Rolls-Royce nechce motorárnu, nadále hodlá používat německé V12
Rolls-Royce v současnosti používá motory vyráběné mateřskou automobilkou BMW a na této spolupráci nechce v blízké budoucnosti nic měnit. V rozhovoru pro britský časopis Autocar to uvedl šéf továrny Rolls-Roycu v Goodwoodu Frank Ludwig.
Ludwig vysvětluje, že k výrobě motorů je třeba mnoho zkušeností, které v současnosti Rolls-Roycu v této oblasti chybí. Proto je pro automobilku výhodnější nadále využívat vidlicové dvanáctiválce vyráběné v Německu u BMW. Vedle motorů se u našich západních sousedů vyrábějí také další komponenty pro modely Rolls-Royce, například karoserie.
Základ motorů pro modely značky Rolls-Royce je shodný se šestilitrovým dvanáctiválcem z BMW 760i, většina dílů je ale odlišných. Motory v britských vozech mají také jiný objem – menší Ghost a od něj odvozené kupé Wraith používají dvojitě přeplňovaný 6,6litrový agregát, větší Phantom a od něj odvozené modely mají pod kapotou atmosférickou 6,8litrovou jednotku.
Díky sdílení techniky s motorem od BMW a společnému vývoji těchto jednotek Rolls-Royce ušetřil náklady na jejich vzniku. Zároveň získal zkušenosti od větší automobilky. Problémem je i nedostatek prostoru – závod Rolls-Roycu už nemá ve svém okolí moc místa, kam by se mohl rozšířit.
To konkurenční Bentley si vyrábí dvanáctiválcové motory samo, přičemž výrobu těchto agregátů chce v budoucnu dále navýšit. Továrna v Crewe se dokonce v rámci koncernu VW Group stane centrem výroby dvanáctiválců do W.
V Crewe se aktuálně vyrábí 5.000 motorů W12 ročně, v následujících letech má výroba vzrůst až na 9.000 těchto jednotek ročně. Bentley je využije pro svoji potřebu a bude je dodávat také ostatním značkám koncernu VW Group.