Land Rover Discovery 4:  Disco 2010 v New Yorku

Land Rover Discovery 4: Disco 2010 v New Yorku

 
 

Land Rover přichystal pro autosalon v New Yorku osvěžený model Discovery, tentokrát s číslem 4.

Na americkém trhu ponese novinka název LR4, v Evropě zůstane tradiční jméno Discovery. Ač Land Rover prezentuje Discovery 4 jako novou generaci, jedná se o facelift trojky. Změnil se ovšem nejen vzhled, ale i technika.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Je jí nový třílitrový motor TDV6. Jak již název napovídá, jedná se o přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec, který nahrazuje dřívější agregát stejné konfigurace s objemem 2,7 litru. Nový motor, který Land Rover vyvinul společně s Jaguarem, poskytuje 180 kW (245 k) a 600 Nm ve 2000 min-1, otáčky u největšího výkonu zatím výrobce neudává. Jen pro srovnání – starší agregát měl 140 kW ve 4000 min-1 a 440 Nm v 1900 min-1. Je-li nový motor vybaven filtrem pevných částic, pak splňuje emisní normu Euro 5. Nejvýznamnější konstrukční změnou jsou ovšem dvě paralelní turbodmychadla. První větší se používá častěji (v nižších otáčkách), druhé menší se uvádí v činnost, je-li potřeba více výkonu. Samozřejmostí je třetí generace systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Šestistupňová samočinná převodovka ZF HP-28 přenáší sílu motoru na obě nápravy, přičemž jsou u ní sníženy ztráty v hydraulickém měniči točivého momentu. Land Rover Discovery 4 si v kombinovaném provozu dle údajů automobilky žádá 9,3 l/100 km, což je vzhledem k rozměrům vozidla celkem zajímavý údaj.

Překonstruované je také zavěšení s novými tlumiči, Discovery má též snížené těžiště. Posilovač řízení byl upraven tak, aby se zlepšila zpětná vazba zejména ve středové poloze volantu. Brzdy byly po úpravách převzaty z Range Roveru Sport, vpředu najdeme vrtané kotouče s průměrem 360 mm a dvoupístkovými třmeny, vzadu jsou o 10 mm menší kotouče. Nový Discovery disponuje také varovným světlem, které se rozsvítí vždy, kdy je potřeba prudce zabrzdit.

Elektronický systém pohonu všech kol, který Land Rover nazývá Terrain Response, byl také optimalizován. Disponuje voličem režimů, který zahrnuje běžnou jízdu a další 4 režimy. Upraven byl zejména režim jízdy v písku, neboť na něm ztrácejí terénní vozy nejvíce výkonu. Disponuje proto systémem sand launch control. Řízení trakce omezí protáčení kol tak, aby se do písku nezahrabala. Samozřejmostí je také již delší dobu používaný Hill Descent Control (asistent pro sjíždění prudkých svahů), tentokrát doplněný o Gradient Release Control. Tento elektronický pomocník má na starosti brzdový pedál, pokud jej řidič uvolní, systém ještě nějakou dobu brzdí plným tlakem, aby zamezil případným problémům, a poté jej zmírňuje. Aktivuje se automaticky.

Zvenčí se nový Discovery 4 liší od předchozí trojky změněnou maskou a aerodynamicky optimalizovaným předním nárazníkem, v předních i zadních světlometech najdeme diody. Kola můžou být devatenáctipalcová se sedmi nebo devíti paprsky, za příplatek budou o palec větší desetipaprsková. Změnil se také interiér, který může být až sedmimístný. Kruhový ovladač systému Terrain Response se přesunul na přední část středové konzoly. Nový je také volant, na kterém jsou soustředěna tlačítka tempomatu a audio systému. Ten samozřejmě disponuje konektory pro externí zvuková zařízení, jak USB, tak i pro iPod. Změnou prošla i sedadla, osvětlení vnitřku vozu také obstarávají světelné diody. Součástí přístrojové desky je i pětipalcový displej, který zobrazuje potřebné informace o vozidle a může sloužit i jako výstup navigace. Při parkování rozměrného Land Roveru pomohou kamery, při tažení přívěsu přijde vhod Towing Assist, ke vstupu do vozu pak nepotřebujete klíčky, stejně jako k nastartování motoru, k němu slouží pochopitelně tlačítko.

Podrobnější technické údaje zatím Land Rover neuvádí, dostupná je pouze hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Na americkém trhu se bude prodávat model LR4 výhradně s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem, který nahrazuje předchozí agregát objemu 4,4 litru a poskytuje výkon 280 kW.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací

Během pouhých čtyř let se může čínská letecká doprava…

Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350 Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350

Jihoindický stát Kérala se potýká s katastrofálními…

Policie zadržela v Dubí na shromáždění DSSS šest lidí Policie zadržela v Dubí na shromáždění DSSS šest lidí

Policie zadržela na shromáždění krajní pravice v Dubí…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 






 
Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Dnes 18:35

Vehma International coby součást skupiny Magna na sebe v roce 1988 upozornila konceptem superluxusního SUV Torrero.




Blesk.cz

Blogerka Nikol Moravcová se vdala! Vzala si Slováka, kterého poznala na seznamce

Blogerka Nikol Moravcová se vdala! Vzala si Slováka,…

18. srpna 2018 v 18 hodin řekla Nikol Moravcová (31) "ANO" Slovákovi Karolovi! Obřad a následná party se…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Kvitová si finále nezahraje, podruhé za sebou padla s Bertensovou

Kvitová si finále nezahraje, podruhé za sebou padla…

Tenistka Petra Kvitová na turnaji v Cincinnati postup do finále nevybojovala. S Kiki Bertensovou z Nizozemska…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně zahraničí byla označena za „provokaci evropských rozměrů“

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně…

Ruský prezident Vladimir Putin si v sobotu odpoledne zatančil s rakouskou ministryní zahraničí Karin Kneisslovou…

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…