Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ringbrothers Madam V: Kupé Cadillac 1948 má moderní vnitřnosti. Ten strašný interiér musíte vidět!

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Upravený veterán? Street rod? Restomod? Bílý cadillac vypadá jako poválečný model, ale jen zdánlivě. Pod karoserií se skrývá moderní technika a elektronika.

Když si chce Evropan, milovník historiků, koupit moderní auto, které vypadá jako veterán, ale skrývá současnou techniku, moc možností nemá. Vlastně jen ojetiny - a všechny zpoza velké louže. Nesou zpravidla značky Chrysler a Chevrolet. Nebo si postaví vlastní, jenže pak ho čeká martyrium s přihlašováním, pokud svého miláčka nechce vozit na podvalníku na akce.

Za oceánem je situace jiná a dostat „street rod“ na značky jde. Proto je americká scéna tak bohatá na přestavby a stavby. Nejde o vytvoření přesné kopie originálu, to byste se taky mohli rychle dostat do křížku se zákonem a právníky daného výrobce (třeba takový Daimler je v tomhle dost striktní). Ani o kit cars. Prostě inspirace... Nové auto se rozebere a „převlékne“ do starší upravené karoserie.

Přesně to je i případ bílého cadillacu. Kupé zdánlivě vypadá jako ročník 1948, nemusíte ale mít ani pozorné oko, abyste odhalili odlišnosti. Černá barva místo chromu, moderní osvětlení, obří kola... Ne, tahle luxusní baculka není skoro sedmdesát let stará, ve skutečnosti jde o ročník 2016, prostě custom. Po otevření zjistíte, že toho nehraje trochu víc...

Bratři Ringové, Jim a Mike, se rozhodli použít pro stavbu Cadillac ATS-V. Vlastně dva, jeden úplně nový a druhý lehce ojetý. Následoval „striptýz“ a prodloužení šasi s rozvorem 2775 mm o dalších 356 mm. Poté přišla ke slovu karoserie, panely jsou originální z dvoudveřové verze série 62, jen patřičně modifikované...

To zároveň znamená, že pod kapotou duní vidlicový šestiválec 3,56 l se dvěma turby o výkonu 346 kW (470 k). Zvýšení továrního výkonu nepotřeboval a je s ním spojený sériový osmistupňový automat. Šasi bylo rovněž převzato kompletně včetně elektroniky, takže auto má všechny moderní vymoženosti: ABS, kontrolu trakce a také okruhový mód... Ani vnitřek se nezměnil, žádná kopie původní přístrojovky s pár moderními vychytávkami, jako displeji a podobně, tohle je ATS-V s jinou kůží. Nebo klasický, ale extrémní „caddy“ se současným výkonným „hardwarem“, chcete-li.

Svou divokou kreaci nazvanou Madam V představili Ringbrothers 29. října 2016 na proslulé výstavě SEMA. Mike před pěti měsíci v tiskové zprávě uvedl: „Obvykle, když chceme postavit klasické auto se současnými prvky, zbavujeme se sériových komponentů ve prospěch moderny, případně vlastních vylepšení. Tady jsme postupovali úplně opačně, použili jsme co nejvíc dílů z ATS-V protože ho prostě u GM navrhli tak dobře!“ Složil koncernu pěknou poklonu, ne?

Označení si vzalo také inspiraci z historie, karosárna Fleetwood stavěla před válkou sedany Madame X na podvozcích luxusních V16. Jen poslední písmenko bratři vynechali.

Nemám moc rád novodobé ladění veteránů, případně jejich pozdější úpravy, které už nespadají do věku historického vozidla. Ani instalaci novějších dílů do starých vozů, Američané jim říkají složeninou „restomods“ (z „restored modifieds“). Ale tohle auto vzniklo úplně opačně a není to přece veterán. Jenom tak vypadá...

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Avatar - jozephko
17. 3. 2017 08:52
Podobnosť s 603-kou
Tá zadná časť auta vyzerá, ako by bola okopírovaná zo 603-ky. Ale tá v r. 1948 ešte neexistovala. Takže kopírovali Tatrováci od tohto auta alebo sa jedná o podobu čisto náhodnú?
17. 3. 2017 08:06
Proc ne?
Umim si predstavit, ze se nekomu libi vnejsi design starych aut, ale kvuli tomu nechce ty zastarale interiery, ktere se v te dobe delaly. Obecne tehdejsi auta vypadala vyrazne lepe zvenci nez zevnitr plus se samozrejme hodi ta vybava moderniho vozu. Osobne by mne mnohem vice esteticky urazely ta americka tradicni priserna kola co se skoro nevejdou do podbehu. Dat tam rozumna kola a vyhnout se nekolika dalsim designovym excesum, tak by to nebylo tak hrozne.
17. 3. 2017 07:30
Ale jo
Popravdě mě to nijak neuráží. Oni by ti garážisté samozřejmě dokázali udělat i retro interiér, ale bylo by to za úplně jiné peníze. Ostatně každý, kdo někdy sledoval Counting Cars ví, co všechno se s autem dá udělat a co v Americe projde.
Ani tohle není špatné, pokud se vám tedy styl těchto lowriderů s nablýskanými koly líbí.
Ostatně Ringovi brašulové sami říkají, že normálně staví klasická auta, ale prostě chtěli zkusit něco trochu jiného. Podívejte se sami, co dokážou [odkaz]
Avatar - holden2
17. 3. 2017 07:22
Re: co by za takovej interiér dal sup....
no tak to snad neni nic
Avatar - alf1963
17. 3. 2017 06:17
Retro se nepovedlo
Tak by to chtělo poladit masku (zaoblit)