Ringbrothers Madam V: Kupé Cadillac 1948 má moderní vnitřnosti. Ten strašný interiér musíte vidět!
Když si chce Evropan, milovník historiků, koupit moderní auto, které vypadá jako veterán, ale skrývá současnou techniku, moc možností nemá. Vlastně jen ojetiny - a všechny zpoza velké louže. Nesou zpravidla značky Chrysler a Chevrolet. Nebo si postaví vlastní, jenže pak ho čeká martyrium s přihlašováním, pokud svého miláčka nechce vozit na podvalníku na akce.
Za oceánem je situace jiná a dostat „street rod“ na značky jde. Proto je americká scéna tak bohatá na přestavby a stavby. Nejde o vytvoření přesné kopie originálu, to byste se taky mohli rychle dostat do křížku se zákonem a právníky daného výrobce (třeba takový Daimler je v tomhle dost striktní). Ani o kit cars. Prostě inspirace... Nové auto se rozebere a „převlékne“ do starší upravené karoserie.
Přesně to je i případ bílého cadillacu. Kupé zdánlivě vypadá jako ročník 1948, nemusíte ale mít ani pozorné oko, abyste odhalili odlišnosti. Černá barva místo chromu, moderní osvětlení, obří kola... Ne, tahle luxusní baculka není skoro sedmdesát let stará, ve skutečnosti jde o ročník 2016, prostě custom. Po otevření zjistíte, že toho nehraje trochu víc...
Bratři Ringové, Jim a Mike, se rozhodli použít pro stavbu Cadillac ATS-V. Vlastně dva, jeden úplně nový a druhý lehce ojetý. Následoval „striptýz“ a prodloužení šasi s rozvorem 2775 mm o dalších 356 mm. Poté přišla ke slovu karoserie, panely jsou originální z dvoudveřové verze série 62, jen patřičně modifikované...
To zároveň znamená, že pod kapotou duní vidlicový šestiválec 3,56 l se dvěma turby o výkonu 346 kW (470 k). Zvýšení továrního výkonu nepotřeboval a je s ním spojený sériový osmistupňový automat. Šasi bylo rovněž převzato kompletně včetně elektroniky, takže auto má všechny moderní vymoženosti: ABS, kontrolu trakce a také okruhový mód... Ani vnitřek se nezměnil, žádná kopie původní přístrojovky s pár moderními vychytávkami, jako displeji a podobně, tohle je ATS-V s jinou kůží. Nebo klasický, ale extrémní „caddy“ se současným výkonným „hardwarem“, chcete-li.
Svou divokou kreaci nazvanou Madam V představili Ringbrothers 29. října 2016 na proslulé výstavě SEMA. Mike před pěti měsíci v tiskové zprávě uvedl: „Obvykle, když chceme postavit klasické auto se současnými prvky, zbavujeme se sériových komponentů ve prospěch moderny, případně vlastních vylepšení. Tady jsme postupovali úplně opačně, použili jsme co nejvíc dílů z ATS-V protože ho prostě u GM navrhli tak dobře!“ Složil koncernu pěknou poklonu, ne?
Označení si vzalo také inspiraci z historie, karosárna Fleetwood stavěla před válkou sedany Madame X na podvozcích luxusních V16. Jen poslední písmenko bratři vynechali.
Nemám moc rád novodobé ladění veteránů, případně jejich pozdější úpravy, které už nespadají do věku historického vozidla. Ani instalaci novějších dílů do starých vozů, Američané jim říkají složeninou „restomods“ (z „restored modifieds“). Ale tohle auto vzniklo úplně opačně a není to přece veterán. Jenom tak vypadá...