Rolls-Royce na zakázku: Za co zákazníci nejraději připlácejí?
Britský výrobce luxusních vozidel Rolls-Royce v loňském roce předal zákazníkům 3.538 automobilů, což je nejvíce v historii této slavné značky. S rostoucím počtem prodaných vozů rostla i poptávka po možnosti individuální úpravy jednotlivých aut. Automobilka vychází tomuto zájmu vstříc osvědčeným heslem Náš zákazník – náš pán.
A zákazníci služeb individualizačního programu Rolls-Royce Bespoke hojně využívali, 56 % loni prodaných Ghostů a Ghostů s prodlouženým rozvorem bylo nějakým způsobem upraveno v rámci tohoto programu.
Ještě větší zájem o tento druh úprav je u většího Phantomu, více než osm z deseti prodaných Phantomů loni před předáním auta zákazníkovi prošlo rukama týmu designérů a kvalifikovaných návrhářů. V některých zemích na Středním východu byly dokonce všechny prodané Phantomy takto upraveny.
Podíl prodaných Phantomů s prvky továrního personalizačního programu na Středním východě vzrostl ze 75 % v roce 2005 na 99 % v loňském roce, zatímco v Evropě tento podíl za tuto dobu vzrostl z 50 % na 89 %. Zájem o personalizované Phantomy rostl také v Severní Americe (ze 30% podílu v roce 2005 na 84% podíl v roce 2011) a v Asii a Tichomoří (z 50 % na 79 %).
Díky individualizačnímu programu si zákazníci mohou vybrat nejen jedinečný lak (například růžovou metalízu) a obšití interiéru, ale také si mohou například zvolit speciální doplňky interiéru, jako je set na šampaňské či pikniková sada.
Loni v srpnu automobilka oznámila další rozšíření nabídky programu Rolls-Royce Bespoke, kvůli uspokojení poptávky se do konce roku 2011 zdvojnásobil počet zaměstnanců pracujících na tomto programu.
Kvůli rostoucím prodejům chce Rolls-Royce rozšířit svoji továrnu v Goodwoodu. Úprava továrny začne v únoru.