Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva

Cadillac
Cadillac
Cadillac
Cadillac
19 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Cadillac představil ATS-V loni v listopadu v Los Angeles. Uplynuly čtyři měsíce, sedany a kupé se ještě ani nezačaly prodávat a už výrobce upravuje jejich specifikace.

Při debutu u GM tvrdili, že vidlicový šestiválec se dvěma turby o objemu 3,6 l má 339 kW. Nyní byla hodnota zpřesněna, respektive zvýšena na 346 kW. Jedná se tedy o úpravu pouze papírovou, nikoli technickou. Cadillac tiše dodává, že točivý moment nakonec klesl z původních 603 na 601 N.m. Oba důležité údaje jsou změřeny podle optimistické normy SAE s vypnutým alternátorem a dalšími zařízeními, ale Američané přesnější DIN nepoužívají. Při konstrukci motoru byly použity i některé drahé materiály, například ojnice jsou z titanu.

ATS-V s osmistupňovým automatem a řazením páčkami pod volantem je ale také rychlejší. Z klidu na 96 km/h sprintuje za 3,8 s, o desetinu svižněji, než automobilka udávala původně. Maximální rychlost se zvedla dokonce o 6 km/h. Tahle raketa umí překonat bájnou třístovku, jede až 304 km/h.

Má ve standardu zesílený sportovní podvozek částečně z hliníku, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu pětiprvková náprava, stabilizátory a tlumiče MRC na obou. Uzávěrku diferenciálu už supluje elektronika, posilovač řízení ZF je elektrický. Kotouče mají vpředu průměr 370 mm a šestipístkové třmeny od Bremba, vzadu se do menších 339mm zakusuje čtveřice pístků. Torzní tuhost se zvýšila oproti standardním modelům o čtvrtinu. Rozvor zůstal na hodnotě 2775 mm, zvětšil se rozchod kol. Pneumatiky Pilot Super Sport dodává Michelin, jsou obuty na osmnáctipalcových kolech.

Drsnější vzhled umocňuje ještě karbonová střecha. V interiéru najdeme doplňky z uhlíkových vláken, přední sedačky od Recara s plně elektrickým nastavením v kombinaci kůže a mikrovlákna, pochopitelně také informační systém CUE s multimediální podporou externích zařízení včetně Bluetooth, USB, AUX, slotu na SD karty a nezbytné vysokorychlostní připojení na internet.

Americké prodeje začnou už v dubnu, se čtyřdveřovou karoserií přijde na 61.460 dolarů (1,53 milionu korun), kupé je o 2.200 dolarů (54.700 Kč) dražší. Obě karosářské varianty se dodávají i se šestistupňovým manuálem. Místní novináři vozy otestují ještě tento týden, Cadillac pořádá jízdy na několika okruzích včetně moderního Circuit of the Americas v Austinu. Tady se přece jezdí formule 1. Právě pro ně byly totiž stvořeny. K dispozici jsou také tři jízdní režimy: cestovní, sportovní a právě okruhový. Mají se ATS-V Mercedes-Benz C 63 AMG a BMW M3/M4 bát?

Vstoupit do diskuze (3)