
Re: ...
>:-[]