Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce nechce motorárnu, nadále hodlá používat německé V12

David Bureš
Diskuze (13)
Zatímco Bentley si motory vyrábí samo, jeho konkurent chce nadále používat agregáty vyráběné v Německu.

Rolls-Royce v současnosti používá motory vyráběné mateřskou automobilkou BMW a na této spolupráci nechce v blízké budoucnosti nic měnit. V rozhovoru pro britský časopis Autocar to uvedl šéf továrny Rolls-Roycu v Goodwoodu Frank Ludwig.

Ludwig vysvětluje, že k výrobě motorů je třeba mnoho zkušeností, které v současnosti Rolls-Roycu v této oblasti chybí. Proto je pro automobilku výhodnější nadále využívat vidlicové dvanáctiválce vyráběné v Německu u BMW. Vedle motorů se u našich západních sousedů vyrábějí také další komponenty pro modely Rolls-Royce, například karoserie.

Základ motorů pro modely značky Rolls-Royce je shodný se šestilitrovým dvanáctiválcem z BMW 760i, většina dílů je ale odlišných. Motory v britských vozech mají také jiný objem – menší Ghost a od něj odvozené kupé Wraith používají dvojitě přeplňovaný 6,6litrový agregát, větší Phantom a od něj odvozené modely mají pod kapotou atmosférickou 6,8litrovou jednotku.

Díky sdílení techniky s motorem od BMW a společnému vývoji těchto jednotek Rolls-Royce ušetřil náklady na jejich vzniku. Zároveň získal zkušenosti od větší automobilky. Problémem je i nedostatek prostoru – závod Rolls-Roycu už nemá ve svém okolí moc místa, kam by se mohl rozšířit.

To konkurenční Bentley si vyrábí dvanáctiválcové motory samo, přičemž výrobu těchto agregátů chce v budoucnu dále navýšit. Továrna v Crewe se dokonce v rámci koncernu VW Group stane centrem výroby dvanáctiválců do W.

V Crewe se aktuálně vyrábí 5.000 motorů W12 ročně, v následujících letech má výroba vzrůst až na 9.000 těchto jednotek ročně. Bentley je využije pro svoji potřebu a bude je dodávat také ostatním značkám koncernu VW Group.

David Bureš
Diskuze (13)
14. 5. 2014 03:14
Napsat Roycu
me dostava do raycu.
Avatar - fOE
13. 5. 2014 15:50
Re: Nechce motorárňu
To zcela jiste nebudu, ikdybych mel stesti a nasel na ulici vyherni los (musim ho najit, bo nesazim >:D ) tak volim neco co chce clovek ridit, ne v cem se chce nechat odvezt. Tak ci onak by mi ale zbytecne maly dojezd vadil, hlavne tim "zbytecne", vadi mi i dnes (najedu 150-200km denne), vadil by mi i pak ikdybych se nemusel hnout pri samotnem tankovani z auta.
Jednoduse jen nemam rad hloupe veci a tlacit palivo do 12 valcu ikdyz uz se vime zaridit jinak (vypinani nekolika valcu) mi hloupe proste prijde a nemyslim, ze by muj nazor na toto zmenilo 100mil. na ucte.
13. 5. 2014 15:33
Re: Nechce motorárňu
Z tvého názoru je víc než zřejmé, že nikdy nebudeš majitelem této značky.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2014 15:07
Re: Nechce motorárňu
Talčidlo není potřeba a ani ekorežim. Auto to může dělat automaticky, ani o tom nevíte, že to tam je. Přestě tak se to měl u HEMI v 300C.

Je zbytečný aby to jelo na 8 válců když se někde kocháš 80kou.....Když je výkon třeba, bhem pár milisenkud je z toho zas poctivá V8 a už jedeš na plný výkon. Když ho nepotřebuješ, sporří to benzín.
Avatar - fOE
13. 5. 2014 14:50
Re: Nechce motorárňu
Takze pri klidnem presunu po dalnici v ramci rozumnych limitu tam budes zbytecne tlacit benzin do 12 valcu ikdyz 1) nepoznas rozdil v chodu proti 6 valcum treba, 2) nepoznas rozdil ve vykonu, protoze tech 6 valcu na tvuj presun maximalne staci 3) naopak poznas vitr v nadrzi, nerikam v penezence, to asi opravdu nikdo resit nebude, ale stat na pumpe kazdych 700km, nebo kazdych 450-500km je rozdil a otravne?