Land Rover Discovery 4:  Disco 2010 v New Yorku

Land Rover Discovery 4: Disco 2010 v New Yorku

 
 

Land Rover přichystal pro autosalon v New Yorku osvěžený model Discovery, tentokrát s číslem 4.

Na americkém trhu ponese novinka název LR4, v Evropě zůstane tradiční jméno Discovery. Ač Land Rover prezentuje Discovery 4 jako novou generaci, jedná se o facelift trojky. Změnil se ovšem nejen vzhled, ale i technika.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Je jí nový třílitrový motor TDV6. Jak již název napovídá, jedná se o přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec, který nahrazuje dřívější agregát stejné konfigurace s objemem 2,7 litru. Nový motor, který Land Rover vyvinul společně s Jaguarem, poskytuje 180 kW (245 k) a 600 Nm ve 2000 min-1, otáčky u největšího výkonu zatím výrobce neudává. Jen pro srovnání – starší agregát měl 140 kW ve 4000 min-1 a 440 Nm v 1900 min-1. Je-li nový motor vybaven filtrem pevných částic, pak splňuje emisní normu Euro 5. Nejvýznamnější konstrukční změnou jsou ovšem dvě paralelní turbodmychadla. První větší se používá častěji (v nižších otáčkách), druhé menší se uvádí v činnost, je-li potřeba více výkonu. Samozřejmostí je třetí generace systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Šestistupňová samočinná převodovka ZF HP-28 přenáší sílu motoru na obě nápravy, přičemž jsou u ní sníženy ztráty v hydraulickém měniči točivého momentu. Land Rover Discovery 4 si v kombinovaném provozu dle údajů automobilky žádá 9,3 l/100 km, což je vzhledem k rozměrům vozidla celkem zajímavý údaj.

Překonstruované je také zavěšení s novými tlumiči, Discovery má též snížené těžiště. Posilovač řízení byl upraven tak, aby se zlepšila zpětná vazba zejména ve středové poloze volantu. Brzdy byly po úpravách převzaty z Range Roveru Sport, vpředu najdeme vrtané kotouče s průměrem 360 mm a dvoupístkovými třmeny, vzadu jsou o 10 mm menší kotouče. Nový Discovery disponuje také varovným světlem, které se rozsvítí vždy, kdy je potřeba prudce zabrzdit.

Elektronický systém pohonu všech kol, který Land Rover nazývá Terrain Response, byl také optimalizován. Disponuje voličem režimů, který zahrnuje běžnou jízdu a další 4 režimy. Upraven byl zejména režim jízdy v písku, neboť na něm ztrácejí terénní vozy nejvíce výkonu. Disponuje proto systémem sand launch control. Řízení trakce omezí protáčení kol tak, aby se do písku nezahrabala. Samozřejmostí je také již delší dobu používaný Hill Descent Control (asistent pro sjíždění prudkých svahů), tentokrát doplněný o Gradient Release Control. Tento elektronický pomocník má na starosti brzdový pedál, pokud jej řidič uvolní, systém ještě nějakou dobu brzdí plným tlakem, aby zamezil případným problémům, a poté jej zmírňuje. Aktivuje se automaticky.

Zvenčí se nový Discovery 4 liší od předchozí trojky změněnou maskou a aerodynamicky optimalizovaným předním nárazníkem, v předních i zadních světlometech najdeme diody. Kola můžou být devatenáctipalcová se sedmi nebo devíti paprsky, za příplatek budou o palec větší desetipaprsková. Změnil se také interiér, který může být až sedmimístný. Kruhový ovladač systému Terrain Response se přesunul na přední část středové konzoly. Nový je také volant, na kterém jsou soustředěna tlačítka tempomatu a audio systému. Ten samozřejmě disponuje konektory pro externí zvuková zařízení, jak USB, tak i pro iPod. Změnou prošla i sedadla, osvětlení vnitřku vozu také obstarávají světelné diody. Součástí přístrojové desky je i pětipalcový displej, který zobrazuje potřebné informace o vozidle a může sloužit i jako výstup navigace. Při parkování rozměrného Land Roveru pomohou kamery, při tažení přívěsu přijde vhod Towing Assist, ke vstupu do vozu pak nepotřebujete klíčky, stejně jako k nastartování motoru, k němu slouží pochopitelně tlačítko.

Podrobnější technické údaje zatím Land Rover neuvádí, dostupná je pouze hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Na americkém trhu se bude prodávat model LR4 výhradně s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem, který nahrazuje předchozí agregát objemu 4,4 litru a poskytuje výkon 280 kW.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budoucnost investování je v tokenizaci. Získejte kapitál pro svoji firmu pomocí nové technologie Budoucnost investování je v tokenizaci. Získejte kapitál pro svoji firmu pomocí nové technologie

V digitálním prostředí se mění svět peněz i financování…

Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí

Premiér Andrej Babiš (ANO) čelí možnosti pádu vlády kvůli…

Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu v neděli v projevu…

Babiš: Syn a jeho matka již pochopili, jak je novináři zneužili Babiš: Syn a jeho matka již pochopili, jak je novináři zneužili

Andrej Babiš mladší a jeho matka už pochopili, jak je…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

 






 
Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Včera

Automobilový zákon odpovědnosti za škodu je starý právě 110 let. Dějiny českého pojišťovnictví však ještě o 210 let starší.




Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku, Afghánistán propadl. A co Česko?

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku,…

Organizace International SOS poskytující lékařské a bezpečnostní služby představila interaktivní mapu, na které…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz iSport Cup. Postoupil?

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz…

Nikdy předtím se žádného turnaje nezúčastnil. "Poprvé jsem se nechal zlákat!" zdůraznil Vojta Mikulík alias The…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…