Land Rover Discovery 4:  Disco 2010 v New Yorku

Land Rover Discovery 4: Disco 2010 v New Yorku

 
 

Land Rover přichystal pro autosalon v New Yorku osvěžený model Discovery, tentokrát s číslem 4.

Na americkém trhu ponese novinka název LR4, v Evropě zůstane tradiční jméno Discovery. Ač Land Rover prezentuje Discovery 4 jako novou generaci, jedná se o facelift trojky. Změnil se ovšem nejen vzhled, ale i technika.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Je jí nový třílitrový motor TDV6. Jak již název napovídá, jedná se o přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec, který nahrazuje dřívější agregát stejné konfigurace s objemem 2,7 litru. Nový motor, který Land Rover vyvinul společně s Jaguarem, poskytuje 180 kW (245 k) a 600 Nm ve 2000 min-1, otáčky u největšího výkonu zatím výrobce neudává. Jen pro srovnání – starší agregát měl 140 kW ve 4000 min-1 a 440 Nm v 1900 min-1. Je-li nový motor vybaven filtrem pevných částic, pak splňuje emisní normu Euro 5. Nejvýznamnější konstrukční změnou jsou ovšem dvě paralelní turbodmychadla. První větší se používá častěji (v nižších otáčkách), druhé menší se uvádí v činnost, je-li potřeba více výkonu. Samozřejmostí je třetí generace systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Šestistupňová samočinná převodovka ZF HP-28 přenáší sílu motoru na obě nápravy, přičemž jsou u ní sníženy ztráty v hydraulickém měniči točivého momentu. Land Rover Discovery 4 si v kombinovaném provozu dle údajů automobilky žádá 9,3 l/100 km, což je vzhledem k rozměrům vozidla celkem zajímavý údaj.

Překonstruované je také zavěšení s novými tlumiči, Discovery má též snížené těžiště. Posilovač řízení byl upraven tak, aby se zlepšila zpětná vazba zejména ve středové poloze volantu. Brzdy byly po úpravách převzaty z Range Roveru Sport, vpředu najdeme vrtané kotouče s průměrem 360 mm a dvoupístkovými třmeny, vzadu jsou o 10 mm menší kotouče. Nový Discovery disponuje také varovným světlem, které se rozsvítí vždy, kdy je potřeba prudce zabrzdit.

Elektronický systém pohonu všech kol, který Land Rover nazývá Terrain Response, byl také optimalizován. Disponuje voličem režimů, který zahrnuje běžnou jízdu a další 4 režimy. Upraven byl zejména režim jízdy v písku, neboť na něm ztrácejí terénní vozy nejvíce výkonu. Disponuje proto systémem sand launch control. Řízení trakce omezí protáčení kol tak, aby se do písku nezahrabala. Samozřejmostí je také již delší dobu používaný Hill Descent Control (asistent pro sjíždění prudkých svahů), tentokrát doplněný o Gradient Release Control. Tento elektronický pomocník má na starosti brzdový pedál, pokud jej řidič uvolní, systém ještě nějakou dobu brzdí plným tlakem, aby zamezil případným problémům, a poté jej zmírňuje. Aktivuje se automaticky.

Zvenčí se nový Discovery 4 liší od předchozí trojky změněnou maskou a aerodynamicky optimalizovaným předním nárazníkem, v předních i zadních světlometech najdeme diody. Kola můžou být devatenáctipalcová se sedmi nebo devíti paprsky, za příplatek budou o palec větší desetipaprsková. Změnil se také interiér, který může být až sedmimístný. Kruhový ovladač systému Terrain Response se přesunul na přední část středové konzoly. Nový je také volant, na kterém jsou soustředěna tlačítka tempomatu a audio systému. Ten samozřejmě disponuje konektory pro externí zvuková zařízení, jak USB, tak i pro iPod. Změnou prošla i sedadla, osvětlení vnitřku vozu také obstarávají světelné diody. Součástí přístrojové desky je i pětipalcový displej, který zobrazuje potřebné informace o vozidle a může sloužit i jako výstup navigace. Při parkování rozměrného Land Roveru pomohou kamery, při tažení přívěsu přijde vhod Towing Assist, ke vstupu do vozu pak nepotřebujete klíčky, stejně jako k nastartování motoru, k němu slouží pochopitelně tlačítko.

Podrobnější technické údaje zatím Land Rover neuvádí, dostupná je pouze hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Na americkém trhu se bude prodávat model LR4 výhradně s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem, který nahrazuje předchozí agregát objemu 4,4 litru a poskytuje výkon 280 kW.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 






 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…