Land Rover Discovery 4:  Disco 2010 v New Yorku

Land Rover Discovery 4: Disco 2010 v New Yorku

 
 

Land Rover přichystal pro autosalon v New Yorku osvěžený model Discovery, tentokrát s číslem 4.

Na americkém trhu ponese novinka název LR4, v Evropě zůstane tradiční jméno Discovery. Ač Land Rover prezentuje Discovery 4 jako novou generaci, jedná se o facelift trojky. Změnil se ovšem nejen vzhled, ale i technika.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Je jí nový třílitrový motor TDV6. Jak již název napovídá, jedná se o přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec, který nahrazuje dřívější agregát stejné konfigurace s objemem 2,7 litru. Nový motor, který Land Rover vyvinul společně s Jaguarem, poskytuje 180 kW (245 k) a 600 Nm ve 2000 min-1, otáčky u největšího výkonu zatím výrobce neudává. Jen pro srovnání – starší agregát měl 140 kW ve 4000 min-1 a 440 Nm v 1900 min-1. Je-li nový motor vybaven filtrem pevných částic, pak splňuje emisní normu Euro 5. Nejvýznamnější konstrukční změnou jsou ovšem dvě paralelní turbodmychadla. První větší se používá častěji (v nižších otáčkách), druhé menší se uvádí v činnost, je-li potřeba více výkonu. Samozřejmostí je třetí generace systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Šestistupňová samočinná převodovka ZF HP-28 přenáší sílu motoru na obě nápravy, přičemž jsou u ní sníženy ztráty v hydraulickém měniči točivého momentu. Land Rover Discovery 4 si v kombinovaném provozu dle údajů automobilky žádá 9,3 l/100 km, což je vzhledem k rozměrům vozidla celkem zajímavý údaj.

Překonstruované je také zavěšení s novými tlumiči, Discovery má též snížené těžiště. Posilovač řízení byl upraven tak, aby se zlepšila zpětná vazba zejména ve středové poloze volantu. Brzdy byly po úpravách převzaty z Range Roveru Sport, vpředu najdeme vrtané kotouče s průměrem 360 mm a dvoupístkovými třmeny, vzadu jsou o 10 mm menší kotouče. Nový Discovery disponuje také varovným světlem, které se rozsvítí vždy, kdy je potřeba prudce zabrzdit.

Elektronický systém pohonu všech kol, který Land Rover nazývá Terrain Response, byl také optimalizován. Disponuje voličem režimů, který zahrnuje běžnou jízdu a další 4 režimy. Upraven byl zejména režim jízdy v písku, neboť na něm ztrácejí terénní vozy nejvíce výkonu. Disponuje proto systémem sand launch control. Řízení trakce omezí protáčení kol tak, aby se do písku nezahrabala. Samozřejmostí je také již delší dobu používaný Hill Descent Control (asistent pro sjíždění prudkých svahů), tentokrát doplněný o Gradient Release Control. Tento elektronický pomocník má na starosti brzdový pedál, pokud jej řidič uvolní, systém ještě nějakou dobu brzdí plným tlakem, aby zamezil případným problémům, a poté jej zmírňuje. Aktivuje se automaticky.

Zvenčí se nový Discovery 4 liší od předchozí trojky změněnou maskou a aerodynamicky optimalizovaným předním nárazníkem, v předních i zadních světlometech najdeme diody. Kola můžou být devatenáctipalcová se sedmi nebo devíti paprsky, za příplatek budou o palec větší desetipaprsková. Změnil se také interiér, který může být až sedmimístný. Kruhový ovladač systému Terrain Response se přesunul na přední část středové konzoly. Nový je také volant, na kterém jsou soustředěna tlačítka tempomatu a audio systému. Ten samozřejmě disponuje konektory pro externí zvuková zařízení, jak USB, tak i pro iPod. Změnou prošla i sedadla, osvětlení vnitřku vozu také obstarávají světelné diody. Součástí přístrojové desky je i pětipalcový displej, který zobrazuje potřebné informace o vozidle a může sloužit i jako výstup navigace. Při parkování rozměrného Land Roveru pomohou kamery, při tažení přívěsu přijde vhod Towing Assist, ke vstupu do vozu pak nepotřebujete klíčky, stejně jako k nastartování motoru, k němu slouží pochopitelně tlačítko.

Podrobnější technické údaje zatím Land Rover neuvádí, dostupná je pouze hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Na americkém trhu se bude prodávat model LR4 výhradně s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem, který nahrazuje předchozí agregát objemu 4,4 litru a poskytuje výkon 280 kW.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost

Bývalý závodník Formule 1 Niki Lauda znovu získá…

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 






 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké lety pouze stroje s elektrickým pohonem

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké…

V letecké dopravě, alespoň v Norsku, se schyluje k velké revoluci. Všechna letadla na krátké lety by měla mít…

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Guantanamera, Bahía Guantanamera… Chytlavá písnička složená Joseítem Fernándezem na text básně kubánského…