Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce Wraith podrobně: Superluxusní kupé má výkon 465 kW

Rolls Royce Wraith
Rolls Royce Wraith
Rolls Royce Wraith
Rolls Royce Wraith
38 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Rolls-Royce se jménem Wraith nežertuje. Nový dvoudveřový model je se svými 465 kW nejsilnější v historii automobilky.

Model Wraith vychází z modelu Ghost, dvoudveřové luxusní GT má však o něco menší rozměry. Na délku měří 5.269 milimetrů, což je o 130 milimetrů méně než v případě čtyřdveřového Ghostu. Rozvor se zmenšil o 183 mm na 3.112 milimetrů, šířka zůstává v podstatě stejná (1.947 mm), výška činí 1.507 milimetrů. Zadní náprava se oproti Ghostu rozšířila o 24 milimetrů a těžiště se, díky nižší stavbě, posunulo o zhruba 5 centimetrů blíže k vozovce.

Vůz poháněný urozeným dvanáctiválcem není žádná lehká váha, nicméně na rozměry a výbavu vozu je pohotovostní hmotnost 2.360 kilogramů ještě relativně v normě. Zavazadlový prostor má sympatický objem 470 litrů, byť toto jistě majitelé nepovažují při nákupu vozu Rolls-Royce za rozhodující. Interiér nabídne dostatek místa pro čtyři dospělé osoby, pátý cestující zde (kvůli masivnímu středovému tunelu) prostor k usazení nenajde.

Výkon: dostatečný

Jak už bylo zmíněno, o pohon se i zde stará jen to nejlepší: benzinový dvanáctiválec. Ten je dopovaný dvojicí turbodmychadel a z objemu 6,6 litru podává nejvyšší výkon 465 kW (632 k) při 5.600 min-1. O přenos síly se stará osvědčená technika: osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem od ZF. A že té síly opravdu není málo: k zadním kolům míří mamutích 800 N.m všude mezi 1.500 a 5.500 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá „přízraku“ jen 4,6 sekundy, maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, vzadu najdeme nápravu víceprvkovou. Odpružení je vzduchové, tlumiče jsou elektronicky nastavitelné. Celkový charakter jízdy by měl být o něco sportovnější, než v případě Ghostu.

Technika nikoliv konzervativní

Luxusní Wraith je doslova prošpikován moderní elektronikou. Tak například převodovka je spojena se systémem GPS pomocí systému SAT (Sattelite Aided Transmission) a dokáže se tak připravit třeba na blížící se zatáčku přesně načasovaným podřazením. Systém samozřejmě reaguje i na jízdní styl: pokud zrovna pojede na nákup slečna Daisy, bude řadit klidně a rozvážně, když pak přijede na víkend mladý pán ze studií, dovede mu Wraith nabídnout i svou sportovnější stránku.

Součástí výbavy je i systém nouzového brzdění iBrake 6, adaptivní tempomat, nouzové volání oznamující samočinně dispečinku nehodu Auto eCall, rozpoznávání chodců pomocí infrakamer, automatické přepínání dálkových světel atd...

Data z navigace, kterou je možno plnohodnotně ovládat hlasem (dokonce lze diktovat i SMS), se zobrazují na 10 a čtvrt palce širokém displeji s vysokým rozlišením. Multimediální systémy jsou ovládány vícesměrovým ovladačem (jmenuje se Spirit of Ecstasy Rotary Controller) s integrovaným touch padem s možností psaní písmen. Software je trénován na rozpoznání, mimo jiné, mandarínštiny.

Posádka má k dispozici špičkový audiosystém o výkonu 1300 wattů s osmnácti reproduktory, hudební soubory je možno z USB nebo přes Bluetooth nahrát na interní 20,5GB disk.

První vozy budou zákazníkům dodány letos na podzim, cena se bude pohybovat pod hranicí sedmi milionů Kč.